Το πρωτοποριακό καναδικό αεροσκάφος Avro CF-105 “Arrow” ακυρώνεται από την κυβέρνηση Ντήφενμπεηκερ. Το “Arrow” ήταν το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα που είχε αναληφθεί από την Καναδική αεροπορική βιομηχανία στα χρονικά της σύντομης ύπαρξής της, ενώ τεράστια ποσά είχαν επενδυθεί αλλά και αναμένονταν από την εκμετάλλευση του σχεδίου.
Ο Καναδάς εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ τον Απρίλιο του 1949, όντας ένα από τα ιδρυτικά του μέλη, με σκοπό να επωφεληθεί από τις ευεργεσίες της κοινής άμυνας. Ωστόσο, καθώς η ένταση μεταξύ των δύο συνασπισμών αυξανόταν, οι καναδικές κυβερνήσεις αντιλήφθηκαν πως η επικράτεια της χώρας βρισκόνταν πάνω στην πορεία που θα κάλυπταν οι σχηματισμοί των σοβιετικών βομβαρδιστικών πορευόμενα προς τους στόχους τους στο έδαφος των ΗΠΑ. Έτσι, υπήρχε ανάγκη για ένα ικανό αναχαιτιστικό μεγάλου ύψους και μακράς εμβέλειας.
Η αεροπορική βιομηχανία τους, που είχε αρχίσει να αναπτύσσεται ιδιαίτερα στα χρόνια του πολέμου, αναλαμβάνοντας υποκατασκευαστικό έργο για τις βρετανικές εταιρείες αρχικά και στη συνέχεια κατασκευάζοντας μεγάλα βομβαρδιστικά (Anson, Lincoln και Lancaster), παρουσίασε ένα μαχητικό jet στη μορφή του CF-100 Canuck. Αλλά με τις απαιτήσεις της αεροπορίας να βρίσκονται πολύ υψηλότερα, ξεκίνησε την σχεδίαση και ανάπτυξη ενός πραγματικά προηγμένου μαχητικού, που θα ξεπερνούσε σε ταχύτητα, ευελιξία, οροφή πτήσης και εμβέλεια οτιδήποτε υπήρχε εκείνη τη στιγμή στον κόσμο.
Η Avro Canada παρουσίασε δύο διαδοχικά πρωτότυπα, το CF-103, μια πιο προηγμένη σχεδίαση βασισμένη στο CF-100 και το CF-104, μια νέα σχεδίαση με πτέρυγα “δέλτα”. Οι απαιτήσεις της Καναδικής Αεροπορίας, όμως, ήταν εξαιρετικές και έτσι οι μηχανικοί της Avro ξεκίνησαν τις εργασίες τους από την αρχή. Το αεροσκάφος αυτό ήταν το “Arrow” και το εύρος της προεργασίας εξάντλησε το σχεδιαστικό τμήμα της καναδικής εταιρείας. Εξελιγμένα μηχανικά τμήματα, υλικά, νέα κράματα μετάλλων για την άτρακτο και τις πτέρυγες, κινητήρες, συστήματα διεύθυνσης και ηλεκτρονικά αναπτύσσονταν για πρώτη φορά και ταυτόχρονα, εκτινάσσοντας τον προϋπολογισμό στα ύψη. Με την εμμονή, όμως, της διαχειριστικής ομάδας το σχέδιο προχωρούσε, αν και με δυσκολία. Στις 4 Οκτωβρίου του 1957, το πρωτότυπο του μαχητικού CF-105 Arrow εμφανίστηκε επίσημα στο κοινό.
Η συνέχεια στο Military History