Τον τελευταίο καιρό έχει υπάρξει μια έντονη παραφιλολογία σχετικά με την επιλογή των κορβετών από το Πολεμικό Ναυτικό. Όλοι, έχουν καταλάβει πως η επιλογή των γαλλικών φρεγατών FDI HN θα συμπαρασύρει και τις κορβέτες, με τη Gowind HN σαν την λογική αγορά. Βέβαια, σε πολλούς έχει διαφύγει το γεγονός ότι το Πολεμικό Ναυτικό δεν εγκλωβίζεται σε διλήμματα, και σε “μοναδικές” λύσεις. Άνθρωποι που έχουν μάθει να φέρνουν μια πυραυλάκατο σε απόσταση αναπνοής από τον εχθρό, ή έχουν φωτογραφίσει από το περισκόπιο τον ύπαρχο να καπνίζει στην τουρκική φρεγάτα, δεν γίνεται να εγκλωβιστούν σε “μια επιλογή”.
ΑΠΟΨΗ: Gowind HN, οι Γάλλοι προτείνουν την “απόλυτη” ανθυποβρυχιακή κορβέτα για το Ναυτικό μας
Έτσι, παρά το γεγονός ότι πράγματι, οι γαλλικές κορβέτες θα φέρουν μια ομοιοτυπία σε επίπεδο συστήματος διαχείρισης μάχης (CMS), εντούτοις, δεν θα υπάρξει κάποια άλλη. Μην ξεχνάμε πως FDI και Gowind είναι τελειώς διαφορετικά πλοία. Ναι, τα Κέντρα Μάχης και οι κονσόλες θα είναι σχεδόν ίδια, αν έχουμε επιλογή των γαλλικών κορβετών, αλλά αυτό δεν αρκεί για να αγοράσει το ΠΝ τις κορβέτες, στην τιμή που θα πουν οι Γάλλοι.
Ευρωκορβέτα: Νορβηγία και Δανία μπαίνουν στο πρόγραμμα, νέα δυναμική
Μερικοί οδύρονταν όταν το ΠΝ δεν αγόρασε δυο φρεγάτες για 3,4 δις ευρώ. Κάπου πρέπει να έχουμε τα screenshots με κρεμάλες και ναυτοδικεία που σήκωσαν “φίλοι του ΠΝ” στο twitter, γιατί δεν δώσαμε “επιτόπου” 1,7 δις ευρώ για ένα πλοίο 4.000 τόνων. Κανείς βέβαια δεν ζήτησε συγγνώμη από το ΠΝ, όταν τελικά, με 3 δις (3,048) ευρώ αγόρασε 3 φρεγάτες αντί για 2. Aς το αφήσουμε εδώ, κι ας μην πούμε περισσότερα. Έχουμε πει πως θα γράψουμε πολλά όταν τελειώσει αυτή η ιστορία.
Παραδόθηκε στο Ναυτικό του Κατάρ η πρώτη κορβέτα κλάσης Doha
Όπως είπαμε, κάποιοι θεωρούν πως οι Gowind HN είναι “τελειωμένη υπόθεση” ή αλλιώς, όπως λένε και στην ελληνική επαρχία “φε ακομπλί”. Έλα όμως που δεν είναι! Το ΠΝ έχει ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό για να πάρει 4 (που πρώτοι είχαμε γράψει) κορβέτες. Μετά θα γίνει κι ένα σουλούπωμα στις ΜΕΚΟ (σε δυο από αυτές), και θα αγοράσουμε και τις 2 Μ Class από Ολλανδία. Όμως ο προϋπολογισμός αυτός είναι ανελαστικός. Και δεν γίνεται να αυξηθεί κατά τις απαιτήσεις “διαφόρων”.
Αν οι Γάλλοι, δεν “έρθουν” οικονομικά, εκεί που θέλει το ΠΝ, τότε υπάρχουν κι άλλες επιλογές. Μετά λόγου γνώσης γράφουμε πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Ποια είναι αυτά; Ναι, είναι 3 ακόμη οι ανταγωνιστές, σύνολο 4 σχήματα. Μπορεί αυτό να μην αρέσει σε κάποιους, αλλά έτσι επιτυγχάνεται ο ανταγωνισμός.
Πρώτη πρόταση, και μάλιστα εξαιρετική, σχεδόν φαβορί θα λέγαμε, είναι η ελαφριά φρεγάτα 10514 της ολλανδικής Damen. Το πλοίο, που όπως έχουμε γράψει είναι 3.000 τόνους σε εκτόπισμα. H 10514 είναι φθηνότερh από την Gowind HN, και μάλιστα με δοκιμασμένο σύστημα πρόωσης. Την ίδια στιγμή, μπορεί ναι μεν να οπλιστεί με τους MICA VL (για να είναι συγκρίσιμο με τη Gowind HN), αλλά το ΠΝ έχει εξετάσει και τη λύση των ESSM Block 2 αλλά και των NSM. Μην ξεχνάμε πως οι ESSM έχουν και ελληνική προστιθέμενη αξία, ενώ η MBDA έχει ακόμη τους Έλληνες υποκατασκευαστές στο “περίμενε”. Συνεπώς, αδιέξοδα δεν υπάρχουν.
La Tribune: «Η Ελλάδα διστάζει μεταξύ κορβετών ή 4ης φρεγάτας» ή μήπως όχι;
Την ίδια στιγμή, οι Ολλανδοί δίνουν ίδιους χρόνους κατασκευής με τους Γάλλους (ή και μικρότερους) ενώ είναι και πιο δεκτικοί στο θέμα της κατασκευής των πλοίων στην Ελλάδα. Το πλοίο είναι ταχύτερο από το γαλλικό (μπορεί να πλησιάσει και τους 28 με 30 κόμβους), τη στιγμή που η Gowind HN χωρίς φορτίο πιάνει μόλις 25 κόμβους. Άλλωστε, και η FDI είναι και η ίδια αρκετά αργή…
Η συνέχεια στο Naval Defence