Το Dassault MD.750, γνωστό και ως Mirage 6000, ή Mega Mirage, αποτελεί ένα ενδιαφέρον κεφάλαιο στην ιστορία της αεροπορικής τεχνολογίας, ειδικά για τους λάτρεις των υπερηχητικών μαχητικών αεροσκαφών και ειδικά των γαλλικών. Το σχέδιο, που αναπτύχθηκε από τη Dassault στα τέλη της δεκαετίας του ’50, επικεντρώθηκε στη δημιουργία ενός μονοθέσιου, δικινητήριου αναχαιτιστικού αεροσκάφους με πτέρυγα δέλτα, που στόχευε σε εξαιρετικές επιδόσεις.
Ένα από τα βασικά στόχους η επίτευξη μέγιστης ταχύτητας Mach 3,5, εξωπραγματικό για ην εποχή του, αλλά ακόμη και σήμερα. Επιπλέον, η ταχύτητα ανόδου θα ήταν 16.000 μέτρα (52.000 πόδια) σε 5 έως 6 λεπτά, κάτι που θα του επέτρεπε να αναχαιτίζει απειλές σε μεγάλα ύψη με απίστευτο χρόνο αντίδρασης. Αυτές οι προδιαγραφές το καθιστούσαν ένα “Γαλλικό MiG-25“, όπου το γνωστό σοβιετικό αναχαιτιστικό είχε παρόμοιες επιδόσεις.
Το σχέδιο του MD.750 ακολουθούσε την παραδοσιακή φόρμα των Mirage, με πτέρυγα δέλτα στο κάτω μέρος της ατράκτου. Μία από τις σημαντικές καινοτομίες σε σχέση με τα Mirage που πέταξαν (III, V, F.1, 2000, 4000, IV) ήταν η χρήση τετραγωνισμένων εισαγωγών αέρα με επίπεδη επιφάνεια ρύθμισης ροής αντί για κωνική.
Αυτή η σχεδιαστική επιλογή, παρόμοια με των North American A-5 Vigilante και Mikoyan-Gurevich MiG-25, προσέδιδε στο σχέδιο του MD.750 μια χαρακτηριστική “τετράγωνη” δομή στις εισαγωγές.
Παρά την καινοτομία και τις φιλόδοξες προδιαγραφές του, το Dassault MD.750 δεν προχώρησε ποτέ σε πρωτότυπο. Οι λόγοι για την ακύρωση του δεν είναι πλήρως διευκρινισμένοι, αλλά συχνά αναφέρεται το υψηλό κόστος και οι τεχνολογικές προκλήσεις της εποχής. Ωστόσο, οι σχεδιαστικές λύσεις που προτάθηκαν επηρέασαν την αεροπορική τεχνολογία στη Γαλλία.