11.8 C
Athens
Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗH Αμερικανική Αεροπορία δοκιμάζει τα γιγάντια C-5 ως ιπτάμενα τάνκερ για... ιπτάμενα...

H Αμερικανική Αεροπορία δοκιμάζει τα γιγάντια C-5 ως ιπτάμενα τάνκερ για… ιπτάμενα τάνκερ

- Advertisement -

Το να βλέπεις το μεγαλύτερο αμερικανικό μεταγωγικό αεροσκάφος, το C-5 Galaxy, να ανεφοδιάζεται στον αέρα από ένα τάνκερ, π.χ. ένα KC-10, είναι εντυπωσιακό θέαμα, λόγω του μεγέθους και των 2 αεροσκαφών. Τι γίνεται όμως, όταν αντιστραφούν οι ρόλοι;

Αυτό ακριβώς δοκίμασε η Αμερικανική Αεροπορία το Δεκέμβριο εφαρμόζοντας την “αντίστροφη άντληση”: Δηλαδή τα δύο αεροσκάφη συνδέονται κανονικά με την μπούμα ανεοφοδιασμού, με το ιπτάμενο τανκερ KC-10 “πάνω” και το C-5 “κάτω”, μόνο που η ροή της άντλησης αντιστρέφεται και το καύσιμο πλέον πηγαίνει από το μεταγωγικό προς το ιπτάμενο τάνκερ!

Ποιος ο λόγος για κάτι τέτοιο; Ουσιαστικά διατηρείται η ανεφοδιαστική ικανότητα του ιπτάμενου τάνκερ πολύ περισσότερο, άρα μπορεί να μείνει στον αέρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αντί δηλαδή όταν τελειώσουν τα καύσιμα του να επιστρέψει σε μια βάση, να ανεφοδιαστεί και να επιστρέψει στο θέατρο επιχειρήσεων, κάτι που μπορεί να σημαίνει πολλές ώρες απουσίας, τώρα θα μπορεί το ίδιο να ανεφοδιάζεται από ένα άλλο αεροσκάφος, και ειδικά το C-5 Galaxy, που μεταφέρει 150 τόνους καύσιμο. Ενδεικτικά το KC-10 φορτώνει έως 165 τόνους καύσιμα, άρα με την αντίστροφη άντληση ένα C-5 θα μπορούσε να του “δώσει” κάπου 100 τόνους και να έχει το ίδιο απόθεμα να επιστρέψει στη βάση του.

A C-5M Super Galaxy approaches the boom of a KC-10 Extender to perform reverse aerial refueling training in an aerial refueling track over Northern California and Oregon, Dec. 12, 2023. The KC-10 supported a C-5Ms proof of concept testing in its ability to provide a tanker aircraft fuel in an emergency. (U.S. Air Force photo by Master Sgt. Traci Keller)

Η όλη διαδικασία έχει λογική, καθώς βάζει μέσα στον “κύκλο” των εναέριων ανεφοδιασμών ένα νέο “παίκτη” (το C-5) που όμως δεν είναι το ίδιο τάνκερ. Μέχρι σήμερα, αν η Αμερικανική Αεροπορία ήθελε να “κρατήσει” για πολύ ώρα ένα ιπτάμενο τάνκερ σε περιοχή έντονης επιχειρησιακής δράσης, έπρεπε να απασχολεί δυο ίδια αεροσκάφη, τα οποία είτε θα εναλλάσονταν μεταξύ τους, είτε το ένα θα ανεφοδίαζε το άλλο πάλι στον ίδιο ρόλο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ενώ θα γινόταν χρήση 2 ειδικευμένων αεροσκαφών, μόνο ένα θα ήταν διαθέσιμο για ανεφοδιασμό μαχητικών. Αν όμως υπάρχει διαθέσιμο στην περιοχή ένα C-5, αυτό θα τροφοδοτεί το KC-10 ή το KC-135 (τον άλλο τύπο της Αμερικανικής Αεροπορίας), “απελευθερώνοντας” άλλα τάνκερ από τον ρόλο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

14 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

8
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Ιανουαρίου 1996: Η κρίση στα Ίμια κορυφώνεται

9
Τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 31ης Ιανουαρίου, Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη μικρή Ίμια, που έχει μείνει αφύλακτη και υψώνουν την τουρκική σημαία.https://military-history.gr/1995-12-25-figen-akat/Στις 05:30 το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...

Η Βρετανία “σκοτώνει” 2 πλοία υποστήριξης αποβάσεων – πιθανός πελάτης η Βραζιλία

Τα δύο μεγάλα πλοία υποστήριξης αποβάσεων, HMS Albion και HMS Bulwark, που θα αποσύρει το Βρετανικό Ναυτικό σε λίγες εβδομάδες, είναι προς πώληση. Μιλάμε...