12.9 C
Athens
Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΗΠΑ: Λιγότερες ώρες πτήσης, ελλιπής εκπαίδευση, περισσότερα ατυχήματα: Πότε θα συμβεί το...

ΗΠΑ: Λιγότερες ώρες πτήσης, ελλιπής εκπαίδευση, περισσότερα ατυχήματα: Πότε θα συμβεί το επόμενο;

- Advertisement -

Τα ατυχήματα στρατιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων έχουν στοιχίσει την ζωή 224 πιλότων ή πληρωμάτων αέρος, έχουν καταστρέψει 186 εναέρια μέσα και έχουν κοστίσει τουλάχιστον 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2013, αναφέρει το πόρισμα επιτροπής του αμερικανικού Κογκρέσου. Και πολλοί αεροπόροι πιστεύουν ότι οι αριθμοί αυτοί θα αυξηθούν.

Η δικομματική Εθνική Επιτροπή για την Ασφάλεια της Στρατιωτικής Αεροπορίας που συστάθηκε από το Κογκρέσο μετά από μια σειρά θανατηφόρων συντριβών το 2018 για την διερεύνηση των αιτιών των ατυχημάτων της πενταετίας 2013-2018, πραγματοποίησε εμπιστευτικές συνεντεύξεις με χιλιάδες πιλότους, τεχνικούς, πληρώματα αέρος και προσωπικό εδάφους και συσχέτισε τα δεδομένα ατυχημάτων και συμβάντων προσπαθώντας να καταλάβει γιατί πέφτουν αεροπλάνα εκτός πολεμικής δράσης. Τα ευρήματα ήταν αποθαρρυντικά.

«Υπάρχουν ένα σωρό πράγματα εκτός ελέγχου» δηλώνει ο Στρατηγός Ρίτσαρντ Κόντυ, πρόεδρος της Επιτροπής και πιλότος ο ίδιος με περισσότερες από 5.000 ώρες σε ελικόπτερα του Στρατού. «Πήγαμε σε 80 διαφορετικά μέρη, σε 200 διαφορετικές μονάδες. Όλοι ανησυχούσαν πως θα ήταν η μονάδα τους αυτή που θα είχε το επόμενο ατύχημα» λέει χαρακτηριστικά. Αυτό που τους έλεγαν συνεχώς χειριστές και τεχνικοί ήταν ότι η κατάσταση δεν βελτιωνόταν.

Το ερώτημα «τί πιστεύετε ότι θα προκαλέσει το επόμενο ατύχημα» δεν ήταν δύσκολο να απαντηθεί. Σε μια βάση Πεζοναυτών, χαμηλόβαθμο στέλεχος ανέφερε στα μέλη της Επιτροπής ότι η μονάδα του χρησιμοποιούσε ξανά σε αεροσκάφη αναλώσιμα φίλτρα των 5 δολαρίων. Όπως εξήγησε, η μονάδα είχε αποστολές να εκτελέσει ακόμη κι αν δεν υπήρχαν χρήματα για την προμήθεια καινούργιων φίλτρων.

Οι περικοπές στην εκπαίδευση έχουν αφήσει βαθιά σημάδια στην ασφάλεια των πτήσεων, υποστηρίζουν χειριστές. Λιγότερες ώρες πτήσης, περισσότερα ατυχήματα. Και σύμφωνα με έναν Διοικητή Μοίρας του Ναυτικού η κατάσταση μοιάζει μη αναστρέψιμη. «Έχω όλο και λιγότερο εκπαιδευμένο προσωπικό για να διδάξει την νέα γενιά η οποία θα έχει λιγότερα προσόντα να εκπαιδεύσει την επόμενη» τόνιζε.

Το αθροιστικό αποτέλεσμα είναι η αποθάρρυνση του προσωπικού της στρατιωτικής Αεροπορίας, επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και πρώην μέλος του National Transportation Safety Board, Ρίτσαρντ Χήλινγκ. «Οι πιλότοι ήταν αποθαρρυμένοι που δεν πετούσαν αρκετά, οι συντηρητές αποθαρρυμένοι που δεν είχαν ανταλλακτικά».

Οι μειώσεις που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του 2013 σε προσωπικό, ώρες πτήσης και συντήρηση βάσης υποχρέωναν τον κόσμο να παράγει περισσότερο έργο με λιγότερα μέσα. Τα χρόνια που ακολούθησαν χιλιάδες έμπειροι χειριστές και μηχανικοί έφυγαν για τον ιδιωτικό τομέα, παρά το μπόνους που τους προσεφέρθη για να παραμείνουν.

Η αποχώρησή τους όπως ήταν αναμενόμενο αύξησε ακόμη περισσότερο τον φόρτο εργασίας για εκείνους που έμειναν. «Βλέπουμε τον ανθρώπινο παράγοντα να έχει αυξημένο ρόλο στα ατυχήματα» σημείωνε έμπειρος τεχνικός της Αεροπορίας. «Δεν έχουν πείρα και είναι κουρασμένοι».

Ακόμη χειρότερα, πολλοί δεν έχουν καν τα προσόντα καθώς η έλλειψη εκπαιδευτών και πρακτικής εφαρμογής αντισταθμίζεται με όλο και μεγαλύτερη χρήση προσομοιωτών. Μερικοί νέοι συντηρητές δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν βασικά εργαλεία για να ανοίξουν ένα αεροπλάνο αφού το πρόγραμμα στον υπολογιστή τους λέει «αφαιρέσατε την θυρίδα με ένα κλικ του ποντικιού» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Οι νέοι πιλότοι που στρατολογήθηκαν για την κάλυψη των κενών πληρώνουν το τίμημα καθώς βάζουν λιγότερες ώρες πτήσης και έχουν λιγότερο έμπειρους εκπαιδευτές για να τους διδάξουν, αναφέρει η Επιτροπή. Επίσης, οι ιπτάμενοι περνούν περισσότερο χρόνο σε καθήκοντα που τους κρατούν μακριά από το κόκπιτ με αποτέλεσμα η έλλειψη ωρών πτήσεως να αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Παρά την αύξηση των πιστώσεων τα τελευταία χρόνια, λίγοι πιλότοι έχουν τις ώρες πτήσης που απαιτούνται για να παραμένουν διαθέσιμοι, δηλώνουν χειριστές στα μέλη της Επιτροπής. «Εκτός από τους εκπαιδευτές και τους αξιολογητές, όλοι στον Λόχο μου είχαν οριακά τις ώρες που απαιτούντο» έλεγε ένας πιλότος του Στρατού.

Στο πόρισμά της η Επιτροπή συστήνει την αύξηση των ωρών πτήσεως, καλύτερη εκπαίδευση και δυνατότητες καριέρας για το τεχνικό προσωπικό και να δοθεί προτεραιότητα στην ασφάλεια από τα ανώτερα κλιμάκια της Υπηρεσίας. Επιπλέον προτείνει σταθερή χρηματοδότηση καθώς και καλύτερη διαχείριση των παραγόντων που οδηγούν σε χρόνια κόπωση του προσωπικού και σε μη ασφαλείς συνθήκες.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οδηγός επιβίωσης σε περιόδους κρίσεων και πολέμου

3
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου*Στις 31 Οκτωβρίου 2024, ο Ειδικός Σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Φινλανδίας Sauli...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Νοεμβρίου 1812: Οι Γάλλοι περνούν τον ποταμό...

0
Τα υπολείμματα της άλλοτε πανίσχυρης γαλλικής Μεγάλης Στρατιάς του Ναπολέοντα επιχειρούν να διασχίσουν τον παγωμένο ρωσικό ποταμό Μπερεζινά, κάτω από τα πυρά και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Και η BAE Systems έφτιαξε το δικό της “μεγάλο” μη επανδρωμένο υποβρύχιο

Μια ομάδα μηχανικών της BAE Systems πραγματοποίησε επιτυχημένη επίδειξη - στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Αγγλίας- ενός νέου μεγάλου μεγέθους αυτόνομου μη επανδρωμένου...

Πύραυλοι ATACMS χτυπούν ρωσικό αεροδρόμιο για πρώτη φορά – βίντεο

Ένα εντυπωσιακό χτύπημα είχαμε χθες στην περιοχή του Κουρσκ, όταν επλήγη το αεροδρόμιο του Khalino από πέντε ουκρανικά βλήματα ATACMS, ως πρώτη επιχειρησιακή χρήση...

Γάλλος Αρχηγός Γενικού Επιτελείου: Οι δικές μας FDI είναι λιγότερο οπλισμένες από τις ελληνικές

«Σε σύγκριση με τις φρεγάτες άμυνας και επέμβασης (FDI) που παρήγγειλε η Ελλάδα, οι αντίστοιχες που προορίζονται για το γαλλικό Nαυτικό θα είναι λιγότερο...