Στις 27 Φεβρουαρίου, περίπου 20 πακιστανικά αεροσκάφη, ανάμεσά του F-16, JF-17 και μερικά Mirage, πέρασαν τη Γραμμή Ελέγχου (LoC) με την Ινδία και επιχείρησαν να κάνουν άφεση βομβών, έπειτα από την επίθεση της Ινδικής Αεροπορίας στο Μπάλακοτ τη προηγούμενη ημέρα. Η Ινδία απέστειλε τουλάχιστον 8 MiG-21 Bison για αναχαίτιση διότι ήταν τα πλησιέστερα αεροσκάφη που μπορούσαν να αποσταλούν. Για ποιο λόγο όμως δεν τα πολύ πιο σύγχρονα Mirage 2000 και Su-30 δεν βρέθηκαν άμεσα στη πρώτη γραμμή;
Σύμφωνα με ινδικά ΜΜΕ, ο λόγος είναι η απουσία καταφυγίων αεροσκαφών σε προκεχωρημένες βάσεις. Ειδικά για την περίπτωση των Su-30, αν και τα αεροσκάφη υπηρετούν με την Ινδική Αεροπορία για 2 δεκαετίες, μόλις το 2017 εγκρίθηκε η κατασκευή κατάλληλων καταφυγίων.
Σύμφωνα με μη κατονομαζόμενη στρατιωτική πηγή “Εξαιτίας γραφειοκρατικών καθυστερήσεων, δεν μπορέσαμε να κατασκευάσουμε καταφύγια κοντά στη Γραμμή Ελέγχου. Η αρμόδια επιτροπή ενέκρινε το έργο μόλις στα τέλη του 2017. Επομένως, τα αεροσκάφη δεν μπορούσαν να αναπτυχθούν πλησίον της Γραμμής Ελέγχου και απεστάλησαν για αναχαίτιση από βάσεις στα μετόπισθεν. Για αυτό το λόγο τα MiG-21 ήταν εκείνα που βρέθηκαν πρώτα στο σημείο της εναέριας συμπλοκής.”
Ο ίδιο αξιωματούχος επισήμανε πως θα απαιτηθούν 3 με 4 χρόνια για την ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τον αριθμό καταφυγίων που θα κατασκευαστούν και το κόστος τους.
Είναι προφανές πως αν οι παραπάνω ισχυρισμοί ευσταθούν, η Ινδία δαπάνησε ένα σημαντικό ποσό για να αγοράσει 240 σύγχρονα Su-30MKI, τα οποία δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τη στιγμή που τα χρειαζόταν περισσότερο.
Το Τεύχος Μαρτίου 2019 της ΠΤΗΣΗΣ #394, διαθέσιμο ηλεκτρονικά!