Ήταν το Δεκέμβριο του 2017, όταν αντιπρόσωποι της εταιρίας Shin-Maywia Industries, μαζί με ανθρώπους της ιαπωνικής πρεσβείας, συναντήθηκαν με στελέχη του ΓΕΕΘΑ, της Πολεμικής Αεροπορίας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής και της Αμυντικής Βιομηχανίας.
Εκείνη την εποχή, είχε κυκλοφορήσει η φήμη (ως βεβαιότητα για κάποιους), πως η Ελλάδα εξέταζε σοβαρά την απόκτηση των αμφίβιων αεροσκαφών US-2, που μπορούν να αναλάβουν και το ρόλο της αεροπυρόσβεσης. Ωστόσο έκτοτε δεν υπήρξε καμία εξέλιξη. ίσως το κόστος των $90 εκατομμυριών ανά αεροσκάφος, δεν επέτρεψε την αγορά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας asia.nikkei.com, στις 29/7/2018, η Ιαπωνία φέρεται να ήταν έτοιμη να αρχίσει διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα, για την αγορά του αμφίβιου πυροσβεστικού αεροσκάφους US-2.
Η Ελλάδα επιθυμεί να εκσυγχρονίσει το γερασμένο στόλο των πυροσβεστικών αεροσκαφών της και να αντικαταστήσει δεκάδες από αυτά και σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, η χώρα μας έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο τύπο που παράγεται από την εταιρία ShinMaywa.
Το US-2 έχει εμβέλεια 4.700 χλμ και δυνατότητα προσθαλάσσωσης σε κυματισμό έως 3 μέτρα. Χρησιμοποιείται από την Ιαπωνία σε ρόλους θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης και θα εξοπλιστεί με δεξαμενές νερού για να πωληθεί στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με αξιωματούχο που επικαλείται το δημοσίευμα, η χώρα μας θα ζητούσε οικονομική συνδρομή για την αγορά του αεροσκάφους, που κοστίζει $90 εκατομμύρια.
Η ShinMaywa ειδικεύεται κυρίως στην κατασκευή και συντήρηση αμφίβιων αεροσκαφών. Διαθέτει 4 εγκαταστάσεις, στις οποίες κατασκευάζει και συντηρεί τα αεροσκάφη US-2 (η Ιαπωνία έχει παραλάβει 4 σε διαμόρφωση θαλάσσιας SAR και έχει άλλα 3 υπό παραγγελία). Κατασκευάζει επίσης απάρτια για αεροσκάφη 787 Dreamliner, Boeing 777, A380, Gulfstream G550 και του ΑΦΝΣ Kawasaki P-1. Τέλος, ανακατασκευάζει και συντηρεί τα μικρά αεροσκάφη U-4 (Multi-purpose Aircraft) και U-36A (Fleet Training Support Aircraft), που επιχειρούν με τις Ιαπωνικές ΕΔ. Από το προφίλ της εταιρίας, γίνεται κατανοητό πως ο λόγος των επανειλημμένων επισκέψεων στελεχών της στη ΓΔΑΕΕ (μαζί με προσωπικό της Ιαπωνικής Πρεσβείας), δεν μπορεί να είναι άλλος από την προώθηση του US-2.
Όπως προαναφέραμε ωστόσο, η έκδοση αεροπυρόσβεσης του US-2 δεν έχει αγοραστεί από κανέναν, ενώ το κόστος φαντάζει εξωφρενικά υψηλό. Πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στο παρελθόν για απόκτησή του από Ινδία, Ινδονησία και Ταϊλάνδη, δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ. Στην Ινδία μάλιστα προσφέρθηκαν στην εξωφρενική τιμή των $113 εκατομμυρίων ανά αεροσκάφος.