Σύμφωνα με ανακοίνωση του ουκρανικού υπουργείου Αμύνης στις 15 Δεκεμβρίου, η Ουκρανία παρήγγειλε κορβέτες και οπλισμένα Μη-Επανδρωμένα Αεροσκάφη από την Τουρκία για την ενίσχυση της παρουσίας και προβολής ισχύος του πολεμικού της ναυτικού στη Μαύρη θάλασσα και στη θάλασσα του Αζόφ. Όπως αναφέρεται, ο Ουκρανός υπουργός Αμύνης, Andriy Taran υπέγραψε τις σχετικές συμφωνίες κατά την επίσκεψη στην Ουκρανία του επικεφαλής της τουρκικής προεδρίας αμυντικών βιομηχανιών (SSB), Ismail Demir.
Η Ουκρανία αγοράζει πυραυλακάτους κλάσης Super Vita (Ρουσσέν)!
Δεν έγινε γνωστό τί είδους συστήματα παραγγέλθηκαν ούτε το ύψος του κόστους του συμβολαίου. Η ανακοίνωση ήρθε συμπτωματικά μια μέρα μετά την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ στην τουρκική SSB ως αντίποινα για την απόκτηση των ρωσικών συστημάτων S-400 από την Τουρκία.
Η Ουκρανία καταβάλλει μια σημαντική προσπάθεια να ενισχύσει το ναυτικό της επιζητώντας να αποκτήσει νέα και ισχυρότερα πλοία. Τον Μάρτιο ανακοινώθηκε η απόκτηση περιπολικών Mark VI από τις ΗΠΑ, όμως είναι φανερό πως το ουκρανικό ναυτικό χρειάζεται μεγαλύτερη ενίσχυση σε πλοία ικανά να περιπολούν στην ανοιχτή θάλασσα. Η Ουκρανία έχει ιδιαίτερα τεταμένες σχέσεις με τη Ρωσία, ιδίως στην Αζοφική και Μαύρη Θάλασσα, μετά την ρωσική επέμβαση και κατάληψη/προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας το 2014.
Υπερσύγχρονα περιπολικά MARK VI από τις ΗΠΑ για την Ουκρανία
Μεταξύ των υποψηφιοτήτων που εξετάζει είναι και οι τουρκικές κορβέτες του προγράμματος MILGEM. Η MILGEM, το “Εθνικό Πλοίο” της Τουρκίας, έχει ήδη πετύχει την πρώτη του εξαγωγή στο Πακιστάν. To πρόγραμμα MILGEM ή κλάση “Ada” κατά το τουρκικό ναυτικό, εκκίνησε το 2008 με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου, της κορβέτας “Heybeliada” (F-511) για το τουρκικό ναυτικό. Το πλοίο παραδόθηκε το 2011 και ήταν το πρώτο από τέσσερα όμοια του τύπου με το τελευταίο να παραδίδεται το 2019. Είναι πλοία εκτοπίσματος 2,400 τόνων, μήκους 99 μέτρων και ταχύτητας που κυμαίνεται από 15 ως 30 κόμβους. Η πρόωση γίνεται με συνδυασμό ντίζελ και αερίου (CODAG), όπως τα υποδείγματα του τουρκικού ναυτικού ή ντίζελ και ντίζελ (CODAD), όπως ζήτησε το πακιστανικό ναυτικό.
Η Τουρκία επιδιώκει μεταφορά τεχνολογίας για κινητήρες από την Ουκρανία