21.6 C
Athens
Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕπιτέλους… δοκιμές εν πλω της πρώτης γαλλικής Belh@rra

Επιτέλους… δοκιμές εν πλω της πρώτης γαλλικής Belh@rra

- Advertisement -

Δοκιμές εν πλω  ξεκινά η φρεγάτα Amiral Ronarch (D660), η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et d’Intervention) για το Γαλλικό Ναυτικό, που δρομολογεί έτσι, μετά από πολλαπλές καθυστερήσεις, την παράδοσή της στο Marine Nationale.

Όπως έχουμε γράψει, η φρεγάτα θα έπρεπε να είχε παραδοθεί, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα τον Μάιο του 2024, εποχή όμως που μόλις είχε ξεκινήσει κάποιες δοκιμές αν όρμω. Τον Ιούνιο του 2024 το χρονοδιάγραμμα αυτό είχε (χαλαρά) αναθεωρηθεί για κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι του 2025, εάν το πλοίο ξεκινούσε δοκιμές εν πλω στις αρχές Σεπτεμβρίου 2024.

Amiral Ronarc’h: η πρώτη γαλλική FDI σε αγώνα δρόμου να «συρρικνώσει» τις καθυστερήσεις

Το γεγονός πάντως των δοκιμών εν πλω, που αναμένεται να έχουν διάρκεια 10 περίπου μηνών, χωρίς να αποκλείεται και η παράτασή τους και πάνω από χρόνο, είναι σημαντικό τόσο για την γαλλική όσο και την ελληνική πλευρά, καθώς σαφώς επηρεάζει την πορεία του ελληνικού προγράμματος.

Πρώτη γαλλική Belh@arra: καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Για το τελευταίο οι χρόνοι παράδοσης δεν έχουν επισήμως αναθεωρηθεί, για ευνόητους λόγους, αλλά ανεπισήμως φαίνεται πλέον να έχουν διολισθήσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο, από τον Μάρτιο και τον Οκτώβριο του 2025, που ήταν αρχικά οι παραδόσεις των δυο πρώτων φρεγατών.

Από την άλλη το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου εξακολουθεί να «αγνοείται». Για το Γαλλικό Ναυτικό, μετά την Amiral Ronarch υπάρχει ένα πολύ μεγάλο «χάσμα» παραδόσεων καθώς το δεύτερο πλοίο, το Amiral Louzeau (D661) μόλις τώρα έχει αρχίσει να παίρνει μορφή στο ναυπηγείο.

Η Φ/Γ ΝΕΑΡΧΟΣ πριν από την καθέλκυσή της με τη δεξαμενή να γεμίζει νερό και στο βάθος η ΦΟΡΜΙΩΝ υπό κατασκευή.

Με την καθέλκυση της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας ΝΕΑΡΧΟΣ στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, η τρίτη ελληνική, η ΦΟΡΜΙΩΝ, που βρισκόταν στο πίσω μέρος της ναυπηγικής δεξαμενής μετακινήθηκε μπροστά, αφήνοντας χώρο πίσω για να ξεκινήσουν να τοποθετούνται τα μεγάλα προκατασκευασμένα τμήματα της Amiral Louzeau.

Δεδομένου αυτού του «χάσματος» με την Amiral Louzeau (D661) να προορίζεται για παράδοση στο τέλος του 2027, στο Marine Nationale  οι ανάγκες για την εξέλιξη ενός συστήματος ECM (παρεμβολέων ηλεκτρονικού πολέμου) είναι πολύ λιγότερο πιεστικές από ότι για το ΠΝ.

Έτσι η πρώτη γαλλική φρεγάτα, η Amiral Ronarch θα ενταχθεί σε υπηρεσία χωρίς ECM, που θα τοποθετηθεί στη συνέχεια. Στην Γαλλία, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι πρόγραμμα νέου ECM δεν χρηματοδοτείται από τον τρέχον πλαίσιο (LPM, Loi de Programmation Militaire) 2019-2025, αλλά από το επόμενο, της περιόδου 2024-2030.

Η Thales από την πλευρά της διακινεί τη διαθεσιμότητα του υπάρχοντος παλαιότερου ECM, μια έκδοση του οποίου προορίζεται για την αναβάθμιση των αντιτορπιλικών αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής κλάσης Horizon του Γαλλικού και Ιταλικού Ναυτικού στο πλαίσιο εφαρμογής Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής (ΕΜΖ) ύψους 1,5 δις ευρώ.

Το πρόγραμμα έχει ανατεθεί το 2023 στις κοινοπραξίες Naviris και Eurosam, που συνασπίζουν τις Fincantieri  και Naval Group και τις MBDA Italia, MBDA France και Thales αντίστοιχα.

Και λέμε διακινεί, διότι πέραν ενημερώσεων της εταιρίας στην ελληνική πλευρά για το σύστημα, δεν είναι γνωστό εάν έχει υπογραφεί συμβόλαιο που θα καλύψει την απουσία προμήθειας τέτοιου συστήματος στην αρχική σύμβαση απόκτησης των τριών FDI-HN το 2021.

Δείτε παρακάτω και ένα νέο βίντεο για την ΚΙΜΩΝ από το Naval News.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

22 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Μαΐου 1942: Επιδρομή στο Σίδνεϊ, το ιαπωνικό...

1
Με την αυτοκρατορική Ιαπωνία στο απώγειο της δυναμικής της επέκτασης στην Ανατολή, έξι σχεδόν μήνες μετά το Περλ Χάρμπορ και μετά από μια σειρά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...

Aether Aeronautics: Καινοτομία στους εναέριους στόχους από την Κρήτη

Η Aether Aeronautics, 100% ελληνική εταιρεία, μέλος του EFA Group, με έδρα τα Χανιά, ιδρύθηκε το 2018, αξιoποιώντας την πολυετή εμπειρία των στελεχών της...

Eurofighter, αυξάνεται η ετήσια παραγωγή των μαχητικών

Οι βιομηχανικοί εταίροι του προγράμματος Eurofighter (Airbus Defence & Space, BAE Systems, Leonardo) βρίσκονται σε διαδικασία αύξησης της συνδυασμένης ετήσιας παραγωγής αεροσκαφών του τύπου...