Το πρόγραμμα Medium Landing Ship (LSM) του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, μέχρι και πρόσφατα γνωστό ως Light Amphibious Warship (LAW), προβλέπει την απόκτηση 18-35 νέων αμφίβιων σκαφών για να υποστηρίξει το Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών μια νέα επιχειρησιακή αντίληψη με την ονομασία Expeditionary Advanced Base Operations (EABO). Το Αμερικανικό Ναυτικό έχει ζητήσει 14,7 εκατομμύρια δολάρια για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη στον προϋπολογισμό του 2024.
Αυτή η ιδέα είναι προσαρμοσμένη στο σενάριο για τοπικές συγκρούσεις με την Κίνα στο δυτικό Ειρηνικό, όπου το Σώμα Πεζοναυτών σχεδιάζει να έχει ενισχυμένες μονάδες μεγέθους διμοιρίας που θα μετακινούνται από νησί σε νησί, με δυνατότητα να εκτοξεύουν πυραύλους κατά πλοίων και να ολοκληρώνουν διάφορες άλλες αποστολές, πάντα με τη βοήθεια του Ναυτικού και των υπόλοιπων αμερικανικών δυνάμεων. Τα LSM θα είναι αναπόσπαστο μέρος αυτών των προσπαθειών, μεταφέροντας και αποσύροντας μικρές ομάδες Πεζοναυτών.
Σε σύγκριση με τα υπάρχοντα πολεμικά πλοία, τα LSM θα είναι φθηνότερα στην απόκτηση και χρήση: με την έγκριση υποβολής του προϋπολογισμού τους για το 2024, το πρώτο LSM θα παραγγελθεί το 2025 με κόστος 187,9 εκατ. δολάρια, το δεύτερο το 2026 με κόστος 149,2 εκατ., ενώ τα επόμενα 4 θα είναι στα 148 εκατ. Η δαπάνη προμήθειας του πρώτου θα καλύψει μεγάλο μέρος και το σύνολο του μη επαναλαμβανόμενου μηχανολογικού κόστους (NRC, Non Recuring Cost).
Τα LSM θα μπορούσαν να κατασκευαστούν από οποιοδήποτε ναυπηγείο, αλλά προς το παρόν το Ναυτικό δίνει προτεραιότητα στην κατασκευή από ένα και μόνο για μείωση του κόστους. Η ανάθεση της σύμβασης για την κατασκευή του πρώτου LSM έχει προγραμματιστεί για το Δεκέμβριο του 2024 με παράδοση τον Ιούλιο του 2028.
Το πρόγραμμα των LSM είναι πολύ ενδιαφέρον καθώς έχει σχεδιαστεί με ένα νέο concept διακλαδικής συνεργασίας…
Η συνέχεια στο Naval Defence