Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024, παρουσία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχου (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη, η τελετή εορτασμού της επετείου συμπλήρωσης 70 χρόνων από την ίδρυση της 341 Μοίρας (341Μ), της 111 Πτέρυγας Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλάμβανε δοξολογία, ανάγνωση Ημερήσιας Διαταγής από τον Διοικητή της Μοίρας, Αντισμήναρχο (Ι) Αντώνιο Μπαλάσκα, στατική έκθεση, πτήση σχηματισμού αεροσκαφών F-16 της Μοίρας και κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων της 341Μ.
Στην τελετή παραβρέθηκαν o Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Παναγιώτης Γεωργακόπουλος, ο Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης, Αντιπτέραρχος (Ι) Απόστολος Χόρτης, Ανώτατοι Αξιωματικοί, διατελέσαντες Διοικητές και Αρχιμηχανικοί της 341Μ, ο Πρόεδρος της Ένωσης Απόστρατων Αξιωματικών Αεροπορίας Νομού Μαγνησίας, καθώς και εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό, το οποίο έχει υπηρετήσει στη Μοίρα.
Η 341Μ ιδρύθηκε το 1954 στην 112ΠΜ (αεροπορική βάση της Ελευσίνας) και εξοπλίστηκε με τα νεοπαραληφθέντα τότε F-86E και κύριο ρόλο την Αναχαίτισης Ημέρας, ενώ παράλληλα διατηρούσε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα σε δευτερεύοντα ρόλο την Δίωξη-Βομβαρδισμό.
Το 1956, στα πλαίσια αναδιοργάνωσης του Αεροπορικού Όπλου, μεταστάθμευσε στην 114ΠΜ (αεροπορική βάση της Τανάγρας) πριν εγκατασταθεί οριστικά το 1960 στην 111ΠΜ, όπου και παραμένει ως σήμερα.
Είναι αξιοσημείωτο πως πυρήνας Ιπταμένων της 341Μ στελέχωσαν το δεύτερο και τρίτο, κατά σειρά, ελληνικό ακροβατικό Σμήνος «Acro Team» και «Hellenic Flame» με F-86E. Αν και η λειτουργία του παρέμενε κρυφή μέχρι το 1957, κυρίως λόγω του έντονου σκεπτικισμού της εποχής, το Σμήνος πραγματοποίησε μία σειρά εμφανίσεων και επιδείξεων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό με εξαιρετική επιτυχία, παρουσιάζοντας πολλές φορές πρωτότυπους σχηματισμούς και ελιγμούς. Παρά όλα αυτά, οι συνθήκες της εποχής συντέλεσαν στη διάλυσή του ακροβατικού σμήνους το 1964.
Το 1965 η 341 ΜΑΗ (Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας) παρέλαβε F-5 A/B που αξιοποίησε ιδιαίτερα αποτελεσματικά στην Αναχαίτιση για δυο δεκαετίες.
Το 1993, λόγω της σταδιακής απόσυρσης των Freedom Fighter ανεστάλη η λειτουργία της.
Το 1998 η Μοίρα επαναλειτούργησε με F-16 C/D Block 50 του προγράμματος Peace Xenia II και της ανατέθηκε ο ρόλος της Αναχαίτισης Παντός Καιρού, ενώ παράλληλα με την παραλαβή AGM-88 HARM πρωτοπόρησε στον ρόλο της καταστολής της εχθρικής αεράμυνας-SEAD (Suppression of Enemy Air Defense).