23.2 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΗ Γαλλία παραγγέλνει επτά Albatros, αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας

Η Γαλλία παραγγέλνει επτά Albatros, αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας

- Advertisement -

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης

Η Γαλλία παραγγέλνει τα πρώτα επτά από τα προγραμματισμένα δώδεκα Albatros, ΜΠΑ βασισμένα στο Falcon 2000LXS.

Τα 11 από αυτά θα κατασκευαστούν στην Ινδία, στα πλαίσια των αντισταθμιστικών της παραγγελίας των Rafale από την χώρα αυτή το 2016 (επειδή πολλοί αναγνώστες θα παρατηρήσουν ότι και η Ελλάδα παράγγειλε Rafale, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η δική μας προτεραιότητά ήταν η άμεση παράδοση. Προφανώς και αν διαπραγματευόμασταν για παραδόσεις σε βάθος χρόνου και σε μεγαλύτερες ποσότητες, γιατί είναι κοινό μυστικό ότι κάποια στιγμή αργά ή γρήγορα θα παραγγείλουμε επιπλέον Rafale, τότε θα υπήρχαν περιθώρια αντισταθμιστικών. Τους λόγους που έγινε με αυτό τον τρόπο η αγορά, λίγο πολύ όλοι τους υποψιαζόμαστε).

Ενθουσιαστήκαμε με το Rafale, αλλά…

Οι παραδόσεις τους θα αρχίσουν το 2025. Μετά την κατασκευή τους τα αεροσκάφη θα μεταφερθούν στη Γαλλία για να εξοπλιστούν με ραντάρ, ηλεκτροοπτικά συστήματα, κιτ διάσωσης και συστήματα τηλεπικοινωνιών.

Η Γαλλίδα υπουργός άμυνας δήλωσε: “η επιτήρηση των ακτών μας είναι απαραίτητη, έχουμε τη δεύτερη μεγαλύτερη ΑΟΖ στον κόσμο και οφείλουμε να την προστατέψουμε από ανταγωνιστές, λαθρεμπορία και ατυχήματα. Αυτά τα καινούργια Falcon θα είναι τα μάτια μας από τον αέρα στη θάλασσα”.

Το Παρίσι ήδη από το 2018 είχε δηλώσει την πρόθεσή του να παραγγείλει το Albatros ως αντικατάσταση του στόλου οκτώ αεροσκαφών SURMAR με βάση το Falcon 50, τα οποία είναι περίπου 40 ετών.

Τα αεροσκάφη αυτά δεν θα έχουν ρόλο όπως τα ελληνικά P-3 καθώς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ανθυποβρυχιακό αγώνα, αλλά θα δράσουν συμπληρωματικά όποτε χρειαστεί. Αυτό τον ρόλο τον έχουν τα υπέργηρα Atlantique 2 για τα οποία έχει ανακοινωθεί ένα κοινό πρόγραμμα αντικατάστασης μαζί με τη Γερμανία, η οποία θέλει να αντικαταστήσει τα δικά της P-3C Orion.

To νέο αεροσκάφος θα είναι βασισμένο σε ευρωπαϊκή πλατφόρμα, μάλλον το Airbus A320. Το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη πρώτα του συστήματος αποστολής και όλων των ηλεκτρονικών και αισθητήρων και μετά να αποφασιστεί η πλατφόρμα που θα τα μεταφέρει. Ένα τέτοιο αεροπλάνο θα είναι άμεσος ανταγωνιστής του αμερικανικού P-8 Poseidon, αλλά θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις από τη Γαλλία και τη Γερμανία. Πιθανόν θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο πιο μικρών και φτηνών λύσεων.

 

Συνεπώς το μέλλον του προγράμματος είναι ακόμα θολό και θα εξαρτηθεί από πολλούς συχνά αντικρουόμενους παράγοντες, οικονομικούς, εμπορικούς, βιομηχανικούς και επιχειρησιακούς. Για ενδιάμεση λύση είχε αποφασιστεί ο εκσυγχρονισμός των Atlantique 2 και P-3, όμως ενώ ο γαλλικός εκσυγχρονισμός έχει αρχίσει, οι Γερμανοί ανακοίνωσαν ότι θα αποσύρουν τα P-3 και αναζητούν ενδιάμεση λύση… η οποία όμως μπορεί να γίνει μόνιμη. Αν για παράδειγμα οι ΗΠΑ τους κάνουν μια καλή πρόταση για P-8, που δεν θα μπορούν να αρνηθούν, ή αν οι Γερμανοί επιλέξουν μια πλατφόρμα όπως το C295, τότε οι Γάλλοι θα μείνουν μόνοι τους και το πρόγραμμα στον αέρα ή θα πρέπει να επιλέξουν το ίδιο με τους Γερμανούς. Οποιοδήποτε από αυτά τα δύο σενάρια θα έχει σαν αποτέλεσμα το τέλος κάθε ευρωπαϊκής προσπάθειας για ένα ανταγωνιστικό αεροσκάφος του P-8 Poseidon.

 

 

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ελληνικός θόλος αεράμυνας, ισορροπώντας μεταξύ αναγκαίου και “θολού”

Μερικά σχόλια περί "αντιαεροπορικού θόλου" που σχεδιάζεται και για την Ελλάδα και συζητείται έντονα αυτή την περίοδο:1. Κανένα αμυντικό σύστημα (θόλος στην περίπτωση μας),...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αφιέρωμα: 51 χρόνια από τον πόλεμο του Γιομ-Κιπούρ, 1973-2024

57
Των Κώστα Γρίβα, Μανώλη ΚυπραίουΣήμερα είναι η επέτειος της έναρξης μίας εκ των πλέον σημαντικών πολεμικών αναμετρήσεων την περίοδο μετά τον Β' ΠΠ που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

Αφιέρωμα: 51 χρόνια από τον πόλεμο του Γιομ-Κιπούρ, 1973-2024

57
Των Κώστα Γρίβα, Μανώλη ΚυπραίουΣήμερα είναι η επέτειος της έναρξης μίας εκ των πλέον σημαντικών πολεμικών αναμετρήσεων την περίοδο μετά τον Β' ΠΠ που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

EKTAKTO: Κατάπλους Φρεγάτας ΨΑΡΑ στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024, η Φρεγάτα (Φ/Γ) ΨΑΡΑ κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας (ΝΣ), περατούμενης της συμμετοχής της στην ευρωπαϊκή επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES. Μετά...

Erickson S-64 Air Crane: Ιστορία και καινοτομίες

Στις 28 Απριλίου 2021 η εξειδικευμένη εταιρεία «Erickson Incorporated» δημοσίευε εικόνες μια ομάδα ελικόπτερα «S-64 Air Crane», που ετοιμάζονταν για την Ελλάδα. Τα «Olga»,...

Ουκρανικό drone έπληξε εγκατάσταση καυσίμων στην κεντρική Ρωσία

Φωτιά ξέσπασε σήμερα το πρωί, σε έναν τερματικό σταθμό καυσίμων στην περιοχή Ταμπόφ της κεντρικής Ρωσίας, από επίθεση που έγινε με ένα drone, όπως...