Πετά για πρώτη φορά, το πρωτότυπο του Republic Aviation XP-47B, του πιο ανθεκτικού και βαριά οπλισμένου αμερικανικού καταδιωκτικού κατά τη διάρκεια του B΄Παγκοσμίου πολέμου. Βασισμένο στο αγωνιστικό αεροσκάφος P-35 του σχεδιαστή Alexander Seversky, το Ρ-47 κέρδισε πολλές πρωτιές, μεταξύ των οποίων εκείνη του βαρύτερου μονοκινητήριου καταδιωκτικού των Συμμάχων και του καταδιωκτικού με τη μεγαλύτερη επιχειρησιακή οροφή.
Το Ρ-47 Thunderbolt ήταν ένα σχέδιο της Republic Aviation Corporation για ένα μικρομεσαίας εμβέλειας μονοκινητήριου μαχητικού που τελικά, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε, κυρίως ως προς την επιβίωση της ίδιας της Republic, κατέφτασε σε σημαντικούς αριθμούς προς το τέλος του πολέμου και υπηρέτησε και στο Ευρωπαϊκό μέτωπο και σε εκείνο του Ειρηνικού.
Ενδιαφέρουσα είναι η ιστορία του δημιουργού του, σχεδιαστή και πιλότου, Aleksandr Nikolaievich Prokofiev de Seversky. Ήταν πιλότος της τσαρικής αεροπορίας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, έχασε το πόδι του σε μια αερομαχία και κατόρθωσε να πετά με τεχνητό μέλος με έξι επιβεβαιωμένες καταρρίψεις γερμανικών αεροσκαφών. Η Ρωσική κυβέρνηση τον έστειλε για σπουδές στις ΗΠΑ, όπου παρέμεινε ως πολιτικός πρόσφυγας όταν η Οκτωβριανή Επανάσταση εκδηλώθηκε στην πατρίδα του.
Εκεί, θα αναπτύξει πολυσχιδή δράση και θα ιδρύσει τη δική του μικρή αεροπορική βιομηχανία, που όμως δεν θα επιζήσει του μεγάλου Κραχ του 1929. Επίμονο και δημιουργικό πνεύμα με πάνω από 360 πατέντες, ο Seversky θα συνεχίσει και θα ιδρύσει δεύτερη εταιρεία, που μέχρι το 1939 θα μετουσιωθεί στη Republic. Το σχέδιό του για το ισχυρό ολομεταλλικό μονοπλάνο P-35 θα προσελκύσει πολλούς πελάτες από το εξωτερικό αλλά και από την νεαρή Αμερικανική Αεροπορία.
Η συνέχεια στο Military History