Πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση το XP-38, πρωτότυπο του μετέπειτα μαχητικού αναχαίτισης P-38 Lightning, ενός από τα πιο επιτυχημένα αεροσκάφη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Γνωστό ως “der Gableschwanz Teufl” (ο Διάβολος με τη διχαλωτή ουρά) από τους Γερμανούς ή “ένας πιλότος-δύο αεροσκάφη” από τους Ιάπωνες, το αεροσκάφος έκανε καριέρα και στα δύο θέατρα επιχειρήσεων, από τον Ειρηνικό ως την Ευρώπη, και απέσπασε διθυραμβικά σχόλια από φίλους και τρομερή φήμη μεταξύ των εχθρών του.
Η σχεδίασή του ξεκίνησε μέσα στο 1937 με στόχο την ανάπτυξη ενός αναχαιτιστικού με πρωταρχική αποστολή την “καταστροφή εχθρικών αεροσκαφών σε μεγάλα ύψη”. Ο όρος “αναχαιτιστικό” επελέγη για να παρακαμφθούν κάποιες εξαιρετικά στενές προδιαγραφές που το Αεροπορικό Σώμα του Στρατού των ΗΠΑ (United States Army Air Corps – USAAC) έθεσε για το νέο αεροσκάφος δίωξης. Σύμφωνα με τις οποίες αυτό όφειλε να είναι μονοκινητήριο και να φέρει όχι περισσότερο από βάρους 500 λιβρών (230 κιλών) οπλισμό, περιλαμβανομένων των πυρομαχικών. Οι σχεδιαστές, Hall Hibbard και Clarence “Kelly” Johnson, της Lockheed, έθεσαν ως στόχο τουλάχιστον τις 1.000 λίβρες σε βάρος οπλισμού και πρόσθεσαν και δεύτερο κινητήρα στο σχέδιο για μεγαλύτερο απόθεμα ισχύος σε μεγάλα ύψη και καλύτερες επιδόσεις.
Η συνέχεια στο Military History