16.1 C
Athens
Τετάρτη, 12 Μαρτίου, 2025
Χωρίς κατηγορίαWallpaper-Calendar ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021

Wallpaper-Calendar ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021

- Advertisement -

Καλό μήνα με Wallpaper  από ένα αγαπημένο αεροπλάνο και μια ιστορία σε ένα συναρπαστικό Νοέμβριο που θα ξεκινήσει με το νέο μας τεύχος «Πτήση» Νο18, που θα είναι κοντά σας την Πέμπτη 4-11.

SPITFIRE MJ755

DAN GRIFFITH, ΜΙΑ ΚΑΡΙΕΡΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ

 «Ήταν απίστευτα απολαυστικό να εμπλακώ στην ιστορία του ελληνικού Spitfire! O κόσμος αλλά και η τοποθεσία του Athens Flying Week ήταν επίσης υπέροχα και ελπίζω να έχω την ευκαιρία να συνεχίσω τη σχέση μου με αυτήν την προσπάθεια!».

 ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ

Το παραπάνω σχόλιο που μας έκανε ο Dan Griffith μετά το τέλος της εκπληκτικής επίδειξης του ανακατασκευασμένου ελληνικού Supermarine Spitfire MJ755 στην AFW είναι και ενδεικτικό του χαρακτήρα του. Λιτός αλλά προσιτός, είναι ένας θρύλος που το ελληνικό κοινό είχε τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσει στον ουρανό της Τανάγρας.

Ποιος είναι όμως ο χαμογελαστός, αλλά με φλεγματική ηρεμία Βρετανός πιλότος με το απίστευτο παλμαρέ;

Ο Daniel Griffith έχει συγκεντρώσει 9.750 ώρες πτήσης με 3.600+ από αυτές σε δοκιμές με περισσότερους από 645 (!) διαφορετικούς τύπους και εταιρείες: μαχητικά, αεροπλάνα πολιτικής αεροπορίας, ελικόπτερα, ανεμόπτερα, αερόπλοια και υδροπλάνα. Είναι μέλος της Society of Experimental Test Pilots και το 2018 τιμήθηκε με το Royal Aero Club Bronze Medal για τις «εξαίρετες υπηρεσίες στη βρετανική αεροπορία» («outstanding services to British aviation»).

Ο Griffith γεννήθηκε το 1963, ζει μαζί με τη γυναίκα του Anne και έχει έναν γιο, τον James, που γεννήθηκε το 1992, και μία κόρη, την Emma, που γεννήθηκε το 1994.  Εντάχθηκε στη RAF από τα 18 του και σπούδασε αεροναυπηγός μηχανικός (aeronautical engineering) στο London University, ενώ ξεκίνησε την πτητική του εκπαίδευση το 1984 σε Jet Provost. Τα «φτερά» του τα απέκτησε σε Hawk Mk1 και στη συνέχεια βρέθηκε στα θρυλικά Harrier. Έγινε επιχειρησιακός στη No1 Μοίρα, στη RAF Wittering, και υπηρέτησε στη No4 Μοίρα, στη RAF Gutersloh, στη Γερμανία, όπου και συμπλήρωσε 1.200 ώρες στον τύπο, πριν εξελιχθεί σε πιλότο δοκιμών.

Το 1992 επελέγη από τη Βασιλική Αεροπορία για να φοιτήσει στη διάσημη USAF Test Pilot School στην Αεροπορική Βάση Edwards, όπου εκπαιδεύτηκε για έναν χρόνο, στη διάρκεια του οποίου πέταξε με 43 διαφορετικούς τύπους, ανάμεσά τους F-15, F-16, F-18, F-4, A-10, A-7, C-5 Galaxy, B-52, Mustang και το… Goodyear Blimp (!).

Μετά την επιστροφή του στην πατρίδα τοποθετήθηκε στη θέση του πιλότου δοκιμών στρατιωτικής έρευνας (military research test pilot) στο Defence Research Agency του Ηνωμένου Βασιλείου, στο Bedford. Μια από τις κύριες δραστηριότητές του εκεί ήταν να πετά το ειδικά διαμορφωμένο VAAC (Vectored thrust Aircraft Advanced Control) Harrier, πρόγραμμα που αποσκοπούσε στην εξέλιξη ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πτήσης (Fly-By-Wire) για αεροπλάνα STOVL (Short Take-off/Vertical Landing), με τα αποτελέσματα να αποτελούν τη βρετανική συμβολή στο F-35Β.

Μετά την περίοδο στο Bedford σειρά είχε το Boscombe Down και ένα πρόγραμμα που εξερευνούσε την πτήση σε συνθήκες υπό μεγάλες γωνίες προσβολής, στο πλαίσιο του οποίου έμελλε να πετάξει το F-18 HARV (High AoA Research Vehicle). Για τον σκοπό αυτό ο Dan επέστρεψε στις ΗΠΑ και στο Κέντρο Ερευνών Dryden της NASA έγινε ο πρώτος Βρετανός πιλότος που πέταξε ένα σχεδιασμένο για ειδικό σκοπό «thrust vectoring, high AoA» αεροσκάφος.

Ο Dan άφησε τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις το 1996, για να αναλάβει τη θέση τού πιλότου δοκιμών στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου -CAA (UK Civil Aviation Authority). Στο νέο πλαίσιο δραστηριότητας υπήρξε υπεύθυνος για διαδικασίες πιστοποίησης (Certification and Continued Airworthiness) για πολλά αεροπλάνα, από τα Airbus A380/330/340/320, τα Boeing 737 New Generation, αλλά και ελαφρύτερα μοντέλα. Παρέμεινε όμως σύμβουλος στρατιωτικών οργανισμών έρευνας, σχέση που του επέτρεψε να εργαστεί πάνω στο Eurofighter και σε UAV/UCAV.

Εγκατέλειψε την CAA τον Μάρτιο του 2007, για να δουλέψει ως ανεξάρτητος πιλότος δοκιμών, εκπαιδευτής και μάνατζερ. Αυτό το διάστημα είναι διευθύνων σύμβουλος της European Cargo Limited με έδρα το Bournemouth, απ’ όπου η εταιρεία επιχειρεί έναν στόλο Airbus A340 σε παγκόσμιο δίκτυο. Είναι ταυτόχρονα TRI/TRE (Type Rating Instructor/Type Rating Examiner) σε A350/A340/A330/A320/B737 και B727, ενώ διατηρεί διαθεσιμότητα δοκιμαστή (EASA Category 1 Test Pilot), κάτι που του επιτρέπει να πετά ΚΑΘΕ τύπο αεροπλάνου (fixed-wing aircraft) για λόγους δοκιμών.
Σε ό,τι αφορά στα ιστορικά αεροπλάνα, ο πολύπειρος πιλότος είναι μέλος της κοινότητας warbird από το 1993 και έχει κάνει πτήσεις επίδειξης με πλείστα από αυτά, όπως: τριπλάνα Sopwith και Fokker, Spitfire, Hurricane, Avenger, Hunter, Canberra, Vampire, Venom, Meteor, Sea Vixen, OV-10 Bronco, Dragonfly και B727! Στο ίδιο πλαίσιο είναι και αξιολογητής πιλότων επιδείξεων-DAE (Display Authorization Examiner).

Πέρα απ’ όλα αυτά όμως, ο Daniel Griffith κέρδισε ένα ολόκληρο έθνος μέσα σε 48 ώρες: πέταξε το υπέροχο MJ755 στους ελληνικούς ουρανούς με ένα ολοκληρωμένο, δυναμικό τρόπο και μας ταξίδεψε στις εναέριες μάχες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, όπως δεν το φανταζόμασταν ποτέ.

We thank you Sir!

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Leonardo AW249, το ιταλικό μέλλον των επιθετικών ελικοπτέρων

1
Του Dott. Riccardo Niccoli. Πρώτη δημοσίευση «ΠΤΗΣΗ» νο 53, Νοέμβριος 2024. Ορισμένα στοιχεία της εξέλιξης του προγράμματος ήταν ακριβή την εποχή της αρχικής δημοσίευσης, αλλά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Μαρτίου 1941: Lend-Lease, το οικονομικό σχέδιο που...

13
Ο Πρόεδρος Ρούζβελτ υπογράφει τον νόμο Lend-Lease -μετά την έγκριση του από το Κογκρέσο- επιτρέποντας την «παροχή στρατιωτικού υλικού οποιασδήποτε φύσης, του οποίου η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

“Ξεκόλλησε” το μελλοντικό γαλλογερμανικό άρμα με το πυροβόλο των 140 χιλιοστών

Πολύπαθο μπορεί να χαρακτηριστεί το πρόγραμμα για ένα νέο "κεντροευρωπαϊκό" άρμα, συμπαραγωγής Γαλλίας και Γερμανίας, γνωστό ως MGCS (Main Ground Combat System), που θα...

Μετά τον Καναδά και το Μεξικό έστειλε βοήθεια στο Λος Άντζελες

Το Μεξικό έστειλε στην Καλιφόρνια μια ομάδα πυροσβεστών για να βοηθήσουν τους Αμερικανούς συναδέλφους τους, περίπου 14.000, που συνεχίζουν δίνουν μάχη με τις φλόγες...

Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...