Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ έχει αγωνιστεί για χρόνια να βρει τη σωστή ισορροπία του προϋπολογισμού ανάμεσα στην επένδυση σε νέες πλατφόρμες και τεχνολογίες όπλων και στη συντήρηση αεροσκαφών που ήδη πετούν. Το A-10 Thunderbolt II, γνωστότερο ως Warthog, ήταν συχνά στο επίκεντρο αυτής της «αντιπαράθεσης». Στο παρελθόν, η USAF εξέτασε το ενδεχόμενο να διατηρήσει σε υπηρεσία το Α-10 για όσο περισσότερο διάστημα γίνεται, για να ελευθερώσουν χρήματα για το F-35 Lightning II και άλλα προηγμένα οπλικά προγράμματα.
Η αποτελεσματικότητα του Α-10 σε αποστολές εγγυούς υποστήριξης (CAS), ανάγκασε το Κογκρέσο να εγκρίνει περισσότερα κονδύλια για τη συντήρηση του αεροσκάφους και για την αντικατάσταση πτερύγων, που έχουν καταπονηθεί από την τακτική χρήση.
Ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο για την αντικατάσταση του Α-10 έχει προταθεί στην USAF και αφορά τη χρήση ενός «δοκιμασμένου» αεροσκάφους, όπως το A-29 Super Tucano ή το Wolverine AT-6, για να αναλάβει τον ρόλο υποστήριξης, μέχρι την αντικατάσταση του Α-10. Η άλλη πρόταση αφορά την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους CAS (ΟΑ-Χ), ή απλά την αντικατάστασή του με το F-35.
Το κόστος πτήσης ανά ώρα του F-35 όμως, αγγίζει τα 42.000 δολάρια, ενώ του Α-10, 17.000 δολάρια. Το πρόγραμμα ΟΑ-Χ, είχε ως σκοπό την εύρεση ενός αεροσκάφους που δεν θα κοστίζει πάνω από 5.000/ώρα.
Το Α-10 όμως είναι ένα καθαρόαιμο CAS αεροσκάφος, πρακτικά «χτισμένο» γύρω από το φοβερό GAU-8/A Avenger autocannon, των 30mm και έχει δείξει την αξία του εναντίον πάσης φύσεως στόχων εδάφους.
Οι περιορισμοί στους διαθέσιμους πόρους όμως, σημαίνει πως το Warthog, μάλλον θα παραμείνει σε υπηρεσία για αρκετά ακόμη χρόνια. Το αεροσκάφος έχει δεχτεί πολλές αναβαθμίσεις και το προσδόκιμο ζωής του έχει παραταθεί μέχρι το 2028, αλλά δεν αποκλείεται αυτό να επεκταθεί. Η Boeing μάλιστα, έχει δηλώσει πως το αεροσκάφος θα μπορεί να πετά μέχρι το 2040.
Πολύ σκληρό για να πεθάνει: Νέα φτερά για το Warthog και παράταση ζωής επ’ αόριστο
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιανουαρίου 1951: Μάχη του Βίνχ Γιέν, η...
Το 1951 ο πόλεμος στην γαλλική Ινδοκίνα βρισκόταν σε κρίσιμο σημείο. Παρά την φαινομενική αριθμητική επάρκεια του Γαλλικού Εκστρατευτικού Σώματος της Άπω Ανατολής (190.000,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...