22.4 C
Athens
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή Air India Express, περισσότερες πληροφορίες

Συντριβή Air India Express, περισσότερες πληροφορίες

- Advertisement -

Σε 17 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί στο χθεσινό περιστατικό στο διεθνές αεροδρόμιο Kozhikode-Calicut,  ενώ υπάρχουν και πολλοί σοβαρά τραυματισμένοι.
Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες το Boeing 737-8HG («VT-AXH») στην άφιξή του από το Ντουμπάι πραγματοποίησε μια πρώτη απόπειρα προσγείωσης περίπου 20 λεπτά πριν από την συντριβή.
Το Kozhikode-Calicut, (CCJ/VOCL) βρίσκεται στην κορυφογραμμή λόφων με έναν και μοναδικό διάδρομο (10/28), ο οποίος έχει ωφέλιμη διαδρομή LDA (Landing Distance Available) 2.850 m και προς τις δυο κατευθύνσεις του. Στις άκρες του διαδρόμου  υπάρχουν επεκτάσεις 60 μέτρων και πέραν αυτών ζώνες RESA (Runway End Safety Area) των 90 μέτρων. Οι τελευταίες αφορούν ειδικά διαμορφωμένες περιοχές με προετοιμασμένη επιφάνεια ώστε να μπορούν να σταματήσουν (με μικρές ζημιές) ένα αεροπλάνο που βγαίνει από τον διάδρομο με σχετικά μικρές ταχύτητες. Στις περισσότερες περιπτώσεις η επιφάνεια κατασκευάζεται με μειωμένη αντοχή στις πιέσεις που ασκούν οι τροχοί του αεροσκάφος με αποτέλεσμα να βυθίζονται μέσα στο έδαφος,  αυξάνοντας την αντίσταση στην κίνησή του. Από την άλλη δεν πρέπει να εμποδίζουν την πρόσβαση σε οχήματα διάσωσης άμεσης επέμβασης.

Στο Kozhikode-Calicut υπήρχε η προβλεπόμενη από τον ICAO RESA των 90 μέτρων, η οποία όμως δεν σταμάτησε το Boeing, πιθανότατα επειδή κινείτο με μεγάλη ταχύτητα. Ας σημειωθεί ότι τα 90 μέτρα είναι το ελάχιστο πλάτος RESA για τη συγκεκριμένη κατηγορία αεροδρομίου, αλλά συστήνεται η ύπαρξη RESA 270 μέτρων. Στο Kozhikode-Calicut όμως δεν φαίνεται να υπήρχε τέτοια δυνατότητα και μετά το τέλος της υφιστάμενης RESA ξεκινούσε απότομη κατωφέρεια βάθους 35 μέτρων, όπου και κατέληξε το επιβατικό.

Άποψη της άκρης του διαδρόμου στο Kozhikode-Calicut, όπου διακρίνεται η κατωφέρεια, όπου κατέληξε το Boeing.

Επίσης νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπήρχε βροχόπτωση τη στιγμή του συμβάντος, όπως αρχικά είχε αναφερθεί αλλά η ορατότητα ήταν πολύ περιορισμένη και υπήρχε χαμηλή νεφοκάλυψη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ας αγοράσουμε επιτέλους κάτι, φτάνουν οι φιέστες

Στο υπουργείο της Μεσογείων, εκεί που η βιοκλιματική πρόσοψη λάμπει σαν καινούργια (είναι καινούργια), τα πράγματα έχουν ησυχάσει. Τελειώνουν τα δρώμενα, οι παρελάσεις, τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: U212 NFS και U212 NFS EVO, η ιταλική εξέλιξη και...

21
Στον πολυδιάστατο χώρο της υποθαλάσσιας μάχης, δηλαδή στο βασίλειο των υποβρυχίων, όπου η ικανότητα stealth, η ενεργειακή αυτονομία και η ακρίβεια των αισθητήρων καθορίζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Οκτωβρίου/9 Νοεμβρίου 1912: Η ελληνική σημαία κυματίζει...

2
Η τουρκική φρουρά της Θεσσαλονίκης παραδίδεται επίσημα στον ελληνικό στρατό, που παρελαύνει στους δρόμους της και υψώνει την ελληνική σημαία στο δημαρχείο.https://military-history.gr/1912-11-01-battle-giannitsa/Μετά τη μάχη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Παραιτήθηκε ο γενικός διευθυντής και η διευθύνουσα σύμβουλος του BBC μετά τις επικρίσεις για το μοντάζ σε μια ομιλία του Τραμπ

Ο γενικός διευθυντής του BBC Τιμ Ντέιβι και η διευθύνουσα σύμβουλος του BBC News Ντέμπορα Τέρνες υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους μετά τις επικρίσεις που...

Σύνοδος κορυφής ΕΕ-Λατινικής Αμερικής: Περισσότερες από 50 χώρες απέρριψαν τη «χρήση της ισχύος»

Περισσότερες από πενήντα χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψαν χθες, Κυριακή, στην Κολομβία «τη χρήση ισχύος», η οποία είναι αντίθετη στο...

Phantom Phriday 7-11-2025

Καλημέρα To τεύχος Νοεμβρίου2025 είναι στα περίπτερα με πολλά επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και αναλύσεις. Είναι όμως ήδη διαθέσιμο ηλεκτρονικά ΕΔΩ Επειδή τα σημεία διανομής-πώλησης πλέον...