32.4 C
Athens
Τετάρτη, 13 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΌταν δύο γυναίκες ναυτίλοι μετέτρεψαν το κόκπιτ ενός C-5 Galaxy σε… ρινγκ

Όταν δύο γυναίκες ναυτίλοι μετέτρεψαν το κόκπιτ ενός C-5 Galaxy σε… ρινγκ

- Advertisement -

Υποτίθεται ότι θα ήταν μια ακόμη πτήση ρουτίνας, από το Νταχράν της Σαουδικής Αραβίας στην αεροπορική βάση Rhein-Main της Δυτικής Γερμανίας, θυμάται ο Τζέι Λάκλεν, πρώην πιλότος C-5 με 12.500 ώρες στο log book και συγγραφέας δύο βιβλίων με αναμνήσεις από τα χρόνια υπηρεσίας του στην USAF. Την ρουτίνα θα έσπαγαν δύο γυναίκες ναυτίλοι που θα πετούσαν μαζί τους την πρώτη τους αποστολή με Galaxy.

Οι γυναίκες άρχισαν να πετούν ως πληρώματα αέρος το 1982, εν προκειμένω ως ναυτίλοι. Την εποχή εκείνη οι ναυτίλοι των C-5 ήταν… απειλούμενο είδος καθώς τα συστήματα πλοήγησης INS (Inertial Navigation Systems) καταλάμβαναν ήδη την θέση τους στο κόκπιτ. Η δουλειά τους είχε περιοριστεί στον έλεγχο του ραντάρ καιρού και στην επεξεργασία των πληροφοριών από το τριπλό INS. Από την στιγμή που τα συστήματα διαχείρισης πτήσης FMS (Flight Management Systems) παρείχαν στους πιλότους σχεδόν όλες τις πληροφορίες που μέχρι τότε τους έδιναν οι ναυτίλοι, ήταν θέμα χρόνου να βρεθούν εκτός κόκπιτ.

«Ήταν μια από τις πρώτες μου πτήσεις ως συγκυβερνήτης. Το ξέρω αυτό επειδή είχαμε ακόμη εκείνο το ραντάρ καιρού που δεν άξιζε μία» αφηγείται. «Το ταξίδι πάνω από το βόρειο τμήμα της Σαουδαραβικής χερσονήσου είχε τον χειρότερο καιρό που είχα δει ποτέ, απ’ όλες τις φορές που το είχα κάνει. Παντού υπήρχαν καταιγίδες, κάποιες ορατές, άλλες –όταν βρισκόμασταν εντός της βάσης νεφών – όχι…» Εκείνη την στιγμή οι δύο ναυτίλοι βρήκαν την ώρα να λύσουν τις διαφορές τους.

«Παραλίγο να έλθουν στα χέρια» θυμάται. «Η Σάντυ και η Πέννυ, Ανθυποσμηναγοί και οι δύο, μέχρι τότε τα πήγαιναν καλά μεταξύ τους. Ωστόσο η ερμηνεία, υπό πίεση, των επιστροφών του ραντάρ στην μπάντα-Κ, οδήγησε βαθμηδόν σε μια οργισμένη διαφωνία ως προς ποία κατεύθυνση έπρεπε να στρίψει το αεροπλάνο για να αποφύγουμε τον καιρό.
Η Σάντυ και η Πέννυ σκυμμένες πάνω από την οθόνη του ραντάρ στην θέση του ναυτίλου, πίσω από τον πιλότο, άρχισαν να υψώνουν τον τόνο της φωνής τους που είχε αποκτήσει εριστικό και επιθετικό τόνο. Αρχίσαμε να αγχωνόμαστε με την διαφωνία τους, το μόνο που θέλαμε ήταν απλώς κάποιος να μας πει προς τα πού να στρίψουμε.

Πετούσαμε στα τυφλά ενώ πίσω μας η διένεξη γινόταν όλο και πιο έντονη. Αμφότερες ήταν ομόβαθμες, οπότε καμμιά τους δεν ήταν επικεφαλής. Τελικά μια από αυτές πήγε στο πίσω μέρος για να τσεκάρει τις έντυπες φόρμες ώστε να δει ποια ήταν αρχαιότερη. Δεν θυμάμαι ποια, όμως εν τέλει πήραμε τις πληροφορίες που θέλαμε εγκαίρως».

Το ταξίδι συνεχίσθηκε χωρίς άλλα απρόοπτα μέχρι την προσγείωση στην Φρανκφούρτη. Ο γυναικοκαυγάς για… υπηρεσιακούς λόγους των δύο ναυτίλων θα χάραζε αυτήν την αποστολή στην μνήμη του Τζέι Λάκλεν για πάντα. Επιμύθιον; Δεν υπάρχει αδιέξοδο στον στρατό που να μην επιλύει η επίκληση της επετηρίδας. Ο παλιός θα είναι αλλιώς, ακόμη και για λίγα λεπτά αρχαιότητας.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

47
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Αυγούστου 1521: Η λεηλασία της Τενοτστιτλάν από...

2
Η μεγαλοπρεπής πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Αζτέκων, Τενοτστιτλάν, καταλαμβάνεται και πυρπολείται μετά από 80 ημέρες πολιορκίας, από τους Ισπανούς κονκισταντόρες του τυχοδιώκτη Χερνάν Κορτέζ.Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 62, Αύγουστος 2025 κυκλοφορεί

Το καινούργιο μας Τεύχος 62, Αύγουστος 2025  με επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη  είναι στα περίπτερα, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή.  Επειδή τα...

Η Κροατία παρέλαβε τα Bayraktar TB2

Η Κροατία παρουσίασε το σύνολο των 6 μη επανδρωμένων αεροχημάτων Bayraktar TB2, λίγες ημέρες μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος εκπαίδευσης προσωπικού της στις εγκαταστάσεις...

Έτοιμο το 1ο Rafale της Ινδονησίας

Η φωτογραφία από την γραμμή παραγωγής των Rafale στη Γαλλία δείχνει το πρώτο μαχητικό της ινδονησιακής παραγγελίας, για 44 μαχητικά έκδοσης F4, να είναι...