Η Ουκρανία είναι έτοιμη να εξαπολύσει την πολυαναμενόμενη αντεπίθεσή της για να ανακαταλάβει τις περιοχές που έχει θέσει υπό τον έλεγχό του ο ρωσικός στρατός, δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε σήμερα.
«Πιστεύουμε απόλυτα ότι θα επιτύχουμε», τόνισε ο Ζελένσκι στη Wall Street Journal.
«Δεν ξέρω πόσο καιρό θα πάρει. Για να είμαι ειλικρινής, μπορεί να εξελιχθεί με πολλούς τρόπους, διαφορετικούς. Αλλά θα το κάνουμε και είμαστε έτοιμοι», πρόσθεσε.
Το Κίεβο ελπίζει ότι η αντεπίθεσή του θα αλλάξει τη δυναμική του πολέμου που ξέσπασε τον Φεβρουάριο του 2022.
Τον προηγούμενο μήνα ο Ζελένσκι είχε επισημάνει ότι η Ουκρανία πρέπει να περιμένει για την παράδοση περισσότερων δυτικών αρμάτων μάχης προτού ξεκινήσει την αντεπίθεσή της. Εδώ και καιρό διεξάγει διπλωματική εκστρατεία για να ζητήσει περισσότερη στρατιωτική βοήθεια από τη Δύση και όπλα, κλειδί για την επιτυχία των σχεδίων του Κιέβου.
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
Μπράβο στην Πτήση που αποκαλύπτει την αλήθεια. Και αυτή κάποιους ενοχλεί αφού αποκαλύπτονται.
Τα αεροπλάνα είναι καθηλωμένα στο έδαφος γιατί δεν δίνονται τα απαραίτητα λεφτά. Τώρα που τα λεφτά θα καταλήξουν σε ξένη τσέπη ως δια μαγείας βρέθηκαν. Είναι κλασσικό το έργο της απαξίωσης δημόσιων δομών για ν έρθει μετά ο ιδιώτης-σωτήρας.
Πως γίνεται να είναι οικονομικότερο το να παρεμβληθεί άλλος ένας συμβαλλόμενος μεταξύ της πολεμικής αεροπορίας και των προμηθευτών? Τι οικονομικά είναι αυτά?
“Rafale και Τ-2Ε είναι έννοιες ασύμβατες”.
Ασφαλώς. ΕΑΝ έρθουν.
Η συμφωνία εκ πρώτης όψεως φαίνεται καλή, ΕΑΝ μπει σε φάση εφαρμογής. Μέσα στην ασχετοσύνη μου η μόνη παρατήρηση – ερώτηση που είχα είναι εάν μερικά Μ-346 που θα ανήκαν στην ΠΑ (σε αντίθεση με τα μισθωμένα) θα είχαν το “πλεονέκτημα” της δυνατότητας επιχειρησιακής τους χρήσης σε περίπτωση ανάγκης ως “ελαφρά μαχητικά”.
Ξεκαθαρα τα ειπατε.
Ευχαριστούμε για την άψογη ανάλυση!
Αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ, είναι ποιος ο λόγος που αγοράσαμε 45 Τ-6 ενώ η εκπαίδευση γινόταν με αρκετά λιγότερα…..κάπου διάβασα ότι στην συμφωνία με τους Ισραηλινούς, θα έρθουν 10 Μ346 και θα επανέλθουν σε πτητική κατάσταση περί τα 15 με 20 Τ-6….και ρωτώ εγώ ο αδαής, τα υπόλοιπα Τ-6 που έχουμε( και είναι αρκετά), θα τα έχουμε απλά για να λιάζονται?
Κάποια στιγμή (πριν το καλοκαίρι) είχα πει οτι ο Παναγιωτόπουλος με τη δράση του στο υπουργείο κάνει να φαίνεται ο Μεϊμαράκης (με σχεδόν μηδενικό έργο στο ΥΠΕΘΑ) καλύτερος υπουργός από αυτόν. Οφείλω να ανακαλέσω.
Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν στην ομάδα του Υπουργείου που κατάφερε να φέρει εις πέρας μια τόσο σημαντική διαδικασία με γνώμονα το εθνικό συμφέρον και το συμφέρον της ΠΑ.
Λέξεις όπως, αγορές, επαναπιστοποιησεις, νέες συμβάσεις, εκσυγχρονισμοί, που ήταν σχεδόν απαγορευμένες στα προηγούμενα χρόνια (και όχι μόνο την τελευταία πενταετία), πλέον πέφτουν βροχή σε σημείο ζαλάδας…
Περιμένουμε να δούμε και υπογραφές φυσικά, αλλά το σίγουρο είναι ότι στο ΥΠΕΘΑ όχι απλά κάτι κινείται, αλλά έχουν έρθει τα πάνω κάτω (πάντα σε σχέση με ότι είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν).
Ο δρόμος είναι μακρύς και οι ανάγκες ακόμα πιο πολλές σε όλους τους κλάδους, ελπίζω ότι αυτός ο άνεμος αλλαγής νοοτροπίας θα εξακολουθήσει να υφίσταται.
ΥΓ: Επειδή δεν είμαστε κομπλεξικοί αλλα πατριώτες, τα συγχαρητήρια θα τα δίναμε και στην περίπτωση που είχε επανεκλεγεί η προηγούμενη κυβέρνηση αν είχε τέτοια αποτελέσματα.
Τα αεροσκάφη και οι εξομοιωτές σε ποιόν θα ανήκουν και ποιά θα είναι τα όρια χρήσης τους (θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις;; ) , τόσο στην διάρκεια όσο και στο τέλος της σύμβασης ;
Όταν έχεις μια πάγια και διαρκής ανάγκη το να στραφείς στον ιδιώτη είναι απλά ανοησία, ειδικά όταν μιλάμε για ευαίσθητα θέματα. Μακροπρόθεσμα συμφέρει το κράτος να απασχολεί το δικό του προσωπικό και να αγοράζει τον εξοπλισμό που χρησιμοποιεί.
Θέλουμε περισσότερο δημόσιο με έλεγχο και αξιολόγηση στους τομείς που πρέπει (νοσοκομεία ας πούμε!).
Από εκεί και πέρα επειδή η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο πράγματι η μόνη λύση ήταν να στραφούμε σε έναν ιδιώτη γιατί μπορεί να παράσχει πιο γρήγορα την λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα. Αλλά αυτή η διαδικασία απαξίωσης επενδύσεων και η μετέπειτα στροφή σε κάποιον ιδιώτη σωτήρα την τελευταία στιγμή εκτός από ύποπτη είναι ζημιογόνα για πορτοφόλια μας.
Τώρα με την συγκεκριμένη ανάθεση νομίζω δεν θα μάθουμε ποτέ όλη την αλήθεια. Όσο δίκιο έχετε εσείς δίκιο με αυτά που επικαλείστε στο άρθρο σας άλλο τόσο δίκαιο έχουν και αυτοί που πολεμούν την συμφωνία. Ο λόγος είναι απλώς, δεν έγινε διεθνής διαγωνισμός.
Όσο δεν γίνονται διαγωνισμοί όλοι έχουν το δικαίωμα να αμφισβητούν τις αποφάσεις.
Ευτυχισμένο το …2012!!!
Πτήσης” (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012)
Σίγουρα δεν θα είναι τόσο άσχημο όσο το 2020
Μακαρι ολο αυτο να εξελιχθει και να παρει διεθνης διαστασεις και να ερχονται πιλοτοι απο αλλα κρατη για φοιτηση στην σχολη ικαρων … εαν δουν τετοια δυναμικη οι εβραιοι σιγουρα θα ριξουν στο τραπεζι μια τετοια προταση …. θα ριξει το κοστος εκπαιδευσης των ικαρων κατακορυφα και για τις 2 αεροποριες … ισως εξασφαλιστει και κερδος σε βαθος χρονου.
Στο χερι μας ειναι.
Το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να αγοράζουμε με αργό έστω ρυθμό Μ346 ώστε να αυξήσουμε τις ώρες εκπαίδευσης των πιλότων μας και να δημιουργήσουμε έστω μια μοίρα ελαφρών μαχητικών.
Μακράν η σημαντικότερη συμφωνία τα τελευταία 30 χρόνια. Σημαντικότερη ακόμη και από τις εξαγγελθείσες προμήθειες υλικού. Οσοι γνωρίζουν αντιλαμβάνονται τι θέλω να πώ: υλικό αγοράζεις οποτεδήποτε. χειριστές ΔΕΝ μπορείς να “χτίσεις” με ένα σύστημα εκπ/σης απηρχαιωμένο και εκπαιδευτικά μέσα ανύπαρκτα ή απαξιωμένα. Και για όσους εξανίστανται για ‘χρήματα’ με σαθρά επιχειρήματα να θυμίσω ότι ανταλλακτικά για Τ2Ε δεν υπάρχουν στην πιάτσα ούτε για δείγμα. Παράς υπήρχε, υλικό διαθέσιμο δεν υπήρχε ούτε καν σε “μάντρες’ στις ΗΠΑ.Λήξις. Μα γιατί “αγορά υπηρεσιών” εμείς δεν μπορούμε: Μπορούσαμε,τώρα όχι.Το υλικό απαξιώθηκε λόγω γήρατος και αβελτηρίας.Και η αγορά νέων εκπ/κών α/φων για να παράγεις ετησίως καμιά 30αριά χειριστές μαχητικών είναι οικονομικά και επιχειρησιακά ασύμφορη.Με την μίσθωση υλικού και υπηρεσιών θα αποδεσμευθεί προσωπικό αλλά και κεφάλαιο το οποίο θα διατεθεί σε άλλες υπηρεσίες/υποδομές όπου χρειάζεται, ο κύκλος εκπ/σης θα διατηρείται σταθερός βρέξει-χιονίσει και τα κόστη υπο-πολλαπλασιάζονται. Εάν σήμερα η εκπαιδευτική ώρα κοστίζει “Χ” ποσό, αύριο θα κοστίζει “Χ minus” .Σκεφθείτε λοιπόν ότι με το ποσό που θα διατεθεί εξασφαλίζεται η διαδικασία της παραγωγής χειριστών χωρίς να υπάρχει ο πονοκέφαλος της λογιστικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου στο σύνολό του.Εγραψα πιό πάνω για “χειριστές μαχητικών”.Οι λοιποί θα αντλούνται από την αγορά. Υπερβολές; Καθόλου. Το τροπάριο “γίνομαι ιπτάμενος, δηλώνω μεταγωγικά για να παραιτηθώ μετά και να πετάω Airbus” λυπάμαι αλλά μας τέλειωσε.Ετσι οι νέες σειρές θα είναι αριθμητικά και ποιοτικά αυτές που πρέπει να είναι.Ανακεφαλαιώνοντας: Ρ2002-Τ6-Μ346-ΣΜΕΤ με “ώρες” στην πλάτη όντας Ανθ/σγός για να υπάρχει διαθέσιμος ορίζοντας απόσβεσης της επένδυσης.Για τους δύσπιστους: η διάρκεια φοίτησης στην αντίστοιχη σχολή των ΗΠΑ είναι τριετής,το ίδιο στο Ισραήλ και στη RAF.Γιατί άραγε,για σκεφτείτε.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν παίρνουμε 20 M346 (κόστος 20εκ€ η μονάδα) + fos και οπλισμό,που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υποστήριξη δυνάμεων στην Θράκη κι παράλληλα να κυνηγάνε drones.θέλουμε άμεση λύση άμεσα,το καταλαβαίνω,αλλά είναι μια φτηνή λύση που αποδεσμεύει τα F-16 που ούτως η άλλως θα έχουν πολύ “δουλειά”.
Και ακριβότερη να ειναι δεν μας νοιαζει το θεμα ειναι να ειναι η καλύτερη για την ΠΑ μας . Απλα γκρινιαζουν πολλοι οτι με αυτα τα λεφτα αγοραζαμε τα Μ-346 αλλα δεν σκεφτονται οτι δεν ειναι τοσο απλο. Αλλο να δινεις 62 η 64 μυρια ποσα ακριβως ειναι το χρονο αλλο να τα αγορασεις γιατι χρειαζονται και FOS και αλλα κοστη για λεφτα που δεν εχουμε και εκει δεν θα διναμε 62 το χρονο (και οι χαρες για μεταχερισμενα οπως τα Rafale μια φορα γινονται σαν εξαιρεση της εξαιρεσης). Επισης προεχει τωρα το ναυτικο που πλεει με γερασμενο στολο ειναι η σειρα του.
Αν παραστει αναγκη τα αεροσκαφη μπορουν να συμμετασχουν σε επιχειρησεις και μετα το τελος της εκμισθωσης θα εχει νοημα να τα αγορασουμε με συμβολικο τιμημα η οχι;
Η Ισραηλινη προταση με μη σταθερη αξια αλλα αναπροσαρμογες στον χρονο πως βγαινει φθηνοτερη της Καναδικης ;
Καποτε επισης πρεπει να παυσει η καραμελα της δηθεν εξαγορας στηριξης με συμβολαια σε τριτες φιλικες χωρες αφου αυτη ειναι ανικανη να προσφερει στην αντιπαραθεση με την Τουρκια που εχει καθαρα στρατιωτικο και οχι κυρια πολιτικο χαρακτηρα .
Η Ελλαδα δεν χρειαζεται προστατες και πατρωνους αλλα εθνικη παραγωγη οπλων και σταδιακη και στοχευμενη απεξαρτηση απο τριτες πηγες .
Κανενα σχεδιο σημερα στην χωρα δεν το εξασφαλιζει αυτο ουτε καν σαν μελλοντικη προθεση. Τοσο ανικανοι για σοβαρη πολιτικη ειναι ορισμενοι.
Στο ελεος λοιπον των διαθεσεων του καθε τριτου εξακολουθουμε να παραμενουμε.
Ετσι εκανε η Τουρκια και σημερα κανει οτι θελει ενω εμεις ακομη σερνομαστε πισω απο ετεροβαρεις συμφωνιες εχοντας εγκαταλειψει την αμυνα μας σε διαθεσεις τριτων και εφημερες συμφωνιες χωρις καμια προβλεψη στρατιωτικης συνδρομης που φυσικα δεν θα ειναι ουτε ικανη ουτε τοσο σημαντικη ωστε να δικαιολογει την αδρανεια μας.
Η αμυνα δεν εξαγοραζεται αλλα χτιζεται με την βιομηχανικη ικανοτητα..
Συμμαχιες που αφηνονται αποκλειστικα σε τριτους χωρις εγχωρια ικανοτητα του ενος απο τα δυο μερη καταρρεουν.
Κανεις δεν θα σκοτωθει για εμας χωρις εμας ..Ουτε η αποτροπη εξασφαλιζεται με δηλωσεις και συμβολικες παρουσιες κατα διαστηματα στον Ελλαδικο χωρο διαφορων συμμαχικων μεσων.
Η Elbit θα δώσει στο εκπαιδευτικό κέντρο πιστοποιητικό νατο;
Το Μ-346 δεν κάνει 20 εκατομμύρια σοβαρευτείτε!
Τα Χωκ της ινδίας κατασκευάζονται και στοιχίζουν στους Ινδούς 24,5 εκατομμύρια.
Της Αγγλίας κάνουν πολύ ακριβότερα.
Αν θέλαμε θα πάιρναμε εκατοντάδες Τ-2 για ανταλλακτικά δεν το κάναμε.
Τώρα είναι αργά για όλα.
Χωρίς επίσημα στοιχειά στην βουλή ούτε μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το κόστος η συμφωνία λύσης για το κέντρο εκπαίδευσης ειναι καλή κίνηση . Αλλά έχουν ξανά υπάρξει στην Ελλάδα παραπλήσιες συμφωνίες που εκ των ύστερων δεν αποδείχτηκαν και τόσο συμφέρουσες .Ποιος ξεχνάει τα 214 και το τι είχε γραφτεί και τότε .Και πάνω απ’ολα ο χρόνος θα δείξει τι πραγματικά θα γίνει. Και κάτι σχετικό Κραυγή αγωνίας εκφράζει με επιστολή του στον Πρωθυπουργό, ο Σύνδεσμος της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας, όπου τονίζεται η Εθνικής σημασίας ανάγκη να συμμετέχει ενεργά η Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία στα υπό προμήθεια εξοπλιστικά προγράμματα.Με πραγματικό βιομηχανικό έργο και υπηρεσίες υποστήριξης των οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, μακριά από τις αμαρτωλές συνήθειες του παρελθόντος, που σε υπερβολικό βαθμό και άδικα αμαύρωσαν έναν κρίσιμο τομέα της οικονομίας.
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε κάτι καινούριο δεν ζητάμε κάτι εξωπραγματικό.
Όλες οι Χώρες του Κόσμου και ειδικότερα δε της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από κατάλληλες στρατηγικές και στενή συνεργασία Κυβέρνησης και Αμυντικής Βιομηχανίας, επιτυγχάνουν βιομηχανικές επιστροφές και επενδύσεις άνω του 30% της αξίας των εξοπλιστικών τους δαπανών.
Η Χώρα μας με τα λάθη του παρελθόντος και μετά από την πολύχρονη οικονομική κρίση, έχει εξελιχθεί σε παρία από την άποψη της Αμυντικής Βιομηχανίας, συγκρινόμενη ακόμα και με πού μικρότερα και οικονομικά αδύναμα Κράτη.
θα περίμενε κανείς με αυτά τα πλεονεκτήματα ως προίκα , η θεμιτή κατά τα άλλα συνεργασία με κορυφαίους “ιδιώτες” όπως οι CAE και ΕLBIT να αφορά τον στόχο της δημιουργίας, ενός διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης , με όλα τα οφέλη που θα προέκυπταν ..
Αντί αυτού νομίζω οτι βλέπουμε να “αγοράζει” η ελληνική πλευρά υπηρεσίες , και ώρες εκπαίδευσης , (με πολύ μικρό πλήθος αερ.μέσων ) στα όρια περίπου των αναγκών της.
Ειναι προφανές ότι αν χρειαστεί περισσότερες ώρες ή μέσα θα πρέπει να τις πληρώσει έχτρα και εξίσου ακριβά .
σε ότι άφορα το επιχείρημα του τύπου : αγορασμένα τα έχουμε και είδατε πως κατάντησαν τα Τ-6Α
είναι σαν να μας λέτε ότι οι πτέρυγες εκπαίδευσης – τα συνεργεία συντήρησης τους και κυρίως τα στελέχη τους είναι λίγο πολύ οι υπεύθυνοι για την κατάντια της αεροπορικής εκπαίδευσης , και την απαξίωση των μέσων, και οχι η παντελής έλλειψη κονδυλίων επί σειράς ετών..
Ο αριθμός των 10 M-346 που θα διαθέσουν ( απ’ τα 30 δικά τους ) οι Ισραηλινοί είναι ανεπαρκής. Η Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει να αγοράσει και 10-12 ιδιόκτητα M-346, πόσο μάλλον αφού φιλοδοξεί να κάνει την Καλαμάτα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης και να εκπαιδεύει και χειριστές άλλων αεροποριών. Η απόσβεση θα γίνει μεσοπρόθεσμα ώστε και νέα παρτίδα να προστεθεί σ’ αυτά ( μέχρι μια λογική οροφή των 20 – 24 αεροσκαφών πέραν των 10 Ισραηλινών – που με τη σειρά τους θα μπορούσαν να αυξηθούν σε 20 ).
Το αν έπρεπε να κανει διεθνή διαγωνισμό ή οχι αυτο είναι ενα θεμα που σηκώνει συζήτηση. Το αν έπρεπε να την δώσει την εκπαίδευση σε ιδιώτες οχι, για μένα καλά έκανε. Γνωρίζουμε το φιλότιμο και την δουλεία του Ελληνα δημοσίου υπαλλήλου ή λειτουργού, πέστε το οπως θέλετε, που με πενιχρά μέσα φέρνει εις πέρας την αποστολή του αλλά γνωριζουμε οτι αυτό το κάνει το 30%. Το υπόλοιπο 70% είτε υπολειτουργεί (40%) ή δεν δουλεύει καθόλου (30%). Απόδειξη είναι οτι οτιδήποτε ιδιωτικοποιήθηκε δούλεψε καλύτερα. Μπορεί οι της αριστερής ιδεολογίας να διαφωνούν αλλα φτάσαμε εδω που φτάσαμε απο το μεγαλο κράτος. Η δουλεια του κράτους δεν ειναι να κανει τον επιχειρηματία αλλα να τον ελέγχει. Εαν δεν μπορει να τον ελέγξει νομίζετε οτι θα μπορέσει να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες με το ιδιο κόστος; Θα αρχίσει να προσλαμβάνει βύσματα συμβασιούχους που θα καταλήξουν να εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς αναγκές θα μονιμοποιηθούν με νόμους τ ΠΔ βλέπε Πάκη και μετα το 30% των υπαλλήλων θα δουλευει και για το 70% και φυσικα τα χρήματα θα πληρώνονται κυρίως απο τον ιδιωτικό τομέα μέσω φόρων ή και δανείων. Αρα καταλήγοντας αυτη ηταν η μόνη λύση με δεδομένο την Ελληνική ιστορία των τελευταίων 50 χρόνων και λαμβάνοντας υπόψη και την ιδεολογία της κυβέρνησης. BTW τα αποτελέσματα των προηγούμενων πολιτικών του μεγάλου δημοσίου τομέα τα είδαμε οπότε ας δοκιμάσουμε κατι άλλο.
Οι ανάγκες εκπαίδευσης τα επόμενα 20 έτη θα είναι πολύ μικρότερες από τα 20 περασμένα, λόγω μείωσης των οροφών σε αεροσκάφη.
Το outsourcing δεν εχει μόνο σκοπό την μείωση του κόστους αλλά και την αναβάθμιση της υπηρεσίας καθώς και την αδιάλειπτη λειτουργία της.
Δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι η Ελλάδα μπορεί να κανει screening, εκπαίδευση θεωρητική και πρακτική με ταυτόχρονη παρακολούθηση και αξιολόγησή του μαθητή σε πολλαπλά επίπεδα , να αποδώσει καλυτέρους χειριστές από εκπαιδευτικά κεντρα παγκόσμιας εμβέλειας με εκατοντάδες η και χιλιάδες χειριστές ετησίως. ΠΡΟΣΟΧΗ δεν μιλάμε για εκπαίδευση σε μοίρα μαχητικών, η συζήτηση αφορά την βασική και προχωρημένη εκπαίδευση.
Πολλοι από μας όταν συγκρίνουμε μισθούς, εχουμε δικιο όταν λεμε ότι ο μισθός του Έλληνα μηχανικού που υπηρετεί στην ΠΑ είναι μικρότερος του μηχανικού της ιδιωτικής εταιρίας. Αλλα μεχρι εκει ….τα να λέμε ότι η υπηρεσια είναι φθηνότερη ή καλυτερη η στην ωρα της προϋποθέτει άλλη επεξεργασία με ολιγάριθμους και ανωτερα μαθηματικά.
· Ποσα έτη πραγματικής υπηρεσίας στο συγκεκριμένο αντικειμενο εχουν μεσο όρο οι εκπαιδευτές της ΠΑ?
· Εχουν την επάρκεια στο αρχικό στάδιο εκπαίδευσης, , που έχει ένας εκπαιδευτής της flight safety απενατι σε μαθητές που το αεροπλάνο το έχουν δει μόνο σε αφίσα?
· Πόσο κόστισε η εκπαίδευση του εκπαιδευτή ?
· Ποσα έτη πραγματικής υπηρεσίας στο συγκεκριμένο αντικείμενο έχουν μέσο όρο οι μηχανικοί-υπόλογοι των εκπαιδευτικών αεροσκαφών της ΠΑ?
· Ποσο κόστισε η εκπαίδευση τους σε Ελλαδα και εξωτερικό?
· Εχει την επαρκεια που εχουν μηχανικοί από χωρες με ισχυρή βιομηχανική – αεροναυπηγική βάση?
· ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ στην χωρα μας επάρκεια σε μηχανικους (πχ αεροπορία και ναυτικό) όχι για την εκπαιδευση αλλα για τις καθημερινες δραστηριοτητες -απαιτήσεις ή τα πλοια εχουν χαμηλή επάνδρωση γιατι οι παραγωγικές σχολες μειωσαν τους εισακτέους και πολλοι από τους ηρωες που εμειναν παραιτούνται καθως δεν μπορουν να είναι επι μονιμου βασεως πανω στην θαλασσα.
Στην μονη περιπτωση που είναι σωστό να λέμε οτι το κοστος εκπαίδευσης αποτελείτε από την τιμή του αεροσκάφους και τον μισθό του προσωπικου είναι η περιπτωση που το αεροσκάφος είναι στο έδαφος. Αλλά ευτυχώς το ζητούμενο δεν είναι να εχουμε αεροσκαφη η προσωπκό, το ζητουμενο είναι η απόδοση Χ αρτια εκπαιδευμενων χειριστων σε δεδομένο χρόνο.
Γιατι μας απασχολεί η τιμή του αεροσκαφους ειτε κανει 10 εκ ειτε 100 εκ? εμεις θελουμε Χ χειριστές να λαβουν Ψ ωρες εκπαιδευσης. Ποια είναι η τιμή της ωρας μας απασχολεί.
Ακομη και να αγορασουμε τα αεροσκάφοι 50% φθηνότερα αν δεν τα πεταξουμε στον μεγιστο αριθμό ωρων του κύκλου ζωής του αεροσκάφους τοτε παλι δεν είναι σιγουρο ότι το πληρωσαμε το αεροσκαφος φθηνότερα ανα ωρα πτήσης,
Συμπέρασμα- θελουμε ΩΡΕΣ ΟΧΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ για να υπολογίσουμε τι μας συμφέρει.
ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ αν μπορει η Ελλάδα να καταστεί ανταγωνιστική στην εκπαίδευση ειτε μεσω των ΕΔ ειτε μέσω του ιδιωτικού τομέα η απάντηση εξαρτάτε από τις παρακάτω συνθήκες:
Δέχονται οι Έλληνες αξιωματικοί μεγάλες διαφορές στους μισθους τους. Μπορει ενας κατώτερος στην ιεραρχία να λαμβάνει 3 φορές περισσότερα από ανώτερο του?
Θα δεχθει το σώμα, ο χειριστης μαχητικού αεροσκαφους σε ενεργή μοιρα, να πληρώνεται €10.000 μηνιαίως αντι του πτητικού επιδόματος που είναι κλασματικό του μισθού?
Ο Μηχανολόγος Μηχανικός που είναι υπόλογος για την διατηρηση παγίων αξιας δις ευρω να αμοιβεται με €200.000 όταν οι αλλοι μηχανολογοι που δεν εχουν την ιδια ευθύνη να συμεχισουν να λαμβανουν 1/5 του ποσου ή θα ζητησουν να λαμβανουν παρομοια ποσά ?
Αυτοι που θα είναι με τις μεγαλύτερες ευθύνες και τις μεγάλες απολαβές είναι ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ? ή θα καταντήσει κατι σαν τις τοποθετησεις στο εξωτερικό?
Θα υπάρξει από μερους της πολιτείας σαφή στρατηγική για προσέλκυση επενδύσεων στην αεροπορική εκπαίδευση , ειτε πολιτική είτε στρατιωτική? Θα αρθούν τα αντικίνητρα όπως η τιμή του καυσίμου, ο φόροι πολυτελείας τα χωροταξικό ? θα δωθουν κίνητρα σε διεθνείς εταιρίες και πανεπιστήμια να ιδρύσουν εξειδικευμένα cluster εκπαιδευσης και καινοτομίας στην ναυπήγησή, αεροπορική ιατρική, συνθετικών υλικών, ρομποτικής μηχανικής, Α.Ι και τοσους αλλους τομεις που είναι η τεχνολογία cutting edge.
Αν η απαντηση είναι ναι τοτε μπορούμε αν είναι όχι τοτε είναι σοφοτερο να πανε στον ειδικό ή αλλιώς στο καλύτερο outsourcing.
PS προσφατα πηγα για service το αυτοκινητο στο καταστημα της volvo στο Μαρούσι. Εκει μου είπαν ότι το Μαρτιο τα ελαστικά συμπληρώνουν 3 χρονια και πρεπει να γινει αλλαγή. Τους απαντησα ότι εχω μονο 16,000 km και το οριο βαση κατασκευαστή είναι τα 50.000. Η αλήθεια που δεν γνωριζα ηταν 50.000 η 3 χρόνια ότι έρθει πρώτο. Αν το αμαξι το ειχα για επαγγελματικούς σκοπους θα πρεπει να με ενδιέφερε ποσο κανουν τα λαστιχα η ποσο μου κοστιζει το km?
Συγχαρητήρια για το άρθρο Πτήση. Πραγματική δημοσιογραφία αυτή τη φορά.
Να θέσω και εγώ 2 προβληματισμούς.
Ο πρώτος είναι αυτός που έχει ειπωθεί και από άλλους αν συμφέρει. Η ΠΑ έχει μεγάλες ανάγκες εκπαίδευσης. Δεν είναι η Ολλανδική,Δανέζικη,Βελγική,Νορβηγική που με 30-40 F-16 (F-35 μετά) και με ανάγκες κάθε χρόνο για μονοψήφιο αριθμό χειριστών δεν συμφέρει να στήσουν ολόκληρο τομέα εκπαίδευσης. Ο στόλος της ΠΑ και πάρα τις αποσύρσεις θα εξελιχθεί όσο είναι οι στόλοι των 4 αυτών χωρών και παραπάνω (200+). Δηλ. η Πολωνία που δημιουργεί μια αεροπορία με 48 F-16 και 32 F-35 για ποιό λόγο δεν έκανε κάτι αντίστοιχο και σταθερά αποκτά 16 Μ346 ? Αδυνατό να κατανοήσω πως μια χώρα θα έχει 146 μαχητικά 3,5 γενιάς ( F-16V Block 70, F-16C/D Block 50+ Adv, Mirage 2000-5 Mk2), 18 Rafale και 24 F-35 αλλά δεν μπορεί να υπογράψει μια FOS για 20 T-6 των 40-50 εκ ? και να πάρει και 12-16 Μ346. Κάνεται αναφορά ότι ο τομές εκπαίδευσης σε πολλές χώρες πάει στον ιδιωτικό τομέα. Μπορείτε να αναφέρεται ένα παράδειγμα αεροπορίας (προσέξτε δεν οριοθετώ Νατοική) που το τελευταίο στάδιο το έχει αναθέσει σε ιδιώτη ? Εκτός και αν εννοείταi το Νατοικό κέντρο στον Καναδά.
Ο δεύτερος προβληματισμός είναι το διεθνές κέντρο. Όταν το ακούγαμε-ακούμε η σκέψη πάει κυρίως σε χώρες του κόλπου – Μ. Ανατολής. Μπορεί να δούμε τυπικά μια εξομάλυνση των σχέσεων Ισραήλ Αραβικών χωρών αλλά ποιες χώρες του κόλπου θα στείλουν πιλότους στην Ελλάδα να εκπαιδεύονται από Ισραηλινούς ? Άρα ένα μεγάλο κομμάτι υποψήφιων πελατών χάνεται. Εκτός και αν ο όρος διεθνές κέντρο είναι για τίποτα αεροπορίες της υποσαχάριας Αφρικής που έχουν και ελάχιστες ανάγκες για 1-2 χειριστές ετησίως.
Πρέπει να γράψω ότι το παρόν άρθρο είναι δημοσιογραφική επιτυχία σας.
Τι ωραία που δεν είχατε πάρει θέση επί του θέματος κι απλά παρουσιάσατε την πραγματική είδηση!
Έτσι από περιέργεια…
Τι κόστος θα είχε η αγορά 20-30 Μ-346;
Τα Τ-6 είναι καθηλωμένα γιατί δεν έχει η ΠΑ ικανό προσωπικό και την τεχνογνωσία για να τα συντηρεί ή γιατί αφέθηκαν στην μοίρα τους;
Τι ρόλο θα έχουν αυτά τα αεροσκάφη σε μία σύρραξη (αν θα έχουν κανένα);
Είμαι αντίθετος στο outsourcing γιατί η ΠΑ δεν είναι καμμιά τριτοκοσμική αεροπορία, έχει το προσωπικό και την τεχνογνωσία να συντηρήσει οποιοδήποτε αεροσκάφος και να φέρει εις πέρας ανετότατα τα καθήκοντα εκπαίδευσης.. αρκεί φυσικά να γίνονται από πλευράς πολιτείας τα αυτονόητα πχ ανταλλακτικά!!!
Πραγματικά γιατί δεν είναι καλύτερο να αγοράσουμε με τα μισά λεφτά 30 M-346 τα οποία θα αναλάβουν πραγματικές αποστολές σε υπαρκτή περίπτωση πολέμου;
Αν όμως αυτά γίνονται εξαιτίας πολιτικών πιέσεων τότε συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε λάθος δρόμο.. οι Ισραηλινοί έχουν πάρα πολλά άλλα πράγματα που μπορεί να μας ενδιαφέρουν πχ eitan !!!
Γιατί έχω την εντύπωση ότι τυχόν επιπλέον ανάπτυξη του Κέντρου Εκπαίδευσης θα γίνει με αραβικά κεφάλαια;
Δηλαδή ότι οι Άραβες σύμμαχοι του ΝΑΤΟ θα πληρώσουν για να έχουμε τη δυνατότητα (επιπλέον αεροσκάφη κλπ) να εκπαιδεύσουμε τους πιλότους τους σε επίπεδο ΝΑΤΟ.