27.2 C
Athens
Σάββατο, 21 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΒαλένθια: Το κόστος της καταστροφής προβλέπεται να είναι αστρονομικό για το κράτος...

Βαλένθια: Το κόστος της καταστροφής προβλέπεται να είναι αστρονομικό για το κράτος και τον ασφαλιστικό κλάδο

- Advertisement -

Αν και οι διαστάσεις της καταστροφής κάνουν προς το παρόν πολύ δύσκολη την αποτίμηση, το κόστος των φονικών πλημμυρών που έπληξαν την νοτιοανατολική Ισπανία προβλέπεται να είναι αστρονομικό τόσο για το κράτος όσο και για τον ασφαλιστικό κλάδο.

Κτίρια γκρεμισμένα από την οργή των νερών. Χιλιάδες κατεστραμμένα αυτοκίνητα σε σωρούς στις άκρες των δρόμων. Γέφυρες και σιδηροδρομικές γραμμές που πρέπει να κατασκευαστούν από την αρχή. Επιχειρήσεις αφανισμένες από τις πλημμύρες, κυρίως στον αγροτικό τομέα…

Με βάση τις εικόνες του καθολικού ολέθρου που έρχονται από τις πληγείσες περιοχές, «θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε την μεγαλύτερη καταστροφή που γνώρισε ποτέ η Ισπανία εξαιτίας της κλιματικής κρίσης», δηλώνει η Μιρέντσου ντελ Βάγε, πρόεδρος της ομοσπονδίας ασφαλιστών Unespa.

«Είναι ακόμη πάρα πολύ νωρίς για να γίνουν εκτιμήσεις», δήλωσε από την πλευρά του ο Θελεδόνιο Βιγιαμαγιόρ, πρόεδρος του Consorcio de Compensación de Seguros (Κοινοπραξία Ασφαλιστικών Αποζημιώσεων, CCS), δημόσιου/ιδιωτικού οργανισμού που είναι επιφορτισμένος με τις διαδικασίες των αποζημιώσεων σε περίπτωση φυσικής καταστροφής. «Αλλά γνωρίζουμε ότι, με οικονομικούς όρους, το κόστος θα είναι πολύ υψηλό», λέει στέλνοντας παράλληλα «ένα καθησυχαστικό μήνυμα σε σχέση με τις αποζημιώσεις για τις καταστροφές».

Για λόγους σύγκρισης, το κόστος των πλημμυρών του Ιουλίου 2021 στην δυτική Ευρώπη (Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Αυστρία, Ολλανδία) που προκάλεσαν τον θάνατο άνω των 200 ανθρώπων, έφθασε τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την Swiss Re.

Όποιο και αν είναι το τελικό κόστος της καταστροφής, θα βαρύνει σημαντικά στα οικονομικά του κράτους και της περιφέρειας της Βαλένθια.

Η τοπική κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει την διάθεση ενός πρώτου πακέτου ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνει μέτρα αναστολής συμβάσεων εργασίας και υποστήριξης των επιχειρήσεων. Μαζί με το κεντρικό κράτος θα πρέπει επίσης να χρηματοδοτήσει τον καθαρισμό και την επαναλειτουργία του οδικού δικτύου και των υποδομών.

Έπειτα από σύσκεψη με τους τοπικούς παράγοντες χθες το βράδυ, το υπουργείο Μεταφορών έκανε την εκτίμηση ότι οι «αναγκαίες επενδύσεις» για την αποκατάσταση του δικτύου μεταφορών θα απαιτήσουν το ποσόν των 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Και αυτό είναι μία προσωρινή αποτίμηση.

Όμως τον μεγάλο λογαριασμό θα τον πληρώσει ο ασφαλιστικός τομέας , που θα κληθεί να αποζημιώσει επιχειρήσεις και ιδιώτες.

Σύμφωνα με το Εμπορικό Επιμελητήριο της Βαλένθια, 4.500 επιχειρήσεις που βρίσκονται στα ισόγεια κτιρίων πρέπει να έχουν καταστραφεί. Δεκάδες εμπορικά κέντρα και βιομηχανικές ζώνες έχουν επίσης πληγεί, ενώ οι μεταφορικές εταιρείες της περιοχής έχουν χάσει μεγάλο αριθμό φορτηγών.

Στον αγροτικό τομέα, οι ζημιές είναι επίσης τεράστιες, κυρίως στις καλλιέργειες των εσπεριδοειδών, τομέα στον οποίο η Βαλένθια είναι μεγάλη εξαγωγική δύναμη. Σύμφωνα με το τοπικό αγροτικό συνδικάτο La Unio, έχουν πληγεί 500.000 στρέμματα καλλιεργειών.

Μόνο στον αγροτικό τομέα, το κόστος των ζημιών μπορεί να φθάσει τα 150 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Agroseguro, οργανισμού που διαχειρίζεται τις ισπανικές αγροτικές αποζημιώσεις. Οι απώλειες είναι «καταστροφικές» και οι συνέπειες «ανυπολόγιστες», σύμφωνα με το συνδικάτο Asaja.

Ο υπουργός Οικονομίας Κάρλος Κουέρμπο δήλωσε ότι «400 ειδικοί» έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή για να αποτιμήσουν τις ζημίες. Δήλωσε επίσης ότι 46.000 αιτήσεις αποζημίωσης έχουν ήδη κατατεθεί από τους ασφαλισμένους, αριθμός πρωτοφανής.

Στην Ισπανία, οι ασφαλιστικές εταιρείες στηρίζονται σε περίπτωση φυσικής καταστροφής στο κοινό εγγυητικό ταμείο, που τροφοδοτείται από μερίδιο που παρακρατείται από τα συμβατικά ασφαλιστικά συμβόλαια. Το ταμείο αυτό επιτρέπει τον καταμερισμό των ρίσκων σε ολόκληρο τον τομέα.

Το κοινό εγγυητικό ταμείο διαχειρίζεται το Consorcio de Compensación de Seguros, που ανήκει στο υπουργείο Οικονομίας. Αυτός ο οργανισμός θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αποζημιώσεων. Μόνο οι περιφερειακές ζημίες, στις ζώνες που βρίσκονται εκτός των περιοχών που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση φυσικής καταστροφής, θα αποζημιωθούν από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Το CCS θα έχει την δυνατότητα κάλυψης του κόστους; Θα πρέπει να αυξήσει το μερίδιο που παρακρατείται από τα ασφαλιστικά συμβόλαια; «Υπάρχουν αποθέματα», διαβεβαιώνει ειδικός του ασφαλιστικού τομέα που επιμένει ότι το σχήμα αυτό είναι ισχυρό.

Το ίδιο μήνυμα απευθύνει η πρόεδρος της l’Unespa Μιρέντσου ντερ Βάγε: «το σύστημα είναι πλήρως εξοπλισμένο για να αντιμετωπίσει αυτούς του είδους την κατάσταση».

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

“Αναβάθμιση” φρεγατών ΜΕΚΟ, μια ακόμη ελληνική εφεύρεση ισάξια του Μπέβατρον

Το μακρινό 2020, εδώ στην ΠΤΗΣΗ, γράφτηκε το παρακάτω άρθρο, παρουσιάζοντας τότε την είδηση, πως για την πολύπαθη αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

40
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7/20 Ιουνίου 1907: Η θανάτωση του καπετάν Άγρα,...

10
Απαγχονίζεται από τους Βουλγάρους κομιτατζήδες ο αγωνιστής του Μακεδονικού Αγώνα Τέλλος Άγρας (Σαράντος Αγαπηνός). Ο καπετάν Άγρας, είχε δεχθεί πολυάριθμες προτάσεις συνεννόησης με τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Χωρίς αποτέλεσμα οι συνομιλίες των Ευρωπαίων με το Ιράν – ελπίδα για συνέχιση τους

Οι Ευρωπαίοι υπουργοί Εξωτερικών δήλωσαν σήμερα πως είναι έτοιμοι για περαιτέρω συνομιλίες με το Ιράν, έπειτα από τη συνάντηση που είχαν με τον Ιρανό...

“Αναβάθμιση” φρεγατών ΜΕΚΟ, μια ακόμη ελληνική εφεύρεση ισάξια του Μπέβατρον

Το μακρινό 2020, εδώ στην ΠΤΗΣΗ, γράφτηκε το παρακάτω άρθρο, παρουσιάζοντας τότε την είδηση, πως για την πολύπαθη αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού...

Εκτοξεύεται τα ξημερώματα της Κυριακής ο δεύτερος νανοδορυφόρος του ΔΠΘ

Έτοιμος προς εκτόξευση είναι ο δεύτερος δορυφόρος που κατασκευάστηκε στην Ξάνθη από το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ).Πρόκειται για...