18.2 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ10 νέα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke Flight III για το αμερικανικό Ναυτικό...

10 νέα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke Flight III για το αμερικανικό Ναυτικό προς 9 δις $

- Advertisement -

Τα ναυπηγεία του ομίλου Huntington Ingalls Industries (HII) υπέγραψαν ένα συμβόλαιο ύψους 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων σταθερής τιμής, πολυετούς προμήθειας για τη ναυπήγηση έξι αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke (DDG 51) για το αμερικανικό Ναυτικό.

(June 18, 2006) – Three Arleigh Burke-class guided-missile destroyers, the USS McCampbell (DDG 85), USS Lassen (DDG 82) and USS Shoup (DDG 86) steam in formation during a photo exercise (PHOTOEX) for Valiant Shield 2006. U.S. Navy photo by Chief Photographer’s Mate Todd P. Cichonowicz (RELEASED)

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ετών τα ναυπηγεία Ingalls έχουν ναυπηγήσει και παραδώσει 30 αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke. Το ναυπηγείο σήμερα έχει ήδη πέντε αντιτορπιλικά της κλάσης στις εγκαταστάσεις του σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου πλοίου της παρτίδας Flight III, το DDG 125, το οποίο ξεκίνησε τη ναυπήγηση τον Μάιο.
Παράλληλα τα ναυπηγεία Bath Iron Works του ομίλου General Dynamics υπέγραψαν συμβόλαιο αξίας 3,9 δισεκατομμύριων δολαρίων για τα υπόλοιπα τέσσερα σκάφη. Και τα δέκα αντιτορπιλικά αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2022.
Το κόστος αυτό συνεπάγεται σε 900 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα αφορά τα ίδια τα πλοία χωρίς να περιλαμβάνει και επιπρόσθετα κόστη όπως τον οπλισμό τους, τα οργανικά τους ελικόπτερα, κτλ. που θα αγοραστούν ξεχωριστά με διαφορετικές προμήθειες.
Επίσης, η τιμή αυτή αφορά την προμήθεια του συγκεκριμένου αριθμού πλοίων και δη από το αμερικανικό Ναυτικό, που διαθέτει ήδη ολοκληρωμένες δομές υποστήριξης για την συγκεκριμένη κλάση.
(March 22, 2014) The Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Curtis Wilbur (DDG 54) fires a Standard Missile 2 (SM-2) during a missile firing exercise. (U.S. Navy photo by Fire Controlman 2nd Class Kristopher G. Horton/Released)

Τα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke είναι ικανά, πολλαπλών αποστολών πλοία και μπορούν να διεξάγουν ποικίλες επιχειρήσεις, από ειρηνευτική παρουσία και διαχείριση κρίσεων μέχρι θαλάσσιο έλεγχο και την προβολή ισχύος.
Παράλληλα έχουν, με τον αντίστοιχο οπλισμό εγνωσμένες αντιβαλλιστικές ικανότητες παρέχοντας περιφερειακή άμυνα ενάντια σε εισερχόμενους βαλλιστικούς πυραύλους, ενώ αποδεδειγμένα έχουν και αντιδορυφορική ικανότητα.
Τα συγκεκριμένα πλοία αποτελούν μία σχεδίαση της δεκαετίας του ’80, ωστόσο μέχρι σήμερα έχουν ανασχεδιαστεί και αναβαθμιστεί σημαντικά σε σημείο που τα πληρώματα που επανδρώνουν τα πρώτα πλοία της κλάσης μην μπορούν να υπηρετήσουν στα τελευταία χωρίς να χρειάζεται να επανεκπαιδευθούν πρώτα, αφού σχεδόν τα πάντα είναι διαφορετικά.

Το πρόγραμμα ναυπήγησης των συγκεκριμένων αντιτορπιλικών θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και αυτή τη στιγμή το αμερικανικό Ναυτικό να παραλάμβανε αντιτορπιλικά της νέας κλάσης Zumwalt.
Τα τελευταία όμως αποδείχθηκαν μία οικονομικοτεχνική αποτυχία με αποτέλεσμα το πρόγραμμα ναυπήγησης να περικοπεί από 32 σε 3 μόλις πλοία, από τα οποία δυο έχουν παραδοθεί αλλά κανένα δεν είναι 100% επιχειρησιακό αυτή τη στιγμή αφού αντιμετωπίζουν μία σειρά κρίσιμα προβλήματα με τους κινητήρες τους.
Μάλιστα η αποτυχία αυτή οδήγησε σε γενικές καθυστερήσεις στο πρόγραμμα προμήθειας νέων πλοίων του αμερικανικού Ναυτικού, αφού τα ναυπηγεία έπρεπε να αλλάξουν εντελώς προσανατολισμό στις εγκαταστάσεις και στους προμηθευτές τους και να ξαναπροσλάβουν προσωπικό που είχαν απολύσει, προκειμένου να μπορέσουν να επανέλθουν σε ναυπήγηση αντιτορπιλικών Burke.

Behind schedule: Η φράση εφιάλτης των αμερικανικών ναυπηγείων


Μέχρι σήμερα περι τα 70 (!) πλοία της κλάσης έχουν παραδοθεί ή βρίσκονται σε διάφορα στάδια ναυπήγησης αποτελώντας έτσι τη ραχοκοκαλιά του αμερικανικού Ναυτικού. O αριθμός τους πλέον υπερβαίνει τον αριθμό των σύγχρονων πλοίων αεράμυνας περιοχής μεγέθους αντιτορπιλικού σε όλες τις υπόλοιπες χώρες του πλανήτη μαζί…
Με την πορεία του προγράμματος, είναι πλέον απόλυτα εφικτό και πιθανό ένα σπάνιο αν όχι πρωτοφανές σενάριο: να δούμε αντιτορπιλικά της κλάσης Burke να αποσύρονται και να αντικαθίστανται από αντιτορπιλικά πάλι της ίδιας κλάσης, αλλά νέας ναυπήγησης.
Κι ο λόγος είναι απλός: Τα συγκεκριμένα αντιτορπιλικά, όπως όλα τα συμβατικά μάχιμα πλοία του αμερικανικού Ναυτικού φτιάχτηκαν με ορίζοντα υπηρεσίας περί τα 25 με 30 χρόνια με σταδιακες αναβαθμισεις, διάστημα που τα πρώτα πλοία της κλάσης το έχουν ήδη συμπληρώσει. To πρώτο πλοίο της κλάσης USS Arleigh Burke (DDG-51) καθελκύστηκε το Σεπτέμβρη του 1989, είναι δηλαδή 29 ετών.

USS Oscar Austin (DDG 79) (U.S. Navy photo Mass Communication Specialist 2nd Class Ryan Utah Kledzik)

Φυσικά μπορούν πάντα να περάσουν από πρόγραμμα γενικής συντήρησης κι αναβάθμισης ώστε να παραμείνουν σε υπηρεσία περισσότερα χρόνια, όπως εξάλλου είναι κι ο οραματισμός του τωρινού Αμερικανού πρόεδρου Ντόναλντ Τραμπ για την δημιουργία ενός πολύαριθμου Ναυτικού με 355 πλοία.
Αυτό όμως είναι πολύ πιθανό να μην συμφέρει από οικονομικοτεχνική άποψη, αφού με κάποια χρήματα παραπάνω, το αμερικανικό Ναυτικό μπορεί να αποκτήσει πλοία ίδιας ικανότητας, αλλά εντελώς νέας ναυπήγησης.
Το δυσθεώρητο αυτό κόστος προκειμένου τα παλιά Burke να παραμείνουν σε υπηρεσία θα είναι κατά πάσα βεβαιότητα η εξασφάλιση ότι θα καταλήξουν να πουληθούν για παλιοσίδερα αντί να αγοραστούν από κάποιον σύμμαχο των ΗΠΑ που θα καλούνταν να επωμιστεί το εν λόγω κόστος…
(Η ανωτέρω εικόνα δεν είναι πραγματική. Πηγή)
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου 1980: Επιχείρηση “Eagle Claw”, η αποτυχημένη...

1
Πιεζόμενη από την κοινή γνώμη να αναλάβει δράση, η κυβέρνηση Κάρτερ εξαπολύει την επιχείρηση “Eagle Claw” για να απελευθερώσει τους 52 διπλωμάτες και στρατιωτικούς,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

General Atomics Mojave succeful test with Gun Pods!

General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) confirms that its Mojave Unmanned Aircraft System (UAS) destroyed static targets in live-fire tests on April 13, 2024,...

ΗΠΑ: Επιβεβαιώνει την παράδοση πυραύλων ATACMS στην Ουκρανία

Τις προηγούμενες εβδομάδες οι ΗΠΑ έστειλαν υπό άκρα μυστικότητα πυραύλους ATACMS μεγάλου βεληνεκούς στην Ουκρανία και χρησιμοποιήθηκαν ήδη πριν από λίγες ημέρες, δήλωσε σήμερα...

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...