Φαίνεται ότι το γνωμικό «μεγάλα καράβια – μεγάλους φουρτούνες» βρίσκει εφαρμογή στo USS Gerald Ford, το πιο καινούριο αεροπλανοφόρο του αμερικανικού Ναυτικού που αναγκάστηκε να επιστρέψει στο λιμάνι όταν παρουσίασε κι άλλα προβλήματα με το σύστημα πρόωσης κατά την διάρκεια νέων δοκιμών.
Η εν λόγω αεροπλανοφόρο, το πρώτο της ομώνυμης νέας κλάσης που μπήκε πρόσφατα σε υπηρεσία απέπλευσε από το ναύσταθμο του Νόρφολκ πριν λίγες μέρες, αλλά αναγκάστηκε να επιστρέψει λόγω ενός προβλήματος στο σύστημα πρόωσης που σχετίζεται με μια πρόσφατη σχεδιαστική αλλαγή, όπως αναφέρει άρθρο των Navy Times.
Αυτό το δεύτερο πρόβλημα πάντως δεν φέρεται να σχετίζεται με ένα προηγούμενο που είχε αναφερθεί στις αρχές του έτους. Σύμφωνα με την πηγή, το καινούριο πρόβλημα αυτή τη φορά σχετίζεται με μηχανικές βλάβες που απέτρεψαν τον ατμό που παράγεται από τον πυρηνικό αντιδραστήρα του σκάφους να περιστρέψει επαρκώς τις βάρους τριάντα τόνων προπέλες του αεροπλανοφόρου.
Σύμφωνα με την έκθεση, το αεροπλανοφόρο αναμενόταν να περάσει μία παρατεταμένη περίοδο δοκιμών στα ανοιχτά πριν επιστρέψει στα ναυπηγεία Newport News της Huntington Ingalls Industries για την προγραμματισμένη γενική συντήρηση μετά την στάνταρ περίοδο αρχικών δοκιμών πιστοποίησης, που αποσκοπεί στην διόρθωση όλων των ζητημάτων που παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια των αρχικων θαλάσσιων δοκιμών.
Ενώ το CVN 78 είναι η πρώτη εντελώς νέας σχεδίασης κλάση αεροπλανοφόρων των ΗΠΑ μετά από 40 χρόνια και έτσι ο εντοπισμός προβλημάτων με διάφορα μέρη της σχεδίασής του αποτελεί στάνταρ μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης, στελέχη του Ναυτικού δεν είναι ακόμα ευχαριστημένοι με την απόδοση ορισμένων ολοκαίνουργιων συστημάτων που έχουν εγκατασταθεί στο πρώτο πλοίο της κλάσης.
Στην πιο πρόσφατη έκθεση του διευθυντή επιχειρησιακών δοκιμών και αξιολόγησης αναφέρεται ανεπαρκής ή άγνωστη αξιοπιστία των νέας σχεδίασης καταπέλτών, της εξοπλισμού ανάσχεσης των αεροσκαφών, των ανελκυστήρων όπλων και του ραντάρ.
Όμως όλα αυτά τα συστήματα είναι κρίσιμα για τις πτητικές λειτουργίες με αποτέλεσμα να ενδέχεται να περιοριστούν οι εξόδοι αεροσκαφών και κατ’ επέκταση να αυξηθεί η έκθεση της ομάδας μάχης σε κίνδυνο, ενώ θα μπορούσαν να υπάρξουν και άλλοι περιορισμοί κατά την διάρκεια της επιχειρησιακής ανάπτυξης.
Το USS Gerald R. Ford παραγγέλθηκε στην Huntington Ingalls Industries στις 10 Σεπτεμβρίου 2008. Η τελετή τοποθέτησης τρόπιδας πραγματοποιήθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2009. Το αεροπλανοφόρο έπεσε στο νερό στις 11 Οκτωβρίου 2013 και ξεκίνησε θαλάσσιες δοκιμές τον Απρίλιο του 2017. Μπήκε σε υπηρεσία τον Ιούλιο του 2017.