Το πρωτότυπο του “βαρέως βομβαρδιστικού, μακράς ακτίνας, μεγάλου ύψους” YB-52, 49-231, πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Το 49-231 ήταν το δεύτερο πρωτότυπο του νέου βομβαρδιστικού της Boeing. Το πρώτο, το 49-230, είχε υποστεί σημαντικές ζημιές κατά τη διάρκεια των δοκιμών εδάφους και δεν ήταν διαθέσιμο. Έτσι, το -231 απογειώθηκε σαν σήμερα, στις 15 Απριλίου 1952.
Καθώς ο αεροπορικός βομβαρδισμός ήταν ακόμα ο μοναδικός τρόπος ρίψης ατομικών όπλων, οι βασικοί ανταγωνιστές, ΗΠΑ και ΕΣΣΔ, είχαν αποδυθεί σε μια προσπάθεια κατασκευής των ικανότερων στρατηγικών βομβαρδιστικών, αναζητώντας την πρωτοπορία σε ταχύτητα, εμβέλεια και μεταφορική ικανότητα. Μάλιστα η Αεροπορία των ΗΠΑ, που τελείωσε τον πόλεμο κατά της Ιαπωνίας με τη χρήση των Β-29, γνώρισε τρεις γενιές στρατηγικών βομβαρδιστικών μέσα σε πέντε μόλις χρόνια! (Β-36, Β-47, Β-52).
Από τη στιγμή που οι σχέσεις με την ΕΣΣΔ γίνονταν όλο και πιο “ψυχρές”, η αμερικανική κυβέρνηση επεξεργάστηκε την στρατηγική της “ανάσχεσης” της μεγαλύτερης σε έκταση χώρας του κόσμου. Εκεί η αμερικανική αεροπορία έπρεπε να αποκτήσει την ικανότητα μαζικού πλήγματος από όλες τις κατευθύνσεις, από τη δυτική Ευρώπη, την κεντρική Ασία και τον Αρκτικό Κύκλο με τα βομβαρδιστικά της να πετούν “χωρίς την ανάγκη προσγείωσης για ανεφοδιασμό σε ενδιάμεσες βάσεις που ελέγχονται από τρίτες χώρες” μεταφέροντας τα πυρηνικά τους φορτία. Η στρατηγική εμβέλεια είχε καταστεί πρωταρχικής σημασίας.
Η συνέχεια στο Military History