9.3 C
Athens
Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΓΕΝΙΚΑΣε βλέπω: Η Πιόνγκγιάνγκ δοκιμάζει πυραύλους και οι πάντες… απλώς παρακολουθούν

Σε βλέπω: Η Πιόνγκγιάνγκ δοκιμάζει πυραύλους και οι πάντες… απλώς παρακολουθούν

- Advertisement -


Η νέα εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου που πραγματοποίησε –μετά από ανάπαυλα δύο μηνών– η Πιόνγκγιάνγκ έλυσε τις απορίες όσων ανησυχούσαν τί ετοιμάζει ο Κιμ Γιόνγκ Ουν και επιβεβαίωσε τις «ενδείξεις» για επικείμενη βορειοκορεατική πυραυλική δοκιμή που είχαν εδώ και λίγες ημέρες Αμερικανοί, Νοτιοκορεάτες και Ιάπωνες ειδικοί.
Η πρώτη δοκιμή μετά την εκτόξευση της 15ης Σεπτεμβρίου που έστειλε έναν πύραυλο πάνω από την νήσο Χοκκάϊντο προκαλώντας έντονο εκνευρισμό και ανησυχία, τόσο στην ιαπωνική κυβέρνηση όσο και στον πληθυσμό, ήταν σχεδόν αναμενόμενη καθώς σύμφωνα με νοτιοκορεατικές πηγές είχαν εντοπισθεί «σημάδια ασυνήθιστης δραστηριότητας» στην Β. Κορέα. Αυτό που δεν ήξεραν ήταν το πότε.

Γι’ αυτό όμως υπάρχουν τα RC-135S Cobra Ball της αμερικανικής Αεροπορίας. Εφοδιασμένα με ένα πλήθος άκρως απόρρητων αισθητήρων και συσκευών, τα κατασκοπευτικά αεροσκάφη της 45th Reconnaissance Squadron μετασταθμεύουν από την αεροπορική βάση Offutt της Νεμπράσκα σε διάφορες «περιοχές ενδιαφέροντος» περιμένοντας τις πυραυλικές δοκιμές των «άλλων» και καταγράφοντας τις τροχιές των πυραύλων και τις κεφαλές που ενδεχομένως φέρουν κατά το τελικό στάδιο επανεισόδου τους (re-entry phase) στην ατμόσφαιρα.
Από τότε που ο Κιμ Γιόνγκ Ουν εντατικοποίησε το φιλόδοξο πυρηνικό και πυραυλικό του πρόγραμμα, αεροσκάφη του τύπου έχουν εντοπισθεί συχνά από ερασιτέχνες που παρακολουθούν τις αεροπορικές συχνότητες να πετούν κοντά στην Κορεατική Χερσόνησο, επιχειρώντας συνήθως από την βάση Kadena στην Οκινάουα. Για την συλλογή των πληροφοριών που δώσουν στους αναλυτές τα κομμάτια της εικόνας που λείπουν, τα RC-135S είναι εξοπλισμένα με ένα πανίσχυρο ραντάρ στην δεξιά πλευρά της ατράκτου το οποίο σε συνδυασμό με κάμερες (υπερύθρων και μη) καταγράφουν την πορεία των πολεμικών κεφαλών.
Τα Cobra Ball ξεχωρίζουν από τα άλλα αεροσκάφη «ειδικών αποστολών» της USAF από την μαύρη αντιθαμβωτική επιφάνεια της δεξιάς πτέρυγας που περιορίζει τις αντανακλάσεις και επιτρέπει ευκρινέστερες φωτογραφίες. Όμως δεν είναι τα μόνα.
Πολλά μέσα, ένας στόχος: η Βόρεια Κορέα

Υπάρχουν φωτογραφίες που λένε… πολλές χιλιάδες λέξεις, ειδικά αν έχουν υψηλό βαθμό ασφαλείας! Αυτές φθάνουν στα γραφεία των αναλυτών του αμερικανικού Πενταγώνου από μια πληθώρα «μέσων», επανδρωμένων και μη. Οι κατασκοπευτικοί δορυφόροι είναι μια επιλογή και η δέσμη των δορυφόρων SBIRS (Space Based Infrared System) που έχουν σε τροχιά οι Αμερικανοί παρέχουν μια ποικιλία αισθητήρων για καλύτερη κάλυψη.
Σύμφωνα με την Lockheed Martin, μπορούν να εντοπίσουν την θερμική «υπογραφή» εκτοξευομένων πυραύλων και να τους παρακολουθούν κατά την πτήση τους, όπως και να συλλέγουν στοιχεία για αυτούς και τις δυνατότητές τους, παρέχοντας μια ευρεία εικόνα δραστηριοτήτων στο έδαφος του αντιπάλου. Το σύστημα φέρεται να είναι αρκετά ευαίσθητο ώστε να ιχνηλατεί αντικείμενα μικρότερου μεγέθους, όπως αεροσκάφη και ρουκέτες Πυροβολικού, ενώ λέγεται ότι «είδε» την κατάρριψη της Πτήσης ΜΗ117 των Μαλαισιανών Αερογραμμών πάνω από την Ουκρανία.
Ωστόσο οι δορυφόροι έχουν ένα μειονέκτημα: η σταθερή τροχιά τους σημαίνει ότι εάν απαιτηθεί επανατοποθέτησή τους, αυτό θα χρειασθεί χρόνο. Τα εναέρια μέσα αναγνώρισης, αεροσκάφη και μη επανδρωμένα κατασκοπευτικά drones, είναι πιο κοντά στην Βόρεια Κορέα και επιχειρησιακά πολύ πιο ευέλικτα.
Black Ops για τα «Μαύρα Τζετ» της USAF

Η κατασκοπεία από το κατώφλι του Διαστήματος είναι μια δουλειά κομμένη και ραμμένη για τα U-2S που εκτελούν στρατηγική αναγνώριση περιφερειακά της περίκλειστης Βόρειας Κορέας. Επιχειρώντας από την βάση Osan στην Ν. Κορέα, περίπου 50 μίλια από την Αποστρατικοποιημένη Ζώνη (DMZ) που χωρίζει τις δύο Κορέες, οι «Δράκαινες» του 5th Reconnaissance Squadron δεν πετούν πάνω από τον Βορρά –κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο– αλλά περιπολούν στις παρυφές του διεθνούς εναερίου χώρου καταγράφοντας επί ώρες τα πάντα.
Διάσημα για τις εκπληκτικές φωτογραφίες που μόνο αυτά μπορούν να τραβήξουν, τα U-2S διαθέτουν και άλλα συστήματα για την δουλειά. Το ραντάρ συνθετικής απεικόνισης ΑSARS-2 (Advanced Synthetic Aperture Radar System 2) και το «πακέτο» ηλεκτρονικών υποκλοπών Senior Glass είναι μερικά από τα μέσα που οι πιλότοι έχουν στην διάθεσή τους. Πετώντας ψηλά πάνω από την Κίτρινη Θάλασσα και την Ανατολική Σινική Θάλασσα, οι δυνατότητες του ASARS-2 δίνουν εικόνες ραντάρ όχι μόνο των βορειοκορεατικών ακτών αλλά και της ενδοχώρας.
Τί ακριβώς μπορεί να κάνει ο εξοπλισμός Senior Glass, αυτό είναι κάτι που γνωρίζει μόνο –υψηλά– διαβαθμισμένο προσωπικό! Η εμβέλειά του είναι απόρρητη, όμως δύναται να ειπωθεί με ασφάλεια ότι μπορεί να εντοπίζει και να αναχαιτίζει ραδιοεπικοινωνίες των Βορειοκορεατών και άλλες ηλεκτρονικές εκπομπές από απόσταση που να μην θέτει την «Δράκαινα» σε κίνδυνο.
Στο ύψος όπου πετάει το U-2, η «θέα» που προσφέρεται στις κάμερες του συστήματος SYERS-2 (Senior Year Electro-optical Reconnaissance System 2) και στην θηριώδη φωτομηχανή OBC (Optical Bar Camera) που χρησιμοποιεί φιλμ μήκους… δύο μιλίων δίνοντας αεροφωτογραφίες «κάδρα» είναι στρατηγικής σημασίας –και απεριόριστη. Σε υψόμετρο 21,3 χλμ οι διεθνείς κανονισμοί απλώς δεν ισχύουν για τα «μαύρα τζετ» της USAF. Τίποτα δεν μπορεί να μείνει κρυφό από τις κάμερες και τους αισθητήρες ενός U-2 που πετά, εκτός κι αν είναι κρυμμένο βαθιά μέσα στην γη!
Η μετάδοση δεδομένων μέσω δορυφορικής ζεύξης (Senior Span, Senior Spur) στους αναλυτές του 694th Intelligence, Surveillance and Reconnaissance Group στο Osan από το αεροσκάφος εν πτήσει, μειώνει τον χρόνο επεξεργασίας των πληροφοριών και αυξάνει την επιχειρησιακή ευελιξία των αποστολών SIGINT/ELINT στην Κορετική Χερσόνησο. Πριν τον Ιούνιο του 2008 οι συγκεκριμένες αποστολές είχαν την κωδική ονομασία Sable Game. Μετά, η 9η Πτέρυγα Αναγνώρισης στην οποία υπάγεται το 5th RS που επιχειρεί από το Osan άλλαξε την ονομασία σε Ginger Game –πιθανότατα οι αποστολές αυτές σήμερα έχουν κάποιο άλλο κωδικό όνομα.
Global Hawks, Rivet Joints και το «sniffing» Constant Phoenix

Τα μη επανδρωμένα RQ-4A σχεδιάσθηκαν ως αντικαταστάτες των U-2 και φέρουν πολλούς από τους αισθητήρες που εξοπλίζουν τις «Δράκαινες», εκτελώντας αρκετές από τις αποστολές τους. Αντί να επιχειρούν από το μακρινό Γκουάμ περιορίζοντας τον χρόνο παραμονής τους πέριξ της Β. Κορέας, ένας αριθμός Global Hawk του 69th Reconnaissance Group μετασταθμεύει στην Ιαπωνία –για να αποφύγει την εποχή των τυφώνων στην Νότιο Κορέα– επιχειρώντας από την βάση Yokota. Στο παρελθόν, μικρότερα κλιμάκια των δύο αεροσκαφών επιχειρούσαν από την αεροπορική βάση Misawa.
«Φορτωμένα» με ό,τι πιο σύγχρονο στον τομέα της ηλεκτρονικής αναγνώρισης, τα RC-135V/W Rivet Joint του 82nd Reconnaissance Squadron πετούν από την Kadena της Οκινάουα με πολυπληθή πληρώματα χειριστών συσκευών ηλεκτρονικών υποκλοπών, αναλυτών και γλωσσολόγων, μεταδίδοντας κατά την διάρκεια της αποστολής επεξεργασμένες και μη πληροφορίες στην βάση μέσω ζεύξης δεδομένων. Ειδικά στην περίπτωση των πυρηνικών δοκιμών της Βορείου Κορέας, στο παιχνίδι της συλλογής πληροφοριών μπαίνουν και τα WC-135W Constant Phoenix της USAF τα οποία ανιχνεύουν στην ατμόσφαιρα τα κατάλοιπα (ραδιενεργά μικροσωματίδια) μιας πυρηνικής έκρηξης.

Με τις Ηνωμένες Πολιτείες σε επιφυλακή για το ενδεχόμενο μιας νέας βορειοκορεατικής πυρηνικής δοκιμής, η παρουσία WC-135W στην Οκινάουα δεν αποτελεί έκπληξη. Όμως παρά την συστηματική παρακολούθηση με μια πληθώρα εξειδικευμένων μέσων, με την Βόρεια Κορέα δεν μπορεί κανείς ποτέ να είναι ήσυχος αφού η Πιόνγκγιάνγκ έχει αναγάγει την παραπλάνηση/εξαπάτηση του αντιπάλου σε… τέχνη.
Υποτίθεται ότι τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες αποφεύγει να πραγματοποιεί πυραυλικές δοκιμές λόγω των μη ευνοϊκών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην Κορεατική Χερσόνησο. Μάλιστα χρησιμοποιεί κατά το δοκούν τις ραδιοεπικοινωνίες για να προκαλέσει σύγχυση σε όσους παρακολουθούν, περνώντας παραπλανητικά μηνύματα που κάνουν τους ανθρώπους των Πληροφοριών να διερωτώνται τί ισχύει και τί όχι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι νεότερες πληροφορίες που έχουν οι Ιάπωνες κάνουν λόγο για ενδεχόμενη δεύτερη εκτόξευση τις «προσεχείς ημέρες» αλλά οι δορυφόροι δεν έχουν ακόμη εντοπίσει κάποια συγκεκριμένη ένδειξη. Η τελευταία δοκιμή είναι η απόδειξη ότι η Βόρεια Κορέα κατέχει ακόμη το κλειδί στην εξίσωση του «πότε».
 
Αλέξανδρος Θεολόγου  
 
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

6
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 2016: Η τραγική απώλεια της χορωδίας...

3
Αεροσκάφος Tu-154 Β2 του Ρωσικού υπουργείου Αμύνης, πέφτει στη Μαύρη Θάλασσα, λίγο μετά την απογείωσή του από το διεθνή αερολιμένα του Σότσι, μόλις  1,5...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΟΛΟΝ Κλέος 2, η επανέκδοση του εμβληματικού ελληνικού ρολογιού με νέες αποχρώσεις

Η Ελληνική εταιρία ωρολογοποιίας ΟΛΟΝ, που μας παρουσίασε πέρσι το ΟΛΟΝ ΩΡΙΩΝ, επανέρχεται με την επανέκδοση του πρώτου μοντέλου της, του ΟΛΟΝ ΚΛΕΟΣ.  Όπως...

Πολυβόλο στην καρότσα για την λύση του κυκλοφοριακού!

Μάλλον στο Dallas του Texas, έχει δυσκολέψει πολύ η κίνηση στους δρόμους και η εξεύρεση χώρου στάθμευσης, αν κρίνουμε από τη συγκεκριμένη φωτογραφία: όπου...

Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει την ασφάλεια κατά την οδήγηση

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει πλήθος αλλαγών στις ζωές μας. Είναι ένας τομέας που αναμένεται να αλλάξει ριζικά την αυτοκίνηση. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχει...