Καθώς τα δυο νομοθετικά σώματα στις ΗΠΑ, Βουλή και Γερουσία, προετοιμάζουν το νέο προϋπολογισμό Άμυνας (γνωστός ως NDAA, National Defense Authorization Act) για το 2024, το θέμα της απόσυρσης υλικού επανέρχεται στην επικαιρότητα. Να θυμίσουμε ότι οι αποσύρσεις αυτές γίνονται με την εισήγηση των Κλάδων των ΕΔ στην μορφή τερματισμού της χρηματοδότησης εξυπηρέτησής τους.
Όπως είναι γνωστό η Αμερικανική Αεροπορία επιθυμεί εδώ και αρκετό καιρό, ανάμεσα σε άλλα, την απόσυρση 33 F-22, τα οποία αφορούν σε παλαιότερο Block παραγωγής, με περιορισμένες ικανότητες συγκριτικά με τα υπόλοιπα νεότερα.
Σύμφωνα με μια δημοσιοποιημένη περίληψη του NDAA, στον οποίο έχει καταλήξει η επιτροπή Ενόπλων Δυνάμεων της Γερουσίας (Senate Committee on Armed Services-SCAS), η πρόταση μειώνει τον συνολικό αριθμό μαχητικών σε υπηρεσία από 1.145 σε 1.112, με τον «μαγικό αριθμό» 33 που είναι η διαφορά, να αφορά προφανώς τα F-22.
Ο διάβολος όμως κρύβεται στις λεπτομέρειες και όπως παρατηρούν κάποιοι η πρόταση αφορά στα μαχητικά και όχι στα εκπαιδευτικά, υπογραμμίζοντας ότι τα 33 Raptor που θέλει να αποσύρει η USAF προτείνεται να παραμείνουν σε χρήση ως εκπαιδευτικά (όχι όμως με τον χαρακτηρισμό ως επιχειρησιακά εκπαιδευτικά, όπως είναι οι διθέσιες εκδόσεις των λοιπών μαχητικών).
Προς αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και το γεγονός ότι στην περίληψη της πρότασης της SCAS τα Raptor δεν αναφέρονται ονομαστικά, όπως γίνεται με άλλους τύπους που αποσύρονται, όπως τα RQ-4 Block 40 και 42 A-10 Thunderbolt II.
Αυτό σημαίνει ότι η Αμερικανική Αεροπορία εισπράττει για άλλη μια φορά ένα “Όχι” στην εισήγησή της και θα αναγκαστεί να κρατήσει τα F-22 στον νέο ρόλο τους, αλλά αυτό θα επιβεβαιωθεί με την δημοσιοποίηση του νέου προϋπολογισμού.