Μια παράξενη φθορά φαίνεται να διευκρινίστηκε στην Αμερικανική Αεροπορία καθώς εδώ και καιρό μεγάλο μέρος του στόλου των μεταγωγικών C-130, συγκεκριμένα τα παλαιότερα C-130H, είναι υπό καθήλωση. Αιτία είναι η εμφάνιση περιστατικών ρωγμών στις έλικες τους και συγκεκριμένα στο θύλακα της κεφαλής των ελίκων (είχαμε γράψει σχετικά την 1η Οκτωβρίου). H ζημία όμως φαίνεται ότι τελικά προήλθε από ελέγχους, όχι δηλαδή από αβλεψία ή κακή συντήρηση, αλλά ακριβώς μέσω συντήρησης!
Τι έχει συμβεί σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες; Στην Αμερικανική Αεροπορία ήταν πάγια τακτική όταν τελειώνει η επιθεώρηση των ελίκων των C-130, αυτή να «μαρκάρεται» με τον αντίστοιχο κωδικό, πάνω στα πτερύγια της έλικας με ένα ηλεκτρικό χαράκτη. Αυτή η ελάχιστη όμως φθορά, με το πέρασμα των χρόνων φαίνεται να ήταν η βάση δημιουργίας ρωγμών.
Η ζημιά εντοπίζεται σε τετράφυλλες έλικες παλαιότερων C-130Η, ενώ τα πιο νέα μοντέλα που έχουν εξάφυλλες και οκτάφυλλες δεν αντιμετωπίζουν ζήτημα. Τα καθηλωμένα όμως C-130Η, συνολικά 116 αεροσκάφη, είναι σχεδόν το 25% του συνόλου του στόλου στην Αμερικανική Αεροπορία.
Τις επόμενες να τις μαρκάρουν με τσεκούρια
Ποιος εγκέφαλος σκεφτηκε αυτη την εξυπναδα.?
Αν είναι δυνατόν, στην εποχή της πληροφορίας και της μηχανογράφησης, να επιλέξει κάποιος να χαράσσει πάνω σε κρίσιμα σημεία αεροσκαφών οτιδήποτε, με οποιονδήποτε τρόπο
Αποδεικνύεται ότι τίποτα στην αεροπορία δεν είναι απλό και δε χρειάζεται σκέψη. Μου φαίνεται απίστευτο όμως που πρέπει να μαρκάρουν τις έλικες όπως οι γελαδάριδες το βόδια…
Πάντως χαίρομαι καθώς ΠΑ και USAF έχουν παρόμοια προβλήματα.
Να μην τα σηντηρπύσαν, να μην είχαν τέτοια θέματα.
Aαα Δεν φταίει η ποιότητα της έλικας … Το μαρκάρισμα φταίει !
Για ψιλο κουκούλωμα το βλέπω .
Φαντάσου λέει κατι ανάλογο στην ελλαδα “ΣΚΑΝΔΑΛΟ”
Death by a thousand cuts…