20.1 C
Athens
Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗ‘Marine One’: Το μυστικό της προσγείωσης στον Λευκό Οίκο

‘Marine One’: Το μυστικό της προσγείωσης στον Λευκό Οίκο

- Advertisement -

Λίγες ατραξιόν στην Ουάσιγκτον μπορούν να συναγωνιστούν την άφιξη ενός ‘White Top’ ελικοπτέρου στον κήπο του Προέδρου. Είναι μια θορυβώδης, αριστοτεχνικά χορογραφημένη διαδικασία, η οποία αποπνέει επισημότητα και θέαμα: Το «προεδρικό» VH-3D συνήθως προσεγγίζει από τον νότο, περνά βρυχώμενο πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ και έρχεται γύρω από το Μνημείο του Ουάσιγκτον πριν αρχίσει να χαμηλώνει πάνω από την νοτιοδυτική γωνία του Λευκού Οίκου.

Κίτρινες ταινίες στο έδαφος υποδεικνύουν στο πλήρωμα την κατεύθυνση που θα πρέπει να έχει το ελικόπτερο καθώς κατεβαίνει απαλά για προσγείωση. Οι μισές από τις άπειρες φωτογραφίες του ‘Marine One’ το απεικονίζουν ελάχιστα από πάνω ή επάνω στο άψογα φροντισμένο γρασίδι της νότιας πτέρυγας της προεδρικής κατοικίας. Πώς αποφεύγονται οι –δαπανηρές– ζημιές στο South Lawn; Με ειδικά… «πατάκια».

Το ‘Marine One’ προσγειώνεται πάνω σε τρεις δίσκους διαμέτρου 2,4 μέτρων (το μέγεθός τους υπαγορεύεται από τις διαστάσεις της πόρτας του χώρου όπου φυλάσσονται) με αξιοθαύμαστη ακρίβεια, αντάξια των χειριστών που μεταφέρουν τον ίδιο τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν και low-tech ο συγκεκριμένος εξοπλισμός αποτρέπει το «σκάψιμο» του γρασιδιού από τους τροχούς του συστήματος προσγείωσης, μοιράζοντας το βάρος του ελικοπτέρου σε μεγαλύτερη επιφάνεια.

Υπενθυμίζεται ότι δεν υπάρχει ένα αλλά πέντε «προεδρικά» ελικόπτερα. Αυτό στο οποίο επιβαίνει ο Πρόεδρος παίρνοντας το χαρακτηριστικό κλήσης ‘Marine One’ πετά για λόγους ασφαλείας μαζί με έναν αριθμό άλλων πανομοιότυπων ελικοπτέρων που παίζουν τον ρόλο του «δολώματος». Όταν επιβαίνει ο Αντιπρόεδρος, τότε το χαρακτηριστικό κλήσης αλλάζει σε ‘Marine Two’.

Οι προσγειώσεις στον περιορισμένο χώρο του Λευκού Οίκου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όμως οι πιλότοι της Μοίρας HMX-1 των Πεζοναυτών, η οποία έχει την ευθύνη της μεταφοράς του Προέδρου, του Αντιπροέδρου, μελών της κυβέρνησης και ξένων επισήμων, εκπαιδεύονται συνεχώς ακονίζοντας την τέχνη που απαιτεί η προσγείωση στο προσωρινό μικροσκοπικό «ελικοδρόμιο» του South Lawn.

Το γρασίδι λυγίζει από το κατώρευμα του ‘Marine One’ αλλά δεν καταστρέφεται. Ανακάμπτει σε περίπου μια ώρα αν έχει λιακάδα. Άλλωστε τα στρογγυλά ‘landing pads’ δεν μένουν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα –30 λεπτά το πολύ.

Μπορεί το προεδρικό γρασίδι να μην παθαίνει σχεδόν τίποτα όμως το ‘Marine One’ σηκώνει σύννεφα γύρης από τα δένδρα. Εάν μάλιστα έχει μεσολαβήσει κάποιο διάστημα από το τελευταίο σάρωμα των κηπουρών, οι έλικες σηκώνουν κι άλλα πράγματα πετώντας τα στους παρευρισκόμενους. Σημειωτέον πως ο,τιδήποτε βρίσκεται στον νότιο κήπο του Λευκού Οίκου προβλέπεται να αντέχει το διπλάσιο κατώρευμα ενός ελικοπτέρου.

Τα δε αντικείμενα με βάρος μικρότερο από το ενδεικνυόμενο πρέπει να είναι ασφαλισμένα στο έδαφος με βίδες ή γάντζους. Όσο για τις κυρίες που περιμένουν να υποδεχθούν τον Πρόεδρο, ενημερώνονται εκ των προτέρων να προσέχουν το φόρεμα και το καπέλο τους –αν έχουν. Ό,τι δεν συγκρατείται προορίζεται να «πετάξει». Το πεντάφυλλο στροφείο του VH-3D εγγυάται γι’ αυτό.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αποκαθιστώντας την ιστορική αλήθεια για το ρόλο της ΕΣΣΔ στο Β’ Παγκόσμιο – Mέρος 1ο

Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά 3 άρθρων που εξετάζει το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, διευκρινίζοντας πως μιλάμε για το σύνολο της....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Θέλουμε εκσυγχρονισμό ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” σε ΤΟΜΑ: κρίκος Ελλάδας-Κύπρου στο SAFE, τολμάμε;

41
Ως γνωστόν η Κυπριακή Δημοκρατία έχει ζητήσει και επιτύχει κονδύλια, 50% μεγαλύτερα  από την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SAFE (Security Action for Europe), φθάνοντας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου 1943: «Μάχη του Βερολίνου», η RAF...

3
Η RAF εξαπολύει τα στρατηγικά βομβαρδιστικά της εναντίον της γερμανικής πρωτεύουσας: Στις 18 Νοεμβρίου 1943, 440 Lancasters και 4 Mosquitos αφήνουν το φορτίο τους...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Καθελκύστηκε το ισπανικό υποβρύχιο «Narciso Monturiol», δεύτερο της κλάσης S-80,

Το υποβρύχιο S-82 «Narciso Monturiol», το δεύτερο της κλάσης S-80, βρίσκεται πλέον στο νερό στο ναυπηγείο της Navantia στην Καρθαγένη, καθώς εισέρχεται στα τελικά...

40 Airbus A350 αγοράζει η Air Europa – η σχέση με Τουρκία

Μια ακόμη πώληση του μοντέλου Α350-900 δρομολόγησε η Airbus καθώς σύναψε σχετικό μνημόνιο κατανόησης με την ισπανική αεροπορική εταιρεία Air Europa, για συνολικά 40...

Οκτώ αντιαεροπορικά συστήματα SAMP/T σχεδιάζει να πάρει η Ουκρανία από τη Γαλλία

Το είχαμε αναφέρει στο δημοσίευμα μας, για την επιστολή πρόθεσης που υπέγραψε η Ουκρανία με την Γαλλία (στη προχθεσινή συνάντηση Μακρόν-Ζελένσκι), σχετικά με την...