21.5 C
Athens
Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ10 νέα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke Flight III για το αμερικανικό Ναυτικό...

10 νέα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke Flight III για το αμερικανικό Ναυτικό προς 9 δις $

- Advertisement -

Τα ναυπηγεία του ομίλου Huntington Ingalls Industries (HII) υπέγραψαν ένα συμβόλαιο ύψους 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων σταθερής τιμής, πολυετούς προμήθειας για τη ναυπήγηση έξι αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke (DDG 51) για το αμερικανικό Ναυτικό.

(June 18, 2006) – Three Arleigh Burke-class guided-missile destroyers, the USS McCampbell (DDG 85), USS Lassen (DDG 82) and USS Shoup (DDG 86) steam in formation during a photo exercise (PHOTOEX) for Valiant Shield 2006. U.S. Navy photo by Chief Photographer’s Mate Todd P. Cichonowicz (RELEASED)

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ετών τα ναυπηγεία Ingalls έχουν ναυπηγήσει και παραδώσει 30 αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke. Το ναυπηγείο σήμερα έχει ήδη πέντε αντιτορπιλικά της κλάσης στις εγκαταστάσεις του σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου πλοίου της παρτίδας Flight III, το DDG 125, το οποίο ξεκίνησε τη ναυπήγηση τον Μάιο.
Παράλληλα τα ναυπηγεία Bath Iron Works του ομίλου General Dynamics υπέγραψαν συμβόλαιο αξίας 3,9 δισεκατομμύριων δολαρίων για τα υπόλοιπα τέσσερα σκάφη. Και τα δέκα αντιτορπιλικά αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2022.
Το κόστος αυτό συνεπάγεται σε 900 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα αφορά τα ίδια τα πλοία χωρίς να περιλαμβάνει και επιπρόσθετα κόστη όπως τον οπλισμό τους, τα οργανικά τους ελικόπτερα, κτλ. που θα αγοραστούν ξεχωριστά με διαφορετικές προμήθειες.
Επίσης, η τιμή αυτή αφορά την προμήθεια του συγκεκριμένου αριθμού πλοίων και δη από το αμερικανικό Ναυτικό, που διαθέτει ήδη ολοκληρωμένες δομές υποστήριξης για την συγκεκριμένη κλάση.
(March 22, 2014) The Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Curtis Wilbur (DDG 54) fires a Standard Missile 2 (SM-2) during a missile firing exercise. (U.S. Navy photo by Fire Controlman 2nd Class Kristopher G. Horton/Released)

Τα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke είναι ικανά, πολλαπλών αποστολών πλοία και μπορούν να διεξάγουν ποικίλες επιχειρήσεις, από ειρηνευτική παρουσία και διαχείριση κρίσεων μέχρι θαλάσσιο έλεγχο και την προβολή ισχύος.
Παράλληλα έχουν, με τον αντίστοιχο οπλισμό εγνωσμένες αντιβαλλιστικές ικανότητες παρέχοντας περιφερειακή άμυνα ενάντια σε εισερχόμενους βαλλιστικούς πυραύλους, ενώ αποδεδειγμένα έχουν και αντιδορυφορική ικανότητα.
Τα συγκεκριμένα πλοία αποτελούν μία σχεδίαση της δεκαετίας του ’80, ωστόσο μέχρι σήμερα έχουν ανασχεδιαστεί και αναβαθμιστεί σημαντικά σε σημείο που τα πληρώματα που επανδρώνουν τα πρώτα πλοία της κλάσης μην μπορούν να υπηρετήσουν στα τελευταία χωρίς να χρειάζεται να επανεκπαιδευθούν πρώτα, αφού σχεδόν τα πάντα είναι διαφορετικά.

Το πρόγραμμα ναυπήγησης των συγκεκριμένων αντιτορπιλικών θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και αυτή τη στιγμή το αμερικανικό Ναυτικό να παραλάμβανε αντιτορπιλικά της νέας κλάσης Zumwalt.
Τα τελευταία όμως αποδείχθηκαν μία οικονομικοτεχνική αποτυχία με αποτέλεσμα το πρόγραμμα ναυπήγησης να περικοπεί από 32 σε 3 μόλις πλοία, από τα οποία δυο έχουν παραδοθεί αλλά κανένα δεν είναι 100% επιχειρησιακό αυτή τη στιγμή αφού αντιμετωπίζουν μία σειρά κρίσιμα προβλήματα με τους κινητήρες τους.
Μάλιστα η αποτυχία αυτή οδήγησε σε γενικές καθυστερήσεις στο πρόγραμμα προμήθειας νέων πλοίων του αμερικανικού Ναυτικού, αφού τα ναυπηγεία έπρεπε να αλλάξουν εντελώς προσανατολισμό στις εγκαταστάσεις και στους προμηθευτές τους και να ξαναπροσλάβουν προσωπικό που είχαν απολύσει, προκειμένου να μπορέσουν να επανέλθουν σε ναυπήγηση αντιτορπιλικών Burke.

Behind schedule: Η φράση εφιάλτης των αμερικανικών ναυπηγείων


Μέχρι σήμερα περι τα 70 (!) πλοία της κλάσης έχουν παραδοθεί ή βρίσκονται σε διάφορα στάδια ναυπήγησης αποτελώντας έτσι τη ραχοκοκαλιά του αμερικανικού Ναυτικού. O αριθμός τους πλέον υπερβαίνει τον αριθμό των σύγχρονων πλοίων αεράμυνας περιοχής μεγέθους αντιτορπιλικού σε όλες τις υπόλοιπες χώρες του πλανήτη μαζί…
Με την πορεία του προγράμματος, είναι πλέον απόλυτα εφικτό και πιθανό ένα σπάνιο αν όχι πρωτοφανές σενάριο: να δούμε αντιτορπιλικά της κλάσης Burke να αποσύρονται και να αντικαθίστανται από αντιτορπιλικά πάλι της ίδιας κλάσης, αλλά νέας ναυπήγησης.
Κι ο λόγος είναι απλός: Τα συγκεκριμένα αντιτορπιλικά, όπως όλα τα συμβατικά μάχιμα πλοία του αμερικανικού Ναυτικού φτιάχτηκαν με ορίζοντα υπηρεσίας περί τα 25 με 30 χρόνια με σταδιακες αναβαθμισεις, διάστημα που τα πρώτα πλοία της κλάσης το έχουν ήδη συμπληρώσει. To πρώτο πλοίο της κλάσης USS Arleigh Burke (DDG-51) καθελκύστηκε το Σεπτέμβρη του 1989, είναι δηλαδή 29 ετών.

USS Oscar Austin (DDG 79) (U.S. Navy photo Mass Communication Specialist 2nd Class Ryan Utah Kledzik)

Φυσικά μπορούν πάντα να περάσουν από πρόγραμμα γενικής συντήρησης κι αναβάθμισης ώστε να παραμείνουν σε υπηρεσία περισσότερα χρόνια, όπως εξάλλου είναι κι ο οραματισμός του τωρινού Αμερικανού πρόεδρου Ντόναλντ Τραμπ για την δημιουργία ενός πολύαριθμου Ναυτικού με 355 πλοία.
Αυτό όμως είναι πολύ πιθανό να μην συμφέρει από οικονομικοτεχνική άποψη, αφού με κάποια χρήματα παραπάνω, το αμερικανικό Ναυτικό μπορεί να αποκτήσει πλοία ίδιας ικανότητας, αλλά εντελώς νέας ναυπήγησης.
Το δυσθεώρητο αυτό κόστος προκειμένου τα παλιά Burke να παραμείνουν σε υπηρεσία θα είναι κατά πάσα βεβαιότητα η εξασφάλιση ότι θα καταλήξουν να πουληθούν για παλιοσίδερα αντί να αγοραστούν από κάποιον σύμμαχο των ΗΠΑ που θα καλούνταν να επωμιστεί το εν λόγω κόστος…
(Η ανωτέρω εικόνα δεν είναι πραγματική. Πηγή)
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

58
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Σεπτεμβρίου 1944: Χούρτγκεν – Σκληρές μάχες στα...

1
Ξεκινά η μάχη στο δάσος Χούρτγκεν το 1944, όπου δύο Αμερικανικές στρατιές θα υποβληθούν στη δοκιμασία μιας αδυσώπητης αμυντικής επιβραδυντικής μάχης, που θα κρατήσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΞΕΛΙΞΗ: Συνάντηση Τραμπ-Ερντογάν στις ΗΠΑ για F-16 και F-35!

Στο Truth Social, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, ανακοίνωσε όχι μόνο πως θα δεχθεί στον Λευκό Οίκο τον Τούρκο ομόλογο του Ρ.Τ. Ερντογάν, την ερχόμενη...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποια είναι η… ELSA που ίσως κάποτε οπλίσει τις ελληνικές FDI;

Η Ευρωπαϊκή Προσέγγιση Πλήγματος Μακράς Εμβέλειας, γνωστή ως ELSA (European Long-range Strike Approach), αποτελεί μια εξέλιξη στο αμυντικό τοπίο της ηπείρου μας, με στόχο...

Κορβετιάδα στην Κροατία, πολλοί οι μνηστήρες

Η Κροατία έχει αρχίσει την επίσημη διαδικασία για την απόκτηση 2 νέων πολεμικών πλοίων μεγέθους κορβέτας, προσελκύοντας το ενδιαφέρον αρκετών χωρών και εταιρειών.Σύμφωνα με...