Ο αγώνας δρόμου προς τα ιπτάμενα ταξί συνεχίζεται, με την γερμανική εταιρεία Volocopter να αποκαλύπτει το τελευταίο της σχέδιο, που αποκαλείται το VoloCity. Το τέταρτης γενιάς ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), το οποίο η εταιρεία ελπίζει σύντομα να κατασκευάσει και πιστοποιήσει για πτήσεις, είναι σχεδιασμένο για να πετά εντός πόλεων.
“Το VoloCity είναι το πιο ισχυρό Volocopter μέχρι τώρα” Δήλωσε ο Florian Reuter, διευθύνων σύμβουλος της Volocopter, σε δελτίο τύπου. ‘Έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να πληροί της απαιτήσεις για αεροπορική κινητικότητα εντός των πόλεων, ενώ ενσωματώνει όλες τις απαιτήσεις για πιστοποίηση κατα την κοινοτική οδηγία SC-VTOL που εξέδωσε η EASA (European Union Safety Agency) τον Ιούλιο του 2019. Το όχημα είναι αποτέλεσμα όλων των πληροφοριών και δεδομένων που συλλέξαμε από τα εντατικά προγράμματα πτητικών δοκίμων που διενεργήσαμε τα προηγούμενα χρόνια.”
What makes our air taxi uniquely #Volocopter? It's our committment to the inner city mission. What exactly that means, you can learn in our white paper by our CTO @jhboelens here: https://t.co/3vpRatcwoS#airtaxi #certification #mobility #urbanisation #innovation #evtol #airtaxi pic.twitter.com/r2ghw77gNe
— Volocopter (@volocopter) August 2, 2019
Το Volocity δεν θα μπορεί να έχει την ίδια ταχύτητα με ένα κανονικό ταξί, τουλάχιστο σε ανοιχτό δρόμο. Η σχεδιαζόμενη ταχύτητα του θα είναι τα 110 χιλιόμετρα την ώρα και η εμβέλεια του 35 χιλιόμετρα. Η Volocopter όμως ελπίζει πως το Volocity πως δεν θα χρειαστεί να αγγίξει αυτές τις μέγιστες ταχύτητες ή να έχει μεγάλη εμβέλεια, τουλάχιστο αρχικά.
Η Volocopter εργάζεται στο eVTOL αεροσκάφος της από το 2011. Πριν από δύο χρόνια, το 2017, η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο με την κυβέρνηση του Ντουμπάι ώστε να αρχίσει να διενεργεί εκεί δημόσιες δοκιμές με το Volocity, οι οποίες και έγιναν.
“Τα μαθήματα πάνω από 1000 δοκιμαστικών πτήσεων με προηγούμενες γενιές του Volocopter και η έρευνα αγοράς που έγινε σε συνεργασία με εκατοντάδες πιθανούς πελάτες, οδήγησαν στο νέο σχέδιο και τις τεχνικές προδιαγραφές του Volocity.” αναφέρει το δελτίο τύπου της εταιρείας. “Το αποτέλεσμα είναι ένα αεροσκάφος με φανερές βελτιώσεις που όμως παραμένει πιστό στα γνωστά τεχνικά χαρακτηρίστηκα της Volocopter: 18 έλικες, δευτερεύοντα κρίσιμα συστήματα, χαμηλό προφίλ θορύβου, και δέσμευση για μετακινήσεις εντός της πόλης”
Αν και οι δοκιμές συνεχίζονται η εταιρεία έχει ακόμη πολύ δουλειά να κάνει. Ακόμη και με ένα λειτουργικό VoloCity πρέπει να φτιαχτούν οι υποδομές για τα ιπτάμενα ταξί. Η εταιρεία δηλώνει ότι εργάζεται για να “δημιουργήσει το επιχειρησιακό περιβάλλον, όπως υποδομές απογείωσης και προσγείωσης και να τις ενσωματώσει στα συστήματα διαχείρισης εναέριας κίνησης των ενδιαφερόμενων πόλεων”
Οι πολιτικές υποδομές είναι πρόκληση για κάθε εταιρεία όσο φιλόδοξη και εάν είναι αυτή. Απλώς ρωτήστε τον Elon Musk σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Boring Company (της οποίας είναι ιδιοκτήτης), σε αυτόν τον τομέα.
Πηγή: Popular Mechanics