Tην αύξηση του στόλου μαχητικών αεροσκάφών κατά 22% προτείνει η Αεροπορία των ΗΠΑ, όπως αναφέρει μια νέα έκθεση που κατατέθηκε στο Κογκρέσο. Σύμφωνα με αυτή, απαιτούνται συνολικά 1.558 μαχητικά πρώτης γραμμής ενόψει των αναθεωρημένων απειλών, έναντι της τωρινής εκτίμησης που προβλέπει 1.271 για το έτος 2026. Η σημαντική αυτή αύξηση θα απαιτήσει την επίσπευση της παραγωγής F-15EX και F-35A πέρα από τη συνέχεια του εκσυγχρονισμού παλαιοτέρων τύπων.
Η αναφορά φέρει την υπογραφή του υπουργού Αεροπορίας Troy Meink και ζητήθηκε από το Κογκρέσο στο πλαίσιο της έγκρισης του αμυντικού προϋπολογισμού για το 2026.
ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να το βάλει κάτω
Στην έκθεση αναφέρεται πως η Boeing θα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγή F-15EX από 24 σε 36 μαχητικά ανά έτος μέχρι το 2027 αν της παρασχεθούν περισσότερα κονδύλια και εγκαταστάσεις. Στα σχέδια της Αεροπορίας είναι να αποκτήσει 129 F-15EX.

Το F-35A από την άλλη περιγράφεται ως «ο κορμός της δύναμης μαχητικών της Αεροπορίας» και αναφέρεται πως στόχος της υπηρεσίας είναι να αυξήσει τον αριθμό τους μόλις επιλυθεί το ζήτημα των τωρινών αναβαθμίσεων. Η κατασκευάστρια Lockheed Martin υπόσχεται πως μπορεί να παραδίδει συνολικά 165 F-35 κάθε τύπου το χρόνο ως το 2030, με τα 100 από αυτά να καταλήγουν στην Αεροπορία. Η ίδια μάλιστα είπε πως επεκτείνει ήδη τις ικανότητές της να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής μέσω νέας συνεργασίας με τη γερμανική Rheinmetall που θα κατασκευάσει ατράκτους.
Τέλος γίνεται λόγος για το F-47, το μαχητικό 6ης γενιάς, με στόχο να ενταχθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα σε υπηρεσία, ενώ θα δρα συνεργατικά με επανδρωμένες πλατφόρμες.
Σημαντική παράμετρος για τα αμερικανικά σχέδια είναι η απόσυρση πολλών παλιότερων αεροσκαφών για να εξασφαλιστούν πόροι που θα κατευθυνθούν στα νέα. Στόχος της Αεροπορίας των ΗΠΑ είναι να αποσυρθούν όλα τα A-10 ως το 2026 και στη συνέχεια να ακολουθήσουν μερικά από τα παλαιότερα F-22. Η Αεροπορική Εθνοφρουρά θα διατηρήσει 24 Μοίρες αεροσκαφών και μετά το 2045, περνώντας σταδιακά σε νεότερα F-15EX, F-16V και F-35.

Ωστόσο, το βασικό ζήτημα είναι η χρηματοδότηση. Η Αεροπορία προειδοποιεί πως για να φτάσει στον στόχο των 1.558 μαχητικών ως το 2035 απαιτείται γενναία αύξηση των κονδυλίων και αναθεώρηση των στόχων παραγωγής.









