12.9 C
Athens
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Χωρίς κατηγορίαΗ Αμερικανική Αεροπορία ψάχνει τώρα το διάδοχο του τάνκερ KC-46, πριν καν...

Η Αμερικανική Αεροπορία ψάχνει τώρα το διάδοχο του τάνκερ KC-46, πριν καν το πρόγραμμα φθάσει στη μέση του

- Advertisement -

Μια ακόμη ημι-αποτυχία (για να το θέσουμε κομψά) καταγράφει το αμερικανικό σύστημα αμυντικών προμηθειών, με το ιπτάμενο τάνκερ KC-46 της Boeing. Το οποίο ενώ παράγεται και παραλαμβάνεται από την Αμερικανική Αεροπορία έχει συσσωρεύσει πολλά προβλήματα που εμποδίζουν την πλήρη αξιοποίηση του και χωρίς σαφές χρονικό ορίζοντα επίλυσης. Το αεροσκάφος έχει σημαντικό θέμα στον ανεφοδιασμό των μαχητικών και μεταγωγικών καθώς το σύστημα μπούμας που χρησιμοποιεί (ένα καινοτομικό υποτίθεται) δεν επιτρέπει τη σίγουρη και ασφαλή σύνδεση με αρκετά αεροσκάφη. Ακόμη πολλά ποιοτικά ζητήματα στην παραγωγή του δεν έχουν επιλυθεί, ενώ η κατασκευάστρια εταιρία Boeing ήδη έχει χάσει 5 δις δολάρια στην παραγωγή του. Κι όλα αυτά με το αεροσκάφος να αποτελεί μετεξέλιξη του επιτυχημένου εμπορικά Boeing 767, άρα θεωρητικά τουλάχιστον, είχε ως βάση εκκίνησης ένα δοκιμασμένο σχέδιο.

Το αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή η Αμερικανική Αεροπορία να κρατά στο στόλο της παλαιότερα ιπτάμενα τάνκερ που υποτίθεται ότι έπρεπε να αποσύρονται, όπως τα KC-135, ακριβώς για να μπορεί να συντηρεί την εναέρια ανεφοδιαστική της ικανότητα. Θυμίζουμε εδώ πως στον αρχικό διαγωνισμό για το νέο ιπτάμενο τάνκερ της Αμερικανικής Αεροπορίας, είχε επιλεγεί το ευρωπαϊκής προέλευσης Airbus 330 MRTT, αλλά η πολιτική θύελλα που ξέσπασε για την πιθανή αγορά ενός «ξένου» αεροσκάφους, τελικά οδήγησε στην πρόταση της Boeing.

Έτσι δεν αποτελεί τεράστια έκπληξη η ανακοίνωση από την Αμερικανική Αεροπορία ενός μη δεσμευτικού προγράμματος «εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για κατασκευαστές ώστε να την προμηθεύσουν με 140-160 ιπτάμενα τάνκερ «εμπορικής προέλευσης» με ρυθμό 12 έως 15 το έτος, ώστε «να συμπληρωθεί ο στόλος των τάνκερ στο τέλος του προγράμματος των KC-46 και για να γεφυρώσει το κενό έως το επόμενο πρόγραμμα». Η Αεροπορία θέτει μάλιστα ως στόχο το υποψήφιο αεροσκάφος να είναι έτοιμο έως το 2029. Στην πράξη αυτή η ανακοίνωση φωτογραφίζει την Boeing και την Airbus, καθώς είναι οι μόνοι δυτικοί κατασκευαστές που μπορούν να προσφέρουν ένα τέτοιο αεροσκάφος, αλλά η Boeing ήδη βαρύνεται με τις αστοχίες του KC-46, ενώ η Airbus προμηθεύει το δικό της 330 σε άλλες νατοικές αεροπορίες χωρίς προβλήματα. Θα είναι ίσως η πιο κρύα εκδίκηση, κοντά 20 χρόνια μετά τον αρχικό διαγωνισμό του 2008, τον οποίο είχε κερδίσει η Airbus για να τον «χάσει» λόγω πολιτικαντισμών, να τον ξανακερδίσει με το ίδιο αεροσκάφος…

Πάνω από 5 δισ. δολάρια η υπέρβαση του κόστους ανάπτυξης για τo Boeing KC-46

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου 1934: Επεισόδιο του Ουαλουάλ, πρελούδιο της...

0
Στα μέσα της δεκαετίας του 1930, ενώ στην Ευρώπη μεγάλες χώρες συγκλονίζονται από σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και την οικονομική ύφεση που έχει επηρεάσει όλο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Ουγγαρία θα εγκαταστήσει σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας στα σύνορα με την Ουκρανία

Η Ουγγαρία θα εγκαταστήσει σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας καθώς η απειλή κλιμάκωσης του πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας είναι "μεγαλύτερη από ποτέ", ανακοίνωσε...

“Τετραπλό” εκτοξευτή HIMARS προτείνει η Lockheed Martin

Μια νέα έκδοση του συστήματος εκτόξευσης ρουκετών και πυραύλων HIMARS/MLRS παρουσίασε η Lockheed Martin, στο συνέδριο Human-Machine Integration, που έγινε στο πανεπιστήμιο Α&Μ στο...

O διάδοχος των Exocet, το FC/ASW, μπήκε σε φάση δοκιμών – γιατί ενδιαφέρει την Ελλάδα

Πολλά έχει επενδύσει ο ευρωπαϊκός αμυντικός όμιλος MBDA στον πύραυλο Future Cruise & Anti-Ship Weapon (FC/ASW), o οποίος αναμένεται και με πολύ ενδιαφέρον από...