25.4 C
Athens
Παρασκευή, 20 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗ‘Marine One’: Το μυστικό της προσγείωσης στον Λευκό Οίκο

‘Marine One’: Το μυστικό της προσγείωσης στον Λευκό Οίκο

- Advertisement -

Λίγες ατραξιόν στην Ουάσιγκτον μπορούν να συναγωνιστούν την άφιξη ενός ‘White Top’ ελικοπτέρου στον κήπο του Προέδρου. Είναι μια θορυβώδης, αριστοτεχνικά χορογραφημένη διαδικασία, η οποία αποπνέει επισημότητα και θέαμα: Το «προεδρικό» VH-3D συνήθως προσεγγίζει από τον νότο, περνά βρυχώμενο πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ και έρχεται γύρω από το Μνημείο του Ουάσιγκτον πριν αρχίσει να χαμηλώνει πάνω από την νοτιοδυτική γωνία του Λευκού Οίκου.

Κίτρινες ταινίες στο έδαφος υποδεικνύουν στο πλήρωμα την κατεύθυνση που θα πρέπει να έχει το ελικόπτερο καθώς κατεβαίνει απαλά για προσγείωση. Οι μισές από τις άπειρες φωτογραφίες του ‘Marine One’ το απεικονίζουν ελάχιστα από πάνω ή επάνω στο άψογα φροντισμένο γρασίδι της νότιας πτέρυγας της προεδρικής κατοικίας. Πώς αποφεύγονται οι –δαπανηρές– ζημιές στο South Lawn; Με ειδικά… «πατάκια».

Το ‘Marine One’ προσγειώνεται πάνω σε τρεις δίσκους διαμέτρου 2,4 μέτρων (το μέγεθός τους υπαγορεύεται από τις διαστάσεις της πόρτας του χώρου όπου φυλάσσονται) με αξιοθαύμαστη ακρίβεια, αντάξια των χειριστών που μεταφέρουν τον ίδιο τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν και low-tech ο συγκεκριμένος εξοπλισμός αποτρέπει το «σκάψιμο» του γρασιδιού από τους τροχούς του συστήματος προσγείωσης, μοιράζοντας το βάρος του ελικοπτέρου σε μεγαλύτερη επιφάνεια.

Υπενθυμίζεται ότι δεν υπάρχει ένα αλλά πέντε «προεδρικά» ελικόπτερα. Αυτό στο οποίο επιβαίνει ο Πρόεδρος παίρνοντας το χαρακτηριστικό κλήσης ‘Marine One’ πετά για λόγους ασφαλείας μαζί με έναν αριθμό άλλων πανομοιότυπων ελικοπτέρων που παίζουν τον ρόλο του «δολώματος». Όταν επιβαίνει ο Αντιπρόεδρος, τότε το χαρακτηριστικό κλήσης αλλάζει σε ‘Marine Two’.

Οι προσγειώσεις στον περιορισμένο χώρο του Λευκού Οίκου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όμως οι πιλότοι της Μοίρας HMX-1 των Πεζοναυτών, η οποία έχει την ευθύνη της μεταφοράς του Προέδρου, του Αντιπροέδρου, μελών της κυβέρνησης και ξένων επισήμων, εκπαιδεύονται συνεχώς ακονίζοντας την τέχνη που απαιτεί η προσγείωση στο προσωρινό μικροσκοπικό «ελικοδρόμιο» του South Lawn.

Το γρασίδι λυγίζει από το κατώρευμα του ‘Marine One’ αλλά δεν καταστρέφεται. Ανακάμπτει σε περίπου μια ώρα αν έχει λιακάδα. Άλλωστε τα στρογγυλά ‘landing pads’ δεν μένουν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα –30 λεπτά το πολύ.

Μπορεί το προεδρικό γρασίδι να μην παθαίνει σχεδόν τίποτα όμως το ‘Marine One’ σηκώνει σύννεφα γύρης από τα δένδρα. Εάν μάλιστα έχει μεσολαβήσει κάποιο διάστημα από το τελευταίο σάρωμα των κηπουρών, οι έλικες σηκώνουν κι άλλα πράγματα πετώντας τα στους παρευρισκόμενους. Σημειωτέον πως ο,τιδήποτε βρίσκεται στον νότιο κήπο του Λευκού Οίκου προβλέπεται να αντέχει το διπλάσιο κατώρευμα ενός ελικοπτέρου.

Τα δε αντικείμενα με βάρος μικρότερο από το ενδεικνυόμενο πρέπει να είναι ασφαλισμένα στο έδαφος με βίδες ή γάντζους. Όσο για τις κυρίες που περιμένουν να υποδεχθούν τον Πρόεδρο, ενημερώνονται εκ των προτέρων να προσέχουν το φόρεμα και το καπέλο τους –αν έχουν. Ό,τι δεν συγκρατείται προορίζεται να «πετάξει». Το πεντάφυλλο στροφείο του VH-3D εγγυάται γι’ αυτό.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

1992: Ο ήρωας υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στα ΑΕΡΟΝΕΑ του Τεύχους της ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Νο 93, τον Ιούλιο του 1992, και αφορά την πτώση του Mirage...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι...

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Ιουνίου 1875: Η επανάσταση της Ερζεγοβίνης, η...

0
Ξεσπά με ενθάρρυνση από τις αυτόνομες ηγεμονίες της Σερβίας και του Μαυροβουνίου η Επανάσταση της Ερζεγοβίνης.H κίνηση αυτή των Σλάβων της οθωμανικής επαρχίας της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο Τραμπ διαψεύδει ότι έχει εγκρίνει σχέδιο επίθεσης στο Ιράν – η πολιτική της ασάφειας

Ενώ ο πλανήτης παρακολουθεί στενά τα επόμενα βήματα της Ουάσινγκτον αναφορικά με την πολεμική σύρραξη μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ...

Η Λετονία διπλασιάζει την παραγγελία τεθωρακισμένων ASCOD – τι πληρώνει

Η κυβέρνηση της Λετονίας υιοθέτησε εισήγηση του υπουργείου Αμύνης για αγορά ακόμη 42 τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης, ASCOD, με κόστος 387 εκατ. ευρώ, στην πράξη...

Ετοιμάζεται χερσαία έκδοση πυραύλου SCALP, πρώτη δοκιμή μέχρι το 2028

Η ευρωπαϊκή MBDA στοχεύει να πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμή της χερσαίας έκδοσης του πυραύλου MdCN (SCALP Naval), από κινητό φορέα, μέχρι το 2028.Το όπλο...