Η ιδέα ενός καθίσματος που θα εκτινασσόταν μαζί με τον πιλότο βοηθώντας τον στην κρίσιμη στιγμή εμφανίστηκε γύρω στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1916, ο Βρετανός μηχανικός κι εφευρέτης αλεξιπτώτων Everard Calthrop, πατεντάρησε το σχέδιο ενός καθίσματος αεροπλάνου που εκτινασσόταν με τη χρήση πεπιεσμένου αέρα. Το 1929 ένας άλλος μηχανικός, ο Ρουμάνος Anastace Dragomir, πατεντάρησε την ιδέα μιας “κυψέλης αλεξιπτώτου”, ένα απορριπτόμενο κάθισμα για διαφυγή από αεροπλάνο ή άλλο όχημα και το δοκίμασε στο αεροδρόμιο Ορλύ του Παρισιού και στο Βουκουρέστι.
Έπρεπε όμως να φτάσουμε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο για να δούμε την ιδέα του εκτινασσομένου καθίσματος όπως το ξέρουμε σήμερα, να αναπτύσσεται. Τόσο η σουηδική Saab όσο και γερμανικές εταιρίες, με πρώτη την Heinkel, ανέπτυξαν ανεξάρτητα, τέτοιες κατασκευές. Η δεύτερη ξεκίνησε να το εφαρμόζει στο πρωτότυπο αεριωθούμενο μαχητικό Heinkel He-280 από το 1940.
Η συνέχεια στο Military History