Η σύγχρονη εναέρια κρούση κατά πλοίων επιφανείας απαιτεί πυραύλους cruise, στην αερομεταφερόμενη εκδοχή τους, όπως π.χ. ο Exocet (που διαθέτει και η Ελλάδα). Ο λόγος έιναι προφανής, το επιθετικό αεροσκάφος δεν διακινδυνεύει να βρεθεί εντός ακτίνας βολής των αντιαεροπορικών πυραύλων ενός πλοίου, οπότε η επιλογή ενός πυραύλου με μεγάλη εμβέλεια που μπορεί να εκτοξευθεί με ασφάλεια είναι η καλύτερη.
Πρόσφατα όμως η Αμερικανική Αεροπορία δοκίμαζε τη χρήση κλασικών JDAMs, δηλαδή κατευθυνόμενων βομβών, κατά ναυτικών στόχων. Όπως γράφει το military.com, οι βόμβες ήταν GBU 31, 2.000 λιβρών με κατεύθυνση GPS. Το τελευταίο στοιχείο είναι αυτό που δίνει στο αεροσκάφος την απαιτούμενη ασφάλεια, καθώς μπορεί να αποδεσμεύσει τη βόμβα και να αποχωρήσει. Αντίθετα, αν η βόμβα ήταν με στοχοποίηση laser, το αεροπλάνο, ή κάποιο άλλο ιπτάμενο μέσο (π.χ. ένα drone) θα έπρεπε να παραμείνει στην περιοχή για να «φωτίζει» το πλοίο-στόχο με την ακτίνα laser, πάνω στην οποία κλειδώνει η βόμβα.
Ένα ακόμη στοιχείο ενδιαφέροντος είναι πως οι δοκιμές έγιναν με στοχοποίηση συγκεκριμένων μερών ενός πλοίου, ακόμη και με υποθαλάσσια κρούση, δηλαδή με το πέσει η βόμβα στο νερό και να εκραγεί κάτω από την ίσαλο γραμμή του πλοίου, καταφέρνοντας έτσι ένα χτύπημα παρόμοιο με τορπίλη. Η δοκιμή έγινε με F-15E από τη βάση Eglin στη Φλόριδα, εκεί που εδρεύει η 85η Μοίρα Δοκιμών. Πάντως είμαστε ακόμη μακριά από την πιστοποίηση τέτοιων όπλων κατά ναυτικών στόχων, αν και η πιθανή θετική έκβαση των δοκιμών, θα προσφέρει ένα νέο (δηλαδή παλαιό αλλά σε σύγχρονη εκδοχή) όπλο χαμηλού κόστους και μαζικής χρήσης στον αεροναυτικό πόλεμο, επιτρέποντας σε κάθε μαχητικό να μετέχει σε αυτόν.