Το ότι ο Αμερικανικός Στρατός έχει ένα μικρό ιδιωτικό ναυτικό το ξέραμε. Μια δύναμη αποτελούμενη κυρίως από αξιωματικούς της εφεδρείας και τεχνικούς συντηρεί τον μικρό αποβατικό στόλο του Στρατού κοντά στην Ουάσινγκτον για ανάπτυξη σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου αναληφθούν επιχειρήσεις μεγάλων μονάδων αναλαμβάνοντας αποστολές μετακινήσεων μικρών αποστάσεων και μεταφορών εφοδίων.
Στην ουσία το μικρό ναυτικό του Στρατού υφίσταται για να απαλλάξει το κανονικό Ναυτικό από καθήκοντα διοικητικής μέριμνας που δεν αξίζουν τον κόπο να δεσμεύουν αρματαγωγά και παράκτια σκάφη απόβασης, μετακινώντας ανθρώπους και εφόδια εντός λιμένων και βάσεων ανεφοδιασμού.
Πρόσφατα, ο Οργανισμός Δημόσιας Διοίκησης (GSA) ανήρτησε το πωλητήριο για το σκάφος λογιστικής υποστήριξης (Logistics Support Vessel) USAV SSGT Robert T. Kuroda (LSV-7). Το 6,000 τόνων αρματαγωγό ανοιχτού καταστρώματος αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του Ναυτικού του Αμερικανικού Στρατού, ανήκοντας στην κλάση “General Frank S. Besson”. Η κλάση αριθμεί 8 συνολικά πλοία που ναυπηγήθηκαν μεταξύ του 1987 και 2006.
Το περίεργο είναι πως το συγκεκριμένο πλοίο είναι ένα από τα νεώτερα πλοία της κλάσης, έχοντας ναυπηγηθεί μόλις στα 2006 και αποτελεί μάλιστα μια βελτιωμένη υποκλάση με μεγαλύτερο εκτόπισμα, ισχυρότερους κινητήρες και πιο στιβαρή πλώρη που ανοίγει ως καταπακτή αντί για τη μέθοδο των δύο θυρών που έχουν τα υπόλοιπα πλοία και είναι ίδια με αυτή των LST του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου (και των Α/Γ “Ιάσων”).
Το πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στη βάση της Τακόμα κοντά στην Ουάσινγκτον και ήδη ένας επιχειρηματίας υπέβαλε προσφορά για 1 εκατομμύριο δολάρια. Λίγες εβδομάδες μετά, ο ΟΔΔ (GSA) απέσυρε την αναγγελία εκποίησης του πλοίου δίνοντας την εντύπωση πως η ανάρτηση αποτελούσε διερευνητική αγγελία πώλησης για να εξεταστεί το ενδιαφέρον της αγοράς.
Οι γνώστες του αντικειμένου σε σχετικά φόρουμ για το μέλλον των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμων αλλά και σε σχετικό δημοσίευμα του ιστοτόπου The Drive εξέφρασαν την απορία τους για την κίνηση αυτή, δεδομένου πως ο λόγος ύπαρξης του μικρού αυτού Ναυτικού εξακολουθεί να υπάρχει. Ο Αμερικανικός Στρατός παραμένει εκστρατευτική δύναμη και οι ανάγκες μετακίνησης εφοδίων και προσωπικού εντός των ορίων του θεάτρου επιχειρήσεων είναι μεγάλες.
Ωστόσο, ο Αμερικανικός Στρατός δείχνει αποφασισμένος να διαλύσει τον μικρό του στόλο με φήμες να θέλουν την GSA να ανακοινώνει σύντομα την πώληση επιπλέον ρυμουλκά λιμένος, πλωτούς γερανούς, 18 μικρότερα LCU-2000 και έως και 36 LCM-8 αποκτώντας στη θέση τους αριθμό σύγχρονων Maneuver Support Vessel (Light) για τα οποία ανακοίνωσε διαγωνισμό το 2019. Η τελευταία εξέλιξη συνηγορεί πως το Αμερικανικό Δημόσιο φιλοδοξεί να θέσει μια τάξη στα του οίκου της, αποσύροντας κάποια σκάφη της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ και αντικαθιστώντας τα σε κάποια καθήκοντα από σύγχρονα σκάφη.
Νέας γενιάς αποβατικές άκατοι (ΑΒΑΚ) για τον αμερικανικό Στρατό
Η απόσυρση, ωστόσο, των μεγαλύτερων LSV, τόσο των δύο νεώτερων “Kuroda” των 6,000 τόνων, όσο και των παλιότερων “F.S. Besson Jr.” των 4,200 τόνων ενέχει δυνητικά το ενδιαφέρον απόκτησής τους από ένα Ναυτικό με αρχιπελαγικά και παράκτια κυρίως καθήκοντα. Τα πλοία είναι στην ηλικία των αρματαγωγών “Σάμος”, είναι ανοιχτού καταστρώματος, έχουν αποδεδειγμένα ισχυρή κατασκευή αφού ο Στρατός των ΗΠΑ τα έβαζε να διασχίζουν ωκεανούς για να φτάσουν στα πεδία επιχειρήσεων και είναι πιστοποιημένα για μεταφορά αμερικανικών προδιαγραφών υλικού (άρματα μάχης, τεθωρακισμένα, φορτηγά, οχήματα HMMWV και υλικό) ενώ το 2009 σε μια περίπτωση μετακίνησαν και την άτρακτο ενός C-17A Globemaster III για να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς από την Καλιφόρνια στη Βιρτζίνια.
Μπορεί να φαινόμαστε γραφικοί αλλά σε περιόδους Κρίσεως οφείλει κανείς να αφήνει το μυαλό του και τις επιλογές του ανοιχτές σε κάθε θετική εξέλιξη και τα LSV του Αμερικανικού Στρατού θα ήταν μια καλή και συμπαγής προσθήκη συμπλήρωσης του πολεμικού ρόλου των Α/Γ “Ιάσων” των 4,800 τόνων.