Τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 συμπληρώνουν 35 χρόνια υπηρεσίας με την πολεμική αεροπορία της Βενεζουέλας, τον πρώτο (και για πολλά χρόνια μοναδικό) χρήστη του τύπου στη Νότια Αμερική.
Η παραγγελία για τα 24 F-16A/B επισημοποιήθηκε τον Μάιο του 1982. Η πώληση των F-16 σηματοδότησε την παρθενική φορά που αμερικανικά μαχητικά τρίτης γενιάς εξήχθησαν στην ευρύτερη περιοχή. Τα πρώτα έξι F-16A/B παραδόθηκαν στις 16 Νοεμβρίου 1983 και ολοκληρώθηκαν το 1985.
Σύμφωνα με το “Info Defensa”, στις δεκαετίες του 1980 και του 1990 ο στόλος των F-16 διέθετε υψηλά επίπεδα διαθεσιμότητας, έως και 85%. Το 1992 τα F-16 συμμετείχαν στην πολυεθνική άσκηση Red Flag και η Βενεζουέλα ήταν η πρώτη μη νατοϊκή χώρα που πήρε μέρος σε αυτήν.
27/11/1992: Όταν δυο F-16 απέτρεψαν σχεδόν μόνα τους το δεύτερο πραξικόπημα του Τσάβες
Κατά τη διάρκεια του επιχειρησιακού τους βίου, τα F-16 υπέστησαν διάφορες τροποποιήσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η ικανότητα αξιοποίησης κατευθυνόμενων βομβών σε συνεργασία με το ατρακτίδιο στόχευσης Litening και η αναβάθμιση των κινητήρων F100-PW-200 σε F100-PW-220. Το 2005 ξεκίνησε πρόγραμμα MLU, που προέβλεπε δομικό εκσυγχρονισμό και την πιστοποίηση του πυραύλου αέρος-αέρος Python IV. Ο εκσυγχρονισμός τους όμως δεν ολοκληρώθηκε εξαιτίας αντιδράσεων των ΗΠΑ και την επιβολή του εμπάργκο πώλησης όπλων.
Έκτοτε η Βενεζουέλα πασχίζει να βρει ανταλλακτικά για να κρατήσει τα αεροσκάφη επιχειρησιακά. Σήμερα υπάρχουν σε υπηρεσία 19 μαχητικά, από τα οποία πέντε είναι διθέσια. Τρία F-16 (δύο -Α και ένα -Β) χάθηκαν σε ατυχήματα. Άλλα δύο F-16A έχουν αποσυρθεί, αποτελώντας εκθέματα.