Μια σειρά από νέες φωτογραφίες του πυρηνοκίνητου επιθετικού υποβρυχίου USS Connecticut, κλάσης Seawolf, δημοσίευσε το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό, κατά την είσοδο του στο Ναυπηγείο Puget Sound στο Bremerton της Ουάσιγκτον.
Το Connecticut (SSN-22), πρωταγωνίστησε σε ένα σχετικά σπάνιο ατύχημα στις 2 Οκτωβρίου 2021, όταν συγκρούστηκε μετωπικά με ένα άγνωστο υποθαλάσσιο αντικείμενο. Σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα, το ”αντικείμενο”, ήταν υποθαλάσσιο βουνό και το Connecticut προσέκρουσε καθώς εκτελούσε επιχείρηση ”ανθρωπιστικής εκκένωσης” (HUMEVAC) σε διεθνή ύδατα, κάπου στη Νότια Σινική Θάλασσα. Το ατύχημα, οδήγησε στην πόρτα της εξόδου τον Ύπαρχο και ένα υπαξιωματικό βάρδιας.
“Έπεσαν κεφάλια” για την υποθαλάσσια σύγκρουση του USS Connecticut
Η επιστροφή του τραυματισμένου υποβρυχίου στην βάση του στην Ουάσιγκτον ήταν επίπονη καθώς διέσχισε τον Ειρηνικό ενώ αναγκάστηκε να κάνει δύο μεγάλες στάσεις, μία στο Γκουάμ και μια στο Σαν Ντιέγκο, σε βάσεις του Αμερικανικού Ναυτικού.
Οι επισκευές αναμένονται μακροχρόνιες, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 2026, για μια σειρά από λόγους, σημαντικότερος εκ των οποίων είναι πως η κλάση του δεν παράγεται εδώ και 20 περίπου χρόνια. Άλλωστε Seawolf φτιάχθηκαν μόνο 3, ενώ ένα από αυτά, το USS Jimmy Carter, αποτελεί μια υποκλάση μόνο του.
Επομένως η επιλογή επισκευής με τμήματα από παλαιότερα ή παροπλισμένα σκάφη της κλάσης, δεν αποτελεί επιλογή. Για παράδειγμα το υποβρύχιο κλάσης Los Angeles, USS San Francisco, σε παρόμοιο περιστατικό, επισκευάστηκε το 2006 με την τοποθέτηση του πρωραίου τμήματος από το USS Honolulu, που επρόκειτο να παροπλιστεί.
Η επιμονή πάντως του Αμερικανικού Ναυτικού στην επισκευή του εικοσιπεντάχρονου σκάφους, έπειτα από τόσο εκτεταμένες ζημιές, υποδηλώνει πως η κλάση Seawolf έχει ”κρυφά ταλέντα”, εκτός από τις προφανείς αρετές μέγιστης ταχύτητας και βάθους κατάδυσης. Άλλωστε η παραγωγή περιορίστηκε σε τρία μόλις αντί για είκοσι εννέα, για λόγους κόστους με την κάθε μονάδα να κοστίζει το 1997 τρία δις δολάρια!