19.9 C
Athens
Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή Air India Express, περισσότερες πληροφορίες

Συντριβή Air India Express, περισσότερες πληροφορίες

- Advertisement -

Σε 17 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί στο χθεσινό περιστατικό στο διεθνές αεροδρόμιο Kozhikode-Calicut,  ενώ υπάρχουν και πολλοί σοβαρά τραυματισμένοι.
Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες το Boeing 737-8HG («VT-AXH») στην άφιξή του από το Ντουμπάι πραγματοποίησε μια πρώτη απόπειρα προσγείωσης περίπου 20 λεπτά πριν από την συντριβή.
Το Kozhikode-Calicut, (CCJ/VOCL) βρίσκεται στην κορυφογραμμή λόφων με έναν και μοναδικό διάδρομο (10/28), ο οποίος έχει ωφέλιμη διαδρομή LDA (Landing Distance Available) 2.850 m και προς τις δυο κατευθύνσεις του. Στις άκρες του διαδρόμου  υπάρχουν επεκτάσεις 60 μέτρων και πέραν αυτών ζώνες RESA (Runway End Safety Area) των 90 μέτρων. Οι τελευταίες αφορούν ειδικά διαμορφωμένες περιοχές με προετοιμασμένη επιφάνεια ώστε να μπορούν να σταματήσουν (με μικρές ζημιές) ένα αεροπλάνο που βγαίνει από τον διάδρομο με σχετικά μικρές ταχύτητες. Στις περισσότερες περιπτώσεις η επιφάνεια κατασκευάζεται με μειωμένη αντοχή στις πιέσεις που ασκούν οι τροχοί του αεροσκάφος με αποτέλεσμα να βυθίζονται μέσα στο έδαφος,  αυξάνοντας την αντίσταση στην κίνησή του. Από την άλλη δεν πρέπει να εμποδίζουν την πρόσβαση σε οχήματα διάσωσης άμεσης επέμβασης.

Στο Kozhikode-Calicut υπήρχε η προβλεπόμενη από τον ICAO RESA των 90 μέτρων, η οποία όμως δεν σταμάτησε το Boeing, πιθανότατα επειδή κινείτο με μεγάλη ταχύτητα. Ας σημειωθεί ότι τα 90 μέτρα είναι το ελάχιστο πλάτος RESA για τη συγκεκριμένη κατηγορία αεροδρομίου, αλλά συστήνεται η ύπαρξη RESA 270 μέτρων. Στο Kozhikode-Calicut όμως δεν φαίνεται να υπήρχε τέτοια δυνατότητα και μετά το τέλος της υφιστάμενης RESA ξεκινούσε απότομη κατωφέρεια βάθους 35 μέτρων, όπου και κατέληξε το επιβατικό.

Άποψη της άκρης του διαδρόμου στο Kozhikode-Calicut, όπου διακρίνεται η κατωφέρεια, όπου κατέληξε το Boeing.

Επίσης νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπήρχε βροχόπτωση τη στιγμή του συμβάντος, όπως αρχικά είχε αναφερθεί αλλά η ορατότητα ήταν πολύ περιορισμένη και υπήρχε χαμηλή νεφοκάλυψη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αποκαθιστώντας την ιστορική αλήθεια για το ρόλο της ΕΣΣΔ στο Β’ Παγκόσμιο – Mέρος 1ο

Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά 3 άρθρων που εξετάζει το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, διευκρινίζοντας πως μιλάμε για το σύνολο της....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Θέλουμε εκσυγχρονισμό ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” σε ΤΟΜΑ: κρίκος Ελλάδας-Κύπρου στο SAFE, τολμάμε;

42
Ως γνωστόν η Κυπριακή Δημοκρατία έχει ζητήσει και επιτύχει κονδύλια, 50% μεγαλύτερα  από την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SAFE (Security Action for Europe), φθάνοντας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου 1943: «Μάχη του Βερολίνου», η RAF...

3
Η RAF εξαπολύει τα στρατηγικά βομβαρδιστικά της εναντίον της γερμανικής πρωτεύουσας: Στις 18 Νοεμβρίου 1943, 440 Lancasters και 4 Mosquitos αφήνουν το φορτίο τους...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Καθελκύστηκε το ισπανικό υποβρύχιο «Narciso Monturiol», δεύτερο της κλάσης S-80,

Το υποβρύχιο S-82 «Narciso Monturiol», το δεύτερο της κλάσης S-80, βρίσκεται πλέον στο νερό στο ναυπηγείο της Navantia στην Καρθαγένη, καθώς εισέρχεται στα τελικά...

40 Airbus A350 αγοράζει η Air Europa – η σχέση με Τουρκία

Μια ακόμη πώληση του μοντέλου Α350-900 δρομολόγησε η Airbus καθώς σύναψε σχετικό μνημόνιο κατανόησης με την ισπανική αεροπορική εταιρεία Air Europa, για συνολικά 40...

Οκτώ αντιαεροπορικά συστήματα SAMP/T σχεδιάζει να πάρει η Ουκρανία από τη Γαλλία

Το είχαμε αναφέρει στο δημοσίευμα μας, για την επιστολή πρόθεσης που υπέγραψε η Ουκρανία με την Γαλλία (στη προχθεσινή συνάντηση Μακρόν-Ζελένσκι), σχετικά με την...