23.3 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑ28 εκατομμύρια ώρες πτήσης για τον κινητήρα F100 της Pratt & Whitney

28 εκατομμύρια ώρες πτήσης για τον κινητήρα F100 της Pratt & Whitney

- Advertisement -

Η Pratt & Whitney, θυγατρική της United Technologies ανακοίνωσε ότι ο κινητήρας F100 της, ο οποίος είναι ένας εκ των δυο βασικών κινητήρων που εξοπλίζουν το F-15 Eagle της Boeing και το F-16 Fighting Falcon της Lockheed Martin συμπλήρωσε τα 28 εκατομμύρια ώρες πτήσης σε όλους τους χρήστες των αεροσκαφών αυτών συνολικά.

Πρόκειται για σημαντικό ορόσημο για τον συγκεκριμένο κινητήρα που αυτή τη στιγμή είναι εγκατεστημένος σε περισσότερα από 2.000 αεροσκάφη σε αεροπορίες δεκάδων χωρών σε όλο τον κόσμο σε ένα χρονικό εύρος υπηρεσίας 40 και πλέον ετών.
Αξίζει να σημειωθεί δε ότι από την είσοδό του σε υπηρεσία με το F-15 το 1972, o κινητήρας F100 έχει ένα ασυναγώνιστο ιστορικό ασφάλειας με τα χαμηλότερα μη ανακτήσιμα συμβάντα αστοχίας κινητήρα κατά την πτήση στην κατηγορία του.
Η τελευταία έκδοση του κινητήρα F100-PW-229, που βρίσκεται σε υπηρεσία για περισσότερα από 25 χρόνια, έχει μηδενικά συμβάντα κατηγορίας Α από την πρώτη στιγμή μέχρι σήμερα.
Οι κινητήρες F100 είναι εγκατεστημένοι και στα 60 + 30 F-16 των προγραμμάτων Peace Xenia III και IV της Πολεμικής Αεροπορίας.

F-16C Block52+ (photo: HAF spokesman)

Η Pratt & Whitney έχει φτάσει σήμερα σε μία κατάσταση ντε φάκτο μονοπωλίου αφού είναι ο μοναδικός κατασκευαστής κινητήρων πέμπτης γενιάς σε όλο τον κόσμο.
Ο κινητήρας F119 για το F-22 Raptor και ο κινητήρας F135 για το F-35 Lightning II είναι και οι δυο σχεδιασμένοι και κατασκευασμένοι από την Pratt & Whitney ενώ η χρήση υλικών, κραμάτων και τεχνολογιών που αναπτύχθηκαν για αυτούς τους δυο κινητήρες και στον F100 θα τον κρατήσει «επίκαιρο» για πολλές δεκαετίες ακόμα.
Ας μην ξεχνάμε ότι αν και πρόκειται για σχεδιάσεις της δεκαετίας του 1970, το F-15 και το F-16 βρίσκονται ακόμα σε παραγωγή, όντας βέβαια πλέον εντελώς διαφορετικά και κάθετα ανώτερα αεροσκάφη σε σχέση με εκείνη την εποχή.

Με λίγα λόγια, τα αεροσκάφη των δυο αυτών τύπου που παράγονται σήμερα είναι που θα επωφεληθούν και από την εισαγωγή τεχνολογίας στον F100.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι κάποτε, το 2010 προβλεπόταν ότι η παραγωγή του θα τερματιζόταν δυο χρόνια μετά, αφού τα μαχητικά που τον φορούσαν θα σταματούσαν να παράγονται. Φαίνεται όμως ότι οι εξελίξεις είχαν άλλη άποψη.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Δένδιας για αμυντικά κονδύλια: Η Ε.Ε. δεν μπορεί να υπολογίζει την άμυνα μας βάση χρέους και ελλείμματος

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συμμετείχε σήμερα, Σάββατο 31 Αυγούστου 2024, στο GLOBSEC Forum 2024, το οποίο διεξήχθη στην Πράγα. Ο κ. Δένδιας...

«Αlien Airlines»: Aναχωρήσεις για την… ανύπαρκτη Area 51!

Ακόμη και το όνομα της εταιρίας καλύπτεται από μυστήριο. Κανείς δεν γνωρίζει τί ακριβώς σημαίνει η ακροστιχίδα JANET που χρησιμοποιείται ως χαρακτηριστικό κλήσης των...