33 C
Athens
Κυριακή, 10 Αυγούστου, 2025
MEDIAVIDEOΤρείς πτώσεις ρωσικών ελικοπτέρων σε τρεις εβδομάδες: Ποιά κοινά στοιχεία ενώνουν τα...

Τρείς πτώσεις ρωσικών ελικοπτέρων σε τρεις εβδομάδες: Ποιά κοινά στοιχεία ενώνουν τα ατυχήματα (βίντεο)

- Advertisement -

Η συντριβή ενός Mi-8ΑMTSh-VΑ στην ρωσική Άπω Ανατολή ήλθε να προστεθεί στις πρόσφατες απώλειες ρωσικών στρατιωτικών ελικοπτέρων σε διάστημα μόλις μερικών εβδομάδων που στοίχισαν την ζωή σε οκτώ ανθρώπους και οδήγησαν στον τραυματισμό δύο ακόμη. Το ελικόπτερο που συνετρίβη στις 26 Μαΐου στην βάση Ουγκόλνιε Κόπι, κοντά στο Ανάντιρε, με αποτέλεσμα των θάνατο τεσσάρων ατόμων, ήταν η ειδική έκδοση του Mi-8 ‘Terminator’ για επιχειρήσεις σε αρκτικές συνθήκες και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ενδεχομένως υπέστη «τεχνική βλάβη».
Σε βίντεο που κυκλοφόρησε, το ελικόπτερο αρχίζει να περιστρέφεται, παίρνει λίγο ύψος και μετά συντρίβεται σε μια πύρινη σφαίρα. Παρά την άμεση κινητοποίηση των πυροσβεστικών οχημάτων, τίποτα δεν μπορούσε να σώσει το πλήρωμα.

Μια εβδομάδα νωρίτερα, ένα Mi-8AMTSh των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων πραγματοποίησε βαρειά προσγείωση αργά το απόγευμα της 19ης Μαΐου σε ερημική περιοχή, 20 χλμ βορείως της βάσης Κλιν-5 όπου εδρεύει το 344ο Κέντρο Εκπαίδευσης Μάχης. Το τριμελές πλήρωμα, όλοι εκπαιδευτές, τραυματίστηκε θανάσιμα ενώ ρωσικές στρατιωτικές πηγές δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης.
Το «Κίτρινο 71» εκτελούσε μαζί με ένα άλλο ελικόπτερο εκπαιδευτική πτήση στην περιοχή του χωριού Ζαχάροβα και εθεάθη να πετά σε μικρό ύψος κατευθυνόμενο προς την λίμνη Ουντέλναε. Αυτόπτες μάρτυρες κατέθεσαν ότι το είδαν να πραγματοποιεί χαμηλές διελεύσεις, αιωρήσεις και προσγειώσεις στο δάσος και να κάνει «ακροβατικά» σε ύψος 50-200 μέτρων.
Κάποια στιγμή το πλήρωμα ανέφερε τεχνικό πρόβλημα και επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση η οποία όμως είχε καταστροφική κατάληξη. Στις 19:08 μμ (ώρα Μόσχας) η επαφή με το ελικόπτερο στην Εκπαιδευτική Ζώνη ΗΡ6 χάθηκε. Ντόπιοι είπαν πως πετούσε χαμηλά πάνω από το δάσος «περιστρεφόμενο περίπου 10 φορές γύρω από τον άξονά του» πριν πέσει στο έδαφος με το πλευρό, 10 μέτρα από την όχθη της λίμνης.

Οι στρατιωτικές αρχές απαγόρευσαν στους ντόπιους να πλησιάσουν. Την επόμενη ημέρα στον τόπο του ατυχήματος κατέφθασε ένα τεράστιο Mi-26 το οποίο μετέφερε ως εξωτερικό φορτίο το Mi-8 πίσω στην βάση. Δεν ήταν το μόνο ελικόπτερο που απωλέσθη αυτόν τον μήνα.
Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Μαΐου, ο πιλότος ενός Mi-35 ανέφερε βλάβη στον κινητήρα και πραγματοποίησε βαρειά προσγείωση 600 μ. πριν τον διάδρομο στο Τζάνκαϋ, στα βόρεια της Χερσονήσου της Κριμαίας. «Έκοβε ταχύτητα και κατέβαινε ήδη πίσω από έναν φράκτη κατά μήκος του δρόμου όταν ξαφνικά άρχισε να πετά με την μούρη κάτω… Το έβλεπα ακόμη και σκέφτηκα ότι δεν θα προλάβαινε να ανακτήσει ύψος.
Τότε (ο πιλότος) το σήκωσε απότομα για να μην χτυπήσει με το ρύγχος και όπως σηκώθηκε η ουρά βρήκε στο έδαφος. Είχα την αίσθηση ότι διπλώθηκε στα δύο. Κατέπεσε με θόρυβο και σκόνη σηκώθηκε στον ουρανό… Αμέσως μετά την συντριβή επικράτησε νεκρική σιγή, ούτε έκρηξη ούτε άνθρωποι να ουρλιάζουν. Κατά μήκος του δρόμου άρχισαν να σταματούν αυτοκίνητα» είναι η μαρτυρία μιας γυναίκας.

Υπήρξαν πολλοί αυτόπτες μάρτυρες του ατυχήματος καθώς δύο ή τρία ελικόπτερα του τύπου εκτελούσαν εκπαιδευτικές πτήσεις στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων και χαμηλών διελεύσεων για την αναβληθείσα τελικά Παρέλαση της Νίκης. Οι τρείς επιβαίνοντες –στην πτήση, άγνωστο γιατί, μετείχε και ένας τεχνικός– τραυματίσθηκαν σοβαρά και διεκομίσθηκαν στο νοσοκομείο, με τον πιλότο σε κρίσιμη κατάσταση. Μια ώρα αργότερα έγινε γνωστό πως υπέκυψε στα τραύματά του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από ρωσικές πηγές διέρρευσε πως στο Mi-35 σημειώθηκε φωτιά κατά την φάση της προσέγγισης αλλά ο χειριστής αντί να θέσει εκτός τον κινητήρα με το πρόβλημα έσβυσε τον άλλο, την στιγμή που το ελικόπτερο περνούσε πάνω από μια κεραία ραδιοβοηθήματος. Το Mi-35 χτύπησε ένα μικρό κτίσμα από τούβλα και ακινητοποιήθηκε εντός της περιμέτρου της βάσης.
Όλα τα ατυχήματα διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές ωστόσο δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς ότι και τα τρία μοιράζονται κοινά σημεία. Στα δύο από αυτά, τα ελικόπτερα εκτελούσαν χαμηλή εκπαιδευτική πτήση ενώ το κύριο στροφείο παρέμεινε άθικτο –στην περίπτωση του Mi-35 επειδή αμφότεροι οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν, στο δε Mi-8 οι μαρτυρίες περί περιστροφής του ε/π καταδεικνύουν βλάβη του ουραίου στροφείου. Στο πιο πρόσφατο συμβάν, η χαμηλή πτήση σε συνδυασμό πιθανότατα με μηχανική βλάβη απέβη συνταγή καταστροφής.
Αλέξανδρος Θεολόγου     
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

45
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Αυγούστου 955: Μάχη του Lechfeld, ο Όθων...

0
Ο Όθων Α', βασιλιάς της Ανατολικής Φραγκίας, ή Γερμανίας, αντιμετώπισε εισβολή των Μαγυάρων τον Ιούλιο του 955, οπότε συγκέντρωσε στρατεύματα από όλη σχεδόν την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ολοκληρώθηκε η συναρμολόγηση της 1ης ισπανικής φρεγάτας F-110, καθέλκυση το Σεπτέμβριο

Με την τοποθέτηση του τελευταίου μπλοκ του κύτους της πρώτης ισπανικής φρεγάτας, κλάσης F-110, η κατασκευάστρια Navantia, μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, δηλαδή...

Σε εξέλιξη νέα τράπεζα αμυντικών χρηματοδοτήσεων στην Ευρώπη – έναρξη το 2027

Defence, Security & Resilience (DSR) Bank θα ονομάζεται η νέα τράπεζα με εξειδίκευση στις χρηματοδοτήσεις εξοπλισμών εντός ΝΑΤΟ, η οποία είναι ήδη σε αρχικό στάδιο...

Άρχισε η κατασκευή του πρώτου ελληνικού Canadair DHC-515, προβληματισμοί για το χρόνο παράδοσης

Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του Radio Canada από την εταιρεία De Havilland Canada, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή των νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών DHC-515 (τα...