8.5 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΚι αν τώρα είχαμε τις δυο γαλλικές FREMM; Σκέψεις ενός μέλλοντος που...

Κι αν τώρα είχαμε τις δυο γαλλικές FREMM; Σκέψεις ενός μέλλοντος που δεν ήρθε ποτέ…

- Advertisement -

 
Το έχουμε γράψει πολλές φορές, το 2018 η Ελλάδα έφτασε πολύ κοντά στο κλείσιμο μιας συμφωνίας για μίσθωση δυο φρεγατων FREMM του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Η συμφωνία αυτή, που περιελάμβανε μια -πιθανά- 5ετή μίσθωση, θα είχε και την πρόβλεψη της μεταβίβασης των πλοίων στο ΠΝ έναντι συμβολικού τιμήματος.
Ας μην κοροϊδευόμαστε, ουσιαστικά τα μισθώματα θα ήταν τοκοχρεωλυτικές δόσεις, και στο τέλος του leasing τα πλοία θα έμεναν στον πελάτη, δηλαδή το ΠΝ. Μάλλον ένας έξυπνος τρόπος για να καμφθούν οι γερμανικές αντιδράσεις.

Επέτειος ενός έτους από την “Παραχώρηση” δυο φρεγατών FREMM στο ΠΝ. Οι φρεγάτες που δεν ήρθαν ποτέ και το αξέχαστο δούλεμα…


Έτσι, δεν θα χρειαζόμασταν δανεισμό, καθώς η μίσθωση θα γινόταν από την γαλλική κυβέρνηση προς την ελληνική. Έτσι ουσιαστικά δεν είχαμε κάτι περισσότερο από ένα δάνειο της Γαλλίας προς την Ελλάδα, και αφορούσε την αγορά, από ελληνικής πλευράς, την απόκτηση των δυο φρεγατών. Όλοι οι αναγνώστες μας θυμούνται πολύ καλά, ο τότε ΥΦΕΘΑ είχε αποκαλύψει επίσημα την όλη ιστορία, αν και οι συζητήσεις είχαν ξεκινήσει από τις αρχές του έτους.

Εντός θέρους το ΠΝ έπρεπε να είχε 2 FREMM και 2 Belh@rra να ψήνονται. Τώρα; Χαλαρά, παίρνουμε και αεροπλανοφόρο!


Από όσα έχουμε καταλάβει, η συμφωνία είχε γίνει σε υψηλό επίπεδο, μεταξύ του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, και του γάλλου προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν. Η αποκάλυψη του ΥΦΕΘΑ Κουβέλη τότε, απλά έδινε περισσότερες πληροφορίες, καθώς μιλούσε για hot transfer δυο γαλλικών πολεμικών εντός του 2018 στην Ελλάδα.
Μην πούμε περισσότερα… Η όλη ιστορία κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος εκείνη τη μέρα. Ακόμη δεν έχουμε μάθει τι πραγματικά συνέβη, αλλά όπως έχουμε γράψει και άλλες φορές, η ιστορία ήταν πραγματική. Το ΠΝ είχε ήδη λίστες με γαλλόφωνο προσωπικό, και ανθρώπους που θα στελέχωναν τα πλοία. Ταυτόχρονα, υπήρχε ανακατάταξη στα πληρώματα, προκειμένου να μείνουν σε υπηρεσία και όλες οι φρεγάτες S!

2 φρεγάτες FREMM για το ΠΝ μέχρι το καλοκαίρι; Κι όμως ισχύει!


To αποτέλεσμα του τι έγινε, το ξέρουμε. Κλεισμένοι όμως στην καραντίνα μας, θα θέλαμε να συζητήσουμε αν η όλη ιστορία είχε διαφορετική κατάληξη… τι θα είχε φέρει στο Αιγαίο; Το γιατί δεν τις πήραμε, δεν ενδιαφέρει πια, αν και οι κακές γλώσσες λένε πως είχε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη η Γερμανία, που το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να καθησυχάζει τους λαϊκιστές της χώρας (της) πως οι Έλληνες θα πληρώσουν τα δανεικά.

Τι και αν μισθώναμε FREMM, oι… προβληματισμοί


Αν έχει συμβεί αυτό, εμείς πιστεύουμε πως τα γερμανικά ελατήρια είναι πολύ πιο ταπεινά, καθώς η Ελλάδα δεν μπορούσε να πάρει πλοία από το Γερμανικό Ναυτικό, και τα δανεικά από την Γερμανία ευρώ της Ελλάδας, θα κατέληγαν σε γαλλικές τσέπες…
Τώρα, ότι έγινε, έγινε. Τι θα είχε συμβεί όμως αν οι δυο γαλλικές FREMM, από το 2018 έφεραν ελληνικά χρώματα;

Εμείς… οι FREMM και τα… «πειστήρια»


Καταρχάς, το ΠΝ θα είχε επιτέλους, για πρώτη φορά, δυνατότητα αεράμυνας περιοχής. Αν και οι γαλλικές FREMM δεν φέρουν ASTER 30, εντούτοις μπορούν να εκτοξεύσουν τον πύραυλο (από τον εκτοξευτή Α70). Επίσης, θα είχε μπει σε υπηρεσία ο SCALP Naval, ένας πύραυλος που αν και έχει σημαντικές δυνατότητες κρούσης, εντούτοις δεν θα μπορούσε να προσφέρει και πολλά σε μια σύγκρουση λόγω μικρού αποθέματος. Αλλά ψυχολογικά, έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα.
Το θέμα όμως είναι πως τα πλοία, αν είχαν έρθει, με το όποιο κόστος, θα προσέφεραν στην συλλογική αμυντική προσπάθεια; Αναμφίβολα ναι.

ΑΝΑΛΥΣΗ:Φρεγάτες FREMM. Βλήματα ASTER 15/30 και ραντάρ Herakles στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό!


Η τουρκική προκλητικότητα είναι κλιμακωτή, κάθε πέρσι είναι και καλύτερα, κάθε φέτος και χειρότερα. Έστω, και δυο μόνο σύγχρονα πλοία, με κορυφαίες δυνατότητες ASW επιχειρήσεων, θα έδινε δυνατότητα για επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι έστω και 16 πύραυλοι ASTER, θα επέτρεπαν τις επιχειρήσεις ακόμη και υπό καθεστώς εχθρικής αεροπορικής υπεροχής.
Βέβαια, τα πλοία στερούνται δυνατότητων CIWS. Αυτό, σύμφωνα με τους Γάλλους είναι ήσσονος σημασίας, καθώς πιστεύουν πως το σύστημα ECM μπορεί να αντιμετωπίσει επαρκώς επιθέσεις κορεσμού αντιπλοϊκών πυραύλων, τη στιγμή που κανένα σύστημα CIWS δεν μπορεί. Το ότι οι Belh@rra δεν έχουν ακόμη σύστημα ECM, είναι κάτι που θα το εξετάσουμε σε νεότερο άρθρο μας.

Ελληνικές FREMM: SCALP Naval ή ASTER 30; ελπίζουμε και τα δυο!


Έχει ειπωθεί, πως οι δυο FREMM, θα σταματούσαν κάθε νέα συζήτηση για πλοία με πυραύλους SM-2, καινούργια ή μεταχειρισμένα. Αυτό δεν στερείται λογικής, αν και οι ASTER 15/30 θεωρούνται ικανότεροι της οικογένειας SM-2, αν και υστερούν σε ακτίνα δράσης.
Κάπου που πρέπει να σταθούμε, είναι το περιορισμένο πλήρωμα των 145 στελεχών που απαιτούν οι FREMM, λιγότερες από τις πολύ λιγότερο ικανές Kortenaer. Αν η ενοικίαση/απόκτηση των φρεγατών συνδυαζόταν με την αγορά 2+2 αργότερα Belh@rra, τότε, το νέο Ελληνικό ΠΝ εξ Γαλλίας, θα είχε μοναδικές δυνατότητες στην περιοχή.

Φρεγάτες FREMM για την Ελλάδα;


Ακόμη κι αν δεν συνεχιζόταν η συνεργασία με την Γαλλία και στις Belh@rra, εντούτοις, σε μια κρίσιμη περίοδο, θα είχαμε δυο υπερσύγχρονες φρεγάτες που θα συνεισέφεραν άμεσα. Έχουμε ήδη ξεκαθαρίσει πως το ΠΝ δεν θα αποστράτευε άμεσα στις 3 μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer, σε μια προσπάθεια να συμπληρώσει αριθμούς σε όλα τα ανοιχτά μέτωπα.

ΑΠΟΨΗ: Τελικά πράγματι “το ρισκάραμε” με την Εθνική Άμυνα, όπως μας είχαν πει… και χάνουμε


Σήμερα, είναι μια περίεργη περίοδος. Οι περισσότεροι από εμάς, παγωμένοι από τον κίνδυνο της πανδημίας, ελάχιστα ενδιαφερόμαστε για τις αμυντικές προμήθειες. Όμως το ΠΝ είναι παντού, στην Ανατολική Μεσόγειο, στο Σύμπλεγμα της Μεγίστης, στα σύνορα αναχαιτίζοντας λαθρομετανάστες, στη Λιβύη εφαρμόζοντας το εμπάργκο και μην επιτρέποντας στους Τούρκους να εξοπλίσουν τον Σαράζ με όπλα. Πολεμά για την Ελλάδα, και η Ελλάδα του έχει δώσει πλοία 40 ετών ή περισσότερο.
Πλοία το ΠΝ πρέπει να πάρει, είτε με τον Α είτε με τον Β τρόπο. Και θα τα πάρει.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Φεβρουαρίου 1958: “Broken Arrow” στις ΗΠΑ, μια...

1
Μετά από εναέρια σύγκρουση ενός στρατηγικού βομβαρδιστικού Β-47 κι ενός μαχητικού F-86, μια πυρηνική βόμβα χάνεται στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.Το περιστατικό συνέβη στις...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φωτογραφίες: Η Ελλάδα επέστρεψε 40 μετανάστες στις χώρες προέλευσης

Στις 4 Φεβρουαρίου 2025, η Ελλάδα ολοκλήρωσε μια επιχείρηση επιστροφής 40 πολιτών τρίτων χωρών, συγκεκριμένα 10 από τη Γεωργία και 30 από το Πακιστάν,...

Το σύστημα αυτοπροστασίας Viper Shield σε δοκιμές με F-16

Σε δοκιμές αξιολόγησης βρίσκεται το προηγμένο, πλήρως ψηφιακό σύστημα αυτοπροστασίας AN/ALQ-254(V)1 Viper Shield της L3Harris, με την 416η Μοίρα Δοκιμών (TFS) της USAF, στην...

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...