Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης
Εμπρησμός ίσως είναι η αιτία της πυρκαγιάς, στις 12 Ιουλίου, που άφησε εκτεταμένες ζημιές στο αμφίβιο επιθετικό πλοίο USS Bonhomme Richard (LHD-6), το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ. Ένας ναυτικός του ανακρίθηκε ως πιθανός ύποπτος, δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος.
Ο ναυτικός ανακρίθηκε στο πλαίσιο της έρευνας από τη Ναυτική Υπηρεσία Εγκληματικών Ερευνών (NCIS) και το Γραφείο Αλκοόλ, Καπνού, Πυροβόλων Όπλων και Εκρηκτικών, ανέφερε ο αξιωματούχος, προσθέτοντας ότι η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας ενημερώθηκε για την εξέλιξη. Ο αξιωματούχος, με γνώση της έρευνας, μίλησε στο The Associated Press υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας του, ώστε να παράσχει λεπτομέρειες που δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί. Ο ναύτης δεν κρατήθηκε.
Το αμφίβιο επιθετικό πλοίο καιγόταν για περισσότερες από τέσσερις ημέρες και ήταν η χειρότερη καταστροφή του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, από φωτιά, σε πολεμικό πλοίο σε καιρό ειρήνης, τα τελευταία χρόνια.
Το Ναυτικό αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις. “Το Ναυτικό δεν θα σχολιάσει μια συνεχιζόμενη έρευνα, για την προστασία της ακεραιότητας της διερευνητικής διαδικασίας και όλων εκείνων που εμπλέκονται”, δήλωσε ο Lt. Tim Pietrack, εκπρόσωπος του Ναυτικού. “Δεν έχουμε τίποτα να ανακοινώσουμε αυτήν τη στιγμή”.
Το πλοίο έχει εκτεταμένες δομικές, ηλεκτρικές και μηχανικές ζημιές και το μέλλον του παραμένει αβέβαιο.
Το Αμερικανικό Ναυτικό αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τη ζημιά στο USS Bonhomme Richard
Η πυρκαγιά του Ιουλίου στο Bonhomme Richard προσφέρει όμως στο USN μια πολύτιμη ευκαιρία που δεν είχαν από το τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου – την ευκαιρία να επισκευάσουν ένα πλοίο που είχε υποστεί καταστροφικές ζημιές. Όπως σημειώνει το USNI News: «Μεταξύ Δεκεμβρίου 1941 και Σεπτεμβρίου 1945, πάνω από 350 πολεμικά πλοία και περιπολικά σκάφη των ΗΠΑ βυθίστηκαν ή υπέστησαν ζημιές πέραν οικονομικής επισκευής. Κατά τις επτά σχεδόν δεκαετίες από τότε, λιγότερα από 30 πλοία έχουν χαθεί λόγω εχθρικής δράσης ή ατυχήματος. “
Το κόστος επισκευής του Bonhomme Richard θα είναι υψηλό, ίσως ακόμη μεγαλύτερο από το τίμημα των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων που χρειάζονται για να αντικατασταθεί με ένα νέο σκάφος της ίδιας κλάσης. Υπάρχουν πολλοί υποστηρικτές που θέτουν λογικά επιχειρήματα ότι η εκτεταμένη ζημιά απαιτεί τον παροπλισμό του Bonhomme Richard και τη διαγραφή του από το μητρώο σκαφών.
Πράγματι, ο αρχηγός ναυτικών επιχειρήσεων ναύαρχος Mike Gilday αναρωτήθηκε: «Πρέπει να κάνουμε αυτήν την επένδυση για πλοίο 22 ετών;”
Ωστόσο, ακόμη και στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον, το Ναυτικό πρέπει να κοιτάξει πέρα από το κόστος σε χρήμα όταν αποφασίσει για την τύχη του Bonhomme Richard.
Εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες χρειαστεί να πολεμήσουν με έναν ισχυρό αντίπαλο, τότε ορισμένα πολεμικά πλοία θα υποστούν σοβαρές ζημιές. Χρειάστηκαν σχεδόν δύο χρόνια για την επισκευή των USS John S. McCain (DDG-56) και USS Fitzgerald (DDG-62) μετά τις συγκρούσεις του 2017.
Σε ένα πόλεμο με την Κίνα, για τον έλεγχο του Ειρηνικού, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα έχουν τόσο πολύ χρόνο στη διάθεση τους, για να επισκευάσουν πλοία. Η ανάγκη ετών για επισκευές θα μπορούσε να κάνει τις Ηνωμένες Πολιτείες να χάσουν τον επόμενο πόλεμο. Όσο ατυχής και να ήταν η φωτιά του Bonhomme Richard, το Ναυτικό έχει τώρα την ευκαιρία να ξαναρχίσει την επισκευή πλοίων που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές και να τα επαναφέρει στην υπηρεσία.
«Η ζημιά στο αμφίβιο επιθετικό πλοίο USS Bonhomme Richard που προκλήθηκε από πυρκαγιές, εκρήξεις και πλημμύρες είναι εκτεταμένη», δήλωσε ο Gilday σε συνοπτική έκθεση. “Δεν έχουμε δει μια πυρκαγιά αυτού του μεγέθους σε πλοίο του Ναυτικού στην πρόσφατη μνήμη, τουλάχιστον στην καριέρα μου“. Οι ναυτικοί και οι πολιτικοί εργολάβοι θα μπορούν τώρα να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν βέλτιστες πρακτικές για την επισκευή πλοίων με καταστροφικές ζημιές.
Θα υπάρξουν αποτυχίες, ορισμένες ιδέες για το “πώς να επιδιορθώσετε καλύτερα το πλοίο” δεν θα λειτουργήσουν, και το κόστος θα υπερβεί τις αρχικές εκτιμήσεις, ενώ οι καλοπροαίρετοι πολιτικοί και γραφειοκράτες θα αμφισβητήσουν την απόφαση του Ναυτικού να επισκευάσει και όχι να αντικαταστήσει το πλοίο.
Το Ναυτικό όμως μπορεί να ξεπεράσει τις αποτυχίες και να ελαχιστοποιήσει την υπέρβαση του κόστους, ενισχύοντας παράλληλα το μήνυμα ότι δεν πρόκειται μόνο για την επισκευή ενός κατεστραμμένου πλοίου, αλλά για την εκ νέου εκμάθηση της χαμένης τέχνης, της επισκευής πλοίων που έχουν υποστεί ζημιές στη μάχη. Αυτό θα είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του.
Η επισκευή του Bonhomme Richard θα προσφέρει επίσης στο Πολεμικό Ναυτικό την ευκαιρία να μάθει από το πλοίο μετά την επιστροφή του σε υπηρεσία. Για το λόγο αυτό, το Ναυτικό θα ήταν συνετό να ενσωματώσει πολίτες εργολάβους και εκπροσώπους από εμπορικά ναυπηγεία, οπουδήποτε χρειάζεται ώστε να μάθουν από το πλήρωμα του Bonhomme Richard μετά από τις εκτεταμένες επισκευές. Ακόμα και σε έναν ιδανικό κόσμο μετά από μια εκτεταμένη περίοδο επισκευών, τα συστήματα ενός πλοίου δεν θα λειτουργούν πάντα όπως έχουν σχεδιαστεί. Το Bonhomme Richard πιθανότατα θα έχει πολλά προβλήματα που θα πρέπει να επιλυθούν μετά την επισκευή του.
To Ναυτικό αντί να σκέφτεται το Bonhomme Richard ως ένα κατεστραμμένο πολεμικό πλοίο που χρειάζεται διάλυση ή επισκευή, θα πρέπει να το θεωρηθεί ως πλωτό δοκιμαστήριο, ένα εργαστήριο και σχολείο για τον τρόπο επισκευής ενός σύγχρονου πολεμικού πλοίου.
Μια ισχυρή ναυπηγική βάση δεν πρέπει να αφορά μόνο την ικανότητα κατασκευής νέων πλοίων, αλλά να αφορά επίσης την ικανότητα επισκευής αυτών που θα έχουν υποστεί ζημιές στη μάχη. “Θα ήταν τεράστιο λάθος να χάσετε αυτήν την ευκαιρία, μιας γενιάς, για να μάθετε πώς να το κάνετε”.