9.8 C
Athens
Τετάρτη, 9 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗ‘Marine One’: Το μυστικό της προσγείωσης στον Λευκό Οίκο

‘Marine One’: Το μυστικό της προσγείωσης στον Λευκό Οίκο

- Advertisement -

Λίγες ατραξιόν στην Ουάσιγκτον μπορούν να συναγωνιστούν την άφιξη ενός ‘White Top’ ελικοπτέρου στον κήπο του Προέδρου. Είναι μια θορυβώδης, αριστοτεχνικά χορογραφημένη διαδικασία, η οποία αποπνέει επισημότητα και θέαμα: Το «προεδρικό» VH-3D συνήθως προσεγγίζει από τον νότο, περνά βρυχώμενο πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ και έρχεται γύρω από το Μνημείο του Ουάσιγκτον πριν αρχίσει να χαμηλώνει πάνω από την νοτιοδυτική γωνία του Λευκού Οίκου.

Κίτρινες ταινίες στο έδαφος υποδεικνύουν στο πλήρωμα την κατεύθυνση που θα πρέπει να έχει το ελικόπτερο καθώς κατεβαίνει απαλά για προσγείωση. Οι μισές από τις άπειρες φωτογραφίες του ‘Marine One’ το απεικονίζουν ελάχιστα από πάνω ή επάνω στο άψογα φροντισμένο γρασίδι της νότιας πτέρυγας της προεδρικής κατοικίας. Πώς αποφεύγονται οι –δαπανηρές– ζημιές στο South Lawn; Με ειδικά… «πατάκια».

Το ‘Marine One’ προσγειώνεται πάνω σε τρεις δίσκους διαμέτρου 2,4 μέτρων (το μέγεθός τους υπαγορεύεται από τις διαστάσεις της πόρτας του χώρου όπου φυλάσσονται) με αξιοθαύμαστη ακρίβεια, αντάξια των χειριστών που μεταφέρουν τον ίδιο τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν και low-tech ο συγκεκριμένος εξοπλισμός αποτρέπει το «σκάψιμο» του γρασιδιού από τους τροχούς του συστήματος προσγείωσης, μοιράζοντας το βάρος του ελικοπτέρου σε μεγαλύτερη επιφάνεια.

Υπενθυμίζεται ότι δεν υπάρχει ένα αλλά πέντε «προεδρικά» ελικόπτερα. Αυτό στο οποίο επιβαίνει ο Πρόεδρος παίρνοντας το χαρακτηριστικό κλήσης ‘Marine One’ πετά για λόγους ασφαλείας μαζί με έναν αριθμό άλλων πανομοιότυπων ελικοπτέρων που παίζουν τον ρόλο του «δολώματος». Όταν επιβαίνει ο Αντιπρόεδρος, τότε το χαρακτηριστικό κλήσης αλλάζει σε ‘Marine Two’.

Οι προσγειώσεις στον περιορισμένο χώρο του Λευκού Οίκου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όμως οι πιλότοι της Μοίρας HMX-1 των Πεζοναυτών, η οποία έχει την ευθύνη της μεταφοράς του Προέδρου, του Αντιπροέδρου, μελών της κυβέρνησης και ξένων επισήμων, εκπαιδεύονται συνεχώς ακονίζοντας την τέχνη που απαιτεί η προσγείωση στο προσωρινό μικροσκοπικό «ελικοδρόμιο» του South Lawn.

Το γρασίδι λυγίζει από το κατώρευμα του ‘Marine One’ αλλά δεν καταστρέφεται. Ανακάμπτει σε περίπου μια ώρα αν έχει λιακάδα. Άλλωστε τα στρογγυλά ‘landing pads’ δεν μένουν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα –30 λεπτά το πολύ.

Μπορεί το προεδρικό γρασίδι να μην παθαίνει σχεδόν τίποτα όμως το ‘Marine One’ σηκώνει σύννεφα γύρης από τα δένδρα. Εάν μάλιστα έχει μεσολαβήσει κάποιο διάστημα από το τελευταίο σάρωμα των κηπουρών, οι έλικες σηκώνουν κι άλλα πράγματα πετώντας τα στους παρευρισκόμενους. Σημειωτέον πως ο,τιδήποτε βρίσκεται στον νότιο κήπο του Λευκού Οίκου προβλέπεται να αντέχει το διπλάσιο κατώρευμα ενός ελικοπτέρου.

Τα δε αντικείμενα με βάρος μικρότερο από το ενδεικνυόμενο πρέπει να είναι ασφαλισμένα στο έδαφος με βίδες ή γάντζους. Όσο για τις κυρίες που περιμένουν να υποδεχθούν τον Πρόεδρο, ενημερώνονται εκ των προτέρων να προσέχουν το φόρεμα και το καπέλο τους –αν έχουν. Ό,τι δεν συγκρατείται προορίζεται να «πετάξει». Το πεντάφυλλο στροφείο του VH-3D εγγυάται γι’ αυτό.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

2
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Απριλίου 1904: H ίδρυση της “Αντάντ”, οι...

0
Βρετανία και Γαλλία συνυπογράφουν την «Εγκάρδια Συμφωνία» (Entente Cordiale), θέτοντας τέρμα στην υπερχιλιετή διαμάχη μεταξύ τους, δημιουργώντας τη βάση της συμμαχίας τους έναντι των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέο βλήμα ακριβείας Bullseye για τις ΗΠΑ, προϊόν συνεργασίας General Atomics και Rafael

Η General Atomics Electromagnetic Systems (GA-EMS) ανακοίνωσε στις 7 Απριλίου 2025 τη συνεργασία της με την ισραηλινή Rafael Advanced Defense Systems για την κατασκευή...

H Airbus σχεδιάζει το φουτουριστικό cockpit του FCAS

Η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία βρίσκεται σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών και εξελίξεων, με την τεχνολογία να αποτελεί τον κινητήριο μοχλό για τη διαμόρφωση του...

Αργεντινή: τουρκική πρόταση για εκσυγχρονισμό φρεγατών ΜΕΚΟ

Η τουρκική εταιρεία Aselsan έχει παρουσιάσει την πρότασή της για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών MEKO 360 του Ναυτικού της Αργεντινής στο περιθώριο της έκθεσης...