26.9 C
Athens
Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2025
Χωρίς κατηγορίαΗ Αμερικανική Αεροπορία ψάχνει τώρα το διάδοχο του τάνκερ KC-46, πριν καν...

Η Αμερικανική Αεροπορία ψάχνει τώρα το διάδοχο του τάνκερ KC-46, πριν καν το πρόγραμμα φθάσει στη μέση του

- Advertisement -

Μια ακόμη ημι-αποτυχία (για να το θέσουμε κομψά) καταγράφει το αμερικανικό σύστημα αμυντικών προμηθειών, με το ιπτάμενο τάνκερ KC-46 της Boeing. Το οποίο ενώ παράγεται και παραλαμβάνεται από την Αμερικανική Αεροπορία έχει συσσωρεύσει πολλά προβλήματα που εμποδίζουν την πλήρη αξιοποίηση του και χωρίς σαφές χρονικό ορίζοντα επίλυσης. Το αεροσκάφος έχει σημαντικό θέμα στον ανεφοδιασμό των μαχητικών και μεταγωγικών καθώς το σύστημα μπούμας που χρησιμοποιεί (ένα καινοτομικό υποτίθεται) δεν επιτρέπει τη σίγουρη και ασφαλή σύνδεση με αρκετά αεροσκάφη. Ακόμη πολλά ποιοτικά ζητήματα στην παραγωγή του δεν έχουν επιλυθεί, ενώ η κατασκευάστρια εταιρία Boeing ήδη έχει χάσει 5 δις δολάρια στην παραγωγή του. Κι όλα αυτά με το αεροσκάφος να αποτελεί μετεξέλιξη του επιτυχημένου εμπορικά Boeing 767, άρα θεωρητικά τουλάχιστον, είχε ως βάση εκκίνησης ένα δοκιμασμένο σχέδιο.

Το αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή η Αμερικανική Αεροπορία να κρατά στο στόλο της παλαιότερα ιπτάμενα τάνκερ που υποτίθεται ότι έπρεπε να αποσύρονται, όπως τα KC-135, ακριβώς για να μπορεί να συντηρεί την εναέρια ανεφοδιαστική της ικανότητα. Θυμίζουμε εδώ πως στον αρχικό διαγωνισμό για το νέο ιπτάμενο τάνκερ της Αμερικανικής Αεροπορίας, είχε επιλεγεί το ευρωπαϊκής προέλευσης Airbus 330 MRTT, αλλά η πολιτική θύελλα που ξέσπασε για την πιθανή αγορά ενός «ξένου» αεροσκάφους, τελικά οδήγησε στην πρόταση της Boeing.

Έτσι δεν αποτελεί τεράστια έκπληξη η ανακοίνωση από την Αμερικανική Αεροπορία ενός μη δεσμευτικού προγράμματος «εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για κατασκευαστές ώστε να την προμηθεύσουν με 140-160 ιπτάμενα τάνκερ «εμπορικής προέλευσης» με ρυθμό 12 έως 15 το έτος, ώστε «να συμπληρωθεί ο στόλος των τάνκερ στο τέλος του προγράμματος των KC-46 και για να γεφυρώσει το κενό έως το επόμενο πρόγραμμα». Η Αεροπορία θέτει μάλιστα ως στόχο το υποψήφιο αεροσκάφος να είναι έτοιμο έως το 2029. Στην πράξη αυτή η ανακοίνωση φωτογραφίζει την Boeing και την Airbus, καθώς είναι οι μόνοι δυτικοί κατασκευαστές που μπορούν να προσφέρουν ένα τέτοιο αεροσκάφος, αλλά η Boeing ήδη βαρύνεται με τις αστοχίες του KC-46, ενώ η Airbus προμηθεύει το δικό της 330 σε άλλες νατοικές αεροπορίες χωρίς προβλήματα. Θα είναι ίσως η πιο κρύα εκδίκηση, κοντά 20 χρόνια μετά τον αρχικό διαγωνισμό του 2008, τον οποίο είχε κερδίσει η Airbus για να τον «χάσει» λόγω πολιτικαντισμών, να τον ξανακερδίσει με το ίδιο αεροσκάφος…

Πάνω από 5 δισ. δολάρια η υπέρβαση του κόστους ανάπτυξης για τo Boeing KC-46

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ενίσχυση στο Πολεμικό Ναυτικό τώρα, η “Ασπίδα του Αχιλλέα” μπορεί να περιμένει

Έχουμε φθάσει στο 2025 και η Ελλάδα, ως ναυτική δύναμη με ιστορική κληρονομιά και με ισχυρή απειλή απέναντι της στη θάλασσα, παραμένει με επείγουσα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

33
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Σεπτεμβρίου 490 π.Χ.: Μάχη του Μαραθώνα, η...

9
Οι δυνάμεις των πόλεων των Αθηνών και των Πλαταιών νικούν το περσικό εκστρατευτικό σώμα στην πεδιάδα του Μαραθώνα.Η ιστορία ξεκίνησε με την επέκταση των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Athens Flying Week 2025 Sneak Preview: Φωτογραφικό αφιέρωμα

To Athens Flying Week 2025 είναι γεγονός και η ΠΤΗΣΗ σας μεταφέρει εικόνες από τις εντατικές πρόβες της Παρασκευής! Θυμίζουμε πως οι πύλες του...

Παθητικά ραντάρ – η σύγχρονη πολωνική πρόταση του PET/PCL

Όπως αναφέρουν πολωνικά ΜΜΕ, αναμένεται από το 2028 να ξεκινήσει η παράδοση στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας των πρώτων 20 συστημάτων παθητικής ανίχνευσης εναέριων...

Ιαπωνία: Δεν παραιτείται ο πρωθυπουργός Ισίμπα παρά την εκλογική του κατάρρευση

Ο ελάχιστα δημοφιλής πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, ο Σιγκέρου Ισίμπα, διατράνωσε την πρόθεσή του να παραμείνει στην εξουσία παρά την οδυνηρή ήττα στις χθεσινές εκλογές...