Μέσα στις επόμενες εβδομάδες το Αμερικανικό Ναυτικό πρόκειται να αποκαλύψει τα σχέδιά του για τη μελλοντική μορφή του στόλου, πόσα πλοία θα καθελκυστούν μέσα στις επόμενες δεκαετίες και τί μορφή θα έχουν αυτά.
Η ραγδαία άνοδος νέων απειλών από ανταγωνιστικές δυνάμεις με τη μορφή των μικρών drones, των υπερηχητικών βαλλιστικών βλημάτων, των αεροσκαφών stealth και μη επανδρωμένων σκαφών, στοιχεία που το Ιράν, η Β. Κορέα και η Κίνα παράγουν πλέον κατά εκατοντάδες αναγκάζουν τις ΗΠΑ να θέσουν προτεραιότητα στις μεθόδους έγκαιρου εντοπισμού τους.
Τον Νομέμβριο που πέρασε τέθηκε η τρόπιδα του πρώτου αντιτορπιλικού κλάσης “Arleigh Burke” Flight III που αναμένεται να εξοπλιστεί με νέας τεχνολογίας όπλα και κυρίως το νέο ραντάρ AN/SPY-6 της Raytheon. Η ένταξη του τελευταίου σε υπηρεσία αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα καθώς -σύμφωνα με ανακοινώσεις του Ναυτικού και του κατασκευαστή- είναι σε θέση να ανιχνεύει μικρά drone, βαλλιστικά βλήματα, πλοία σε μεγάλη απόσταση και το κυριότερο σε μεγάλους αριθμούς και ταυτόχρονα.
Εκτός των νέων αντιτορπιλικών A. Burke, το ραντάρ AN/SPY-6 θα τοποθετηθεί και στο νέο πλοίο αμφιβίας εφόδου USS Bougainville, κλάσης America και στο δεύτερο αεροπλανοφόρο κλάσης Ford, το USS John F. Kennedy.
Ο Scott Spence, ανώτερο στέλεχος του τμήματος Ναυτικών Ραντάρ της Raytheon, δηλώνει πως το AN/SPY-6 “είναι ένα πραγματικό ραντάρ αμύνης έναντι απειλών από τον αέρα και από πυραύλους”. Η αναβαθμισμένη αρχιτεκτονική του και το λογισμικό του το καθιστούν ικανό να ανιχνεύει ταυτόχρονα απειλές διαφορετικού προφίλ, όπως τροχιές βαλλιστικών βλημάτων, αεροσκαφών, πλοίων και μικρών στόχων μεγέθους drone στον αέρα ή στη θάλασσα, χωρίς να χρειαστεί ο χειριστής να κλείσει μια λειτουργία για να τη στρέψουν στην ανίχνευση μιας άλλης.
Το ραντάρ θα είναι σε θέση να ανιχνεύει πολλά ίχνη ταυτόχρονα, να τα ιεραρχεί ανάλογα με το μέγεθος της απειλής και να στέλνει πληροφορίες στα οπλικά συστήματά του πλοίου αλλά και στοιχεία σε παρακείμενα πλοία του στόλου, λειτουργία πολύ χρήσιμη στο περιβάλλον του Ειρηνικού.
Η σπονδυλωτή του αρχιτεκτονική επιτρέπει την μελλοντική αναβάθμιση εύκολα και απλά με σκοπό τη μείωση του κόστους και του χρόνου που το πλοίο θα μείνει εκτός λειτουργίας στο ναυπηγείο.
Το SPY-6 θα ολοκληρωθεί σε όλα τα αντιτορπιλικά νέας ναυπήγησης Flight III του Αμερκανικού Στόλου αλλά πολλοί διοικητές ζητούν την επέκταση της εφαρμογής του και σε παλιότερα πλοία του στόλου ώστε να αποκτήσουν ένα πλεονέκτημα έναντι των απειλών άμεσα.
Η Raytheon απαντά πως το SPY-6 μπορεί να τοποθετηθεί στα αντιτορπιλικά A. Burke Flight IIA αλλά με προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν με τους περιορισμούς σε ηλεκτρική ισχύ και χώρο αποθήκευσης στα παλιότερα πλοία.
Το SPY-6 απαιτεί στην πλήρη του μορφή 37 σπονδυλωτά μέρη, καθένα από τα οποία αποτελείται από μια κυβική κεραία μεγέθους 2x2x2. Τα Flight IIA μπορούν να δεχθούν 24 από αυτά. Μια πιο “ισχνή” έκδοση του SPY-6 θα πρέπει συνεπώς να κατασκευαστεί για τα παλιότερα πλοία του στόλου που θα έχει μοιραία χαμηλότερες ικανότητες.
Ακόμα κι έτσι, όμως, τα παλιότερα πλοία θα αποκτήσουν μια αύξηση της ευαισθησία των ραντάρ του που θα τους επιτρέπει να κατοπτεύουν σκάφη μεγέθους drone έως βαλλιστικά βλήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Αμερικανικό Ναυτικό σκέφτεται σοβαρά να εξοπλίσει 24 αντιτορπιλικά έκδοσης Flight IIA με το αναβαθμένο ραντάρ με το πρώτο να παραδίδεται το 2024.