Η USAF θέλει να αποσύρει 310 αεροσκάφη (μαχητικά , μεταφορικά κ.ά) σύμφωνα με την πρόταση προϋπολογισμού 185,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οικονομικό 2024 (FY24), η οποία βέβαια πρέπει να εγκριθεί από το Κογκρέσου, κάτι όχι εύκολο, όπως αποδείχθηκε επανειλημμένα στο παρελθόν.
Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της Αμερικανικής Αεροπορίας η απόσυρση των αεροσκαφών σε συνδυασμό με τα κονδύλια που ζητούν στον νέο προϋπολογισμό, θα επιτρέψει μεγαλύτερη επένδυση για μελλοντικές επιχειρησιακές δυνατότητες, όπως το πρόγραμμα νέου μαχητικού NGAD (Next Generation Air Dominance) αλλά και την ανάπτυξη του νέου συνεργατικού αεροσκάφους CCA (Collaborative Combat Aircraft) που θα ενταχθεί στο εν λόγω πλαίσιο.
Αμερικανική Αεροπορία: Στόχος για 200 μαχητικά 6ης γενιάς NGAD και 1.000 συνοδευτικά
Παράλληλα η USAF σχεδιάζει να προμηθευτεί 95 νέα αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων 72 νέων μαχητικών, αυξάνοντας την προμήθεια των F-35A σε 48 -αύξηση κατά πέντε μονάδες σε σύγκριση με ό,τι ενέκρινε το Κογκρέσο το FY23- και 24 F-15EX.
Ο προϋπολογισμός για το FY24, είναι αυξημένος κατά 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε σχέση με τα 179,7 δισεκατομμύρια δολάρια που ενέκρινε το Κογκρέσο για το FY23.
Τα αεροσκάφη προς απόσυρση για FY24 έχουν ως εξής:
Α-10: 42
Α-29: 3
Β1: 1
C-130H: 2
Ε-3: 2
E-8: 3 (τελευταίες μονάδες)
EC-130H: 2
EC-130J: 4
F-15 C/D: 57
F-22: 32
HH-60G: 37
KC-10: 24 (τελευταίες μονάδες)
MQ-9: 48
RQ-4: 1
Τ-1: 52
Κάποια από τα παραπάνω αεροσκάφη εάν τελικά εγκριθεί η απόσυρσή τους, πιθανόν να ενδιαφέρουν την Πολεμική Αεροπορία, από την στιγμή που στην λίστα περιλαμβάνοντας μαχητικά , μεταφορικά , ιπτάμενα τάνκερ, UAV, ελικόπτερα και εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Φυσικά το μείζων ζήτημα για οποιαδήποτε τέτοια κίνηση είναι ποια από τα προαναφερθέντα της λίστας θα λάβουν έγκριση αποδέσμευσης για παραχώρηση, που δεν νομίζουμε για παράδειγμα ότι θα περιλαμβάνουν… τα F-22.