Η ανησυχητική συχνότητα των μη θανατηφόρων περιστατικών (Class C mishaps) ώθησε την ηγεσία της USAF να διατάξει έρευνα προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια πίσω από την εκτίναξη των σχετικών δεικτών στα ύψη. Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της αμερικανικής Αεροπορίας, Πτέραρχος Ντέιβιντ Γκόλντφαϊν δηλώνει προβληματισμένος για τα συμβάντα της ανωτέρω κατηγορίας τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρότερα ατυχήματα αν δεν αντιμετωπισθούν καίρια τα αίτιά τους.
Ένα συμβάν Class C αντιστοιχεί σε περιστατικό το οποίο έχει ως αποτέλεσμα ζημιές ύψους 50.000 δολαρίων και άνω αλλά κόστος επισκευών μικρότερο των 500.000 δολαρίων ή μη θανατηφόρο τραυματισμό που θα κρατήσει το εμπλεκόμενο προσωπικό άνω της μιας ημέρας εκτός υπηρεσίας. Στον αντίποδα, ένα ατύχημα Class A σημαίνει πάνω από 2 εκατ. δολάρια ζημιές, ανεπανόρθωτη καταστροφή αεροσκάφους/ελικοπτέρου, θάνατο ή μόνιμη αναπηρία.
«Οποιοδήποτε ατύχημα είναι πολύ» τονίζει ο Υπαρχηγός της USAF, Πτέραρχος Στήβεν Γουίλσον. Όμως τελευταία οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις φαίνεται να έχουν πολλά. Ανησυχητικά πολλά.
Μέσα σε διάστημα μιας μόνο εβδομάδος, απωλέσθησαν πέντε εναέρια μέσα στις ΗΠΑ και την Αφρική με αποτέλεσμα πέντε νεκρούς και την καθήλωση των αμερικανικών στρατιωτικών αεροσκαφών που επιχειρούν από το Τζιμπουτί, απαραίτητων για τις αποστολές που διεξάγονται στο στρατηγικής σημασίας Κέρας της Αφρικής. Τί συμβαίνει στην πραγματικότητα; Πρόκειται για σύμπτωση ή υπάρχουν βαθύτερα αίτια;
Τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ιστότοπος Military Times μετά από έρευνα βάσει του Νόμου περί Ελευθερίας της Πληροφόρησης μιλούν από μόνα τους: τα μείζονα και ελάσσονα ατυχήματα (Class A έως Class C) στρατιωτικών αεροσκαφών/ελικοπτέρων παρουσιάζουν αύξηση σχεδόν κατά 40% μετά τις μαζικές περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό των ΗΠΑ. Από το οικονομικό έτος 2011 έως το 2017 έχουν καταγραφεί περισσότερες από 7.500 αναφορές που σχετίζονται με ατυχήματα επανδρωμένων εναερίων μέσων κάθε τύπου, με έξαρση των περιστατικών από το 2013 και μετά –ακριβώς την χρονιά που άρχισαν να επιβάλλονται οι υποχρεωτικές περικοπές.
Την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, οι απώλειες προσωπικού ανέρχονται σε 133 άτομα ενώ ο ρυθμός ατυχημάτων εμφανίζεται να έχει διπλασιασθεί για ορισμένους τύπους αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων των F/A-18 Hornet και Super Hornet του Ναυτικού και του Σώματος Πεζοναυτών. Σύμφωνα με τον εν λόγω ιστότοπο, οι περικοπές των αμυντικών πιστώσεων, σε συνδυασμό με την αύξηση των ωρών πτήσης και το έλλειμα χειριστών, είναι ο λόγος των αυξημένων ατυχημάτων.
Η συνεχής ανάπτυξη αμερικανικών δυνάμεων και μέσων σε διάφορα θέατρα επιχειρήσεων (Αφγανιστάν, Μέση Ανατολή, Αφρική) συν την έλλειψη έμπειρου τεχνικού προσωπικού και την μείωση των εκπαιδευτικών ωρών πτήσης των ιπταμένων, απλώς οξύνουν την κατάσταση. Ο πρώην υπουργός Άμυνας Τσάκ Χέιγκελ πάντως δεν δείχνει να εκπλήσσεται.
«Σταματήσαμε για μήνες την εκπαίδευση… βεβαίως όλο αυτό είχε επιπτώσεις στην ετοιμότητα» λέει χαρακτηριστικά. «Είχε αντίκτυπο σε κάθε πτυχή της άμυνας. Και αυτό, σημαίνει σίγουρα ατυχήματα» επισημαίνει.
Ειδικά τα μη θανατηφόρα ατυχήματα Κατηγορίας C (πρόσκρουση πουλιών, συγκρούσεις κατά την τροχοδρόμηση, τραυματισμοί τεχνικού προσωπικού κατά την διάρκεια εργασιών συντήρησης κ.ά) φαίνεται να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση με 6.322 περιστατικά. Το ίδιο διάστημα, τα μείζονα ατυχήματα Κατηγορίας Α (εκτενείς ζημιές, καταστροφή αεροσκάφους ή απώλεια ζωής) αριθμούν 524 ενώ τα ατυχήματα Κατηγορίας Β που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείζονες ζημιές ανέρχονται σε 744.
Το οξύμωρο είναι ότι τα ατυχήματα κλάσης Α και Β εμφανίζουν συγκριτικά μείωση, σε αντιδιαστολή με αυτά της κλάσης C, επισημαίνουν εμπειρογνώμονες. Ωστόσο η συχνότητα των «μικρών» ατυχημάτων είναι που ανοίγει τον δρόμο για τα μεγάλα. Η USAF το γνωρίζει, γι’ αυτό και ανησυχεί.
Αλέξανδρος Θεολόγου
(φωτογραφίες αρχείου)
Επείγουσα έρευνα της USAF για τα συχνά περιστατικά
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Fiber Optic Drones, τα έφερε στο πόλεμο η Ρωσία, οι Ουκρανοί...
Η χρήση καμικάζι drones με οπτικές ίνες από τη Ρωσία, έχει αποδειχθεί ως μια σημαντική καινοτομία στο μέτωπο της Ουκρανίας, καθώς επιτρέπουν την αδιάλειπτη...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Φεβρουαρίου 1952: Ελλάδα και Τουρκία εντάσσονται στο...
Το 1952, η Ελλάδα και η Τουρκία εντάσσονται επίσημα στη Βορειοατλαντική Συμμαχία. Πρόκειται για τη δεύτερη φάση διεύρυνσης του ΝΑΤΟ (North-Atlantic Treaty Organisation), μιας...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...