8 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΟυκρανικό Palianytsia - ρωσικό Molniya-1: νέα καμικάζι drone, για κάθε ανάγκη!

Ουκρανικό Palianytsia – ρωσικό Molniya-1: νέα καμικάζι drone, για κάθε ανάγκη!

- Advertisement -

Στον ακατάπαυστο “πόλεμο των drones”, όπως αυτός διεξάγεται στην Ουκρανία, και οι δύο αντιμαχόμενοι παρουσίασαν (ή ανέφεραν) πολύ πρόσφατα ένα καινούργιο σχέδιο ο καθένας, αλλά τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας μεταξύ τους. Όχι όμως πως “στρέφονται” προς τα εκεί, καθώς τόσο Ρώσοι όσο και Ουκρανοί έχουν αναπτύξει μεγάλη ποικιλία τέτοιων, σε όλες τις κατηγορίες και επίπεδα πολυπλοκότητας και διαρκώς συμπληρώνουν την γκάμα τους.

Αρχικά λοιπόν η ρωσική πλευρά έδειξε το Molniya-1, ένα περιφερόμενο πυρομαχικό σταθερής πτέρυγας, το οποίο ακολουθεί την σχολή της “απόλυτης απλότητας” κατασκευής, στα όρια του πρόχειρου, που όμως προσφέρει χαμηλό κόστος και επαρκή απόδοση για μια μόνο χρήση, όπως είναι αυτού του τύπου. Δείτε αρχικά το βίντεο χρήσης του:

Το μικρό ιπτάμενο έχει δύο παράλληλους αλουμινένιους σωλήνες ως άτρακτο, όπου επάνω τους στερεώνονται οι πτέρυγες, με ξύλινο σκελετό από κοντραπλακέ και επένδυση από πλαστικό φύλλο, όπως και το ουραίο, ίδιας κατασκευής. Πάνω στις πτέρυγες στο κέντρο τους στερεώνονται δύο μπαταρίες των 7.500 mAh, που τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ της έλικας, μαζί με το κύκλωμα καθοδήγησης, και στο εμπρόσθιο τμήμα μπαίνει το εκρηκτικό φορτίο, περίπου 3+ κιλών, συνήθως από όλμο 120 χιλιοστών ή κάτι παρόμοιο. Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως οι στερεώσεις των εξαρτημάτων και καλωδίων πάνω στο σκελετό γίνονται με κολλητική ταινία (!), πλαστικά δεματικά και απλές βίδες με πεταλούδα, αλλά είπαμε, όλη η κατασκευή είναι όσο το δυνατόν πιο χαμηλού κόστους.

Το Molniya-1 συνολικού βάρους 7-8 κιλών, συναρμολογείται επιτόπου στο πεδίο από δύτο άτομα και εξαπολύεται από μια απλή ράμπα ολίσθησης με κλίση, η οποία δίνει μέσω εκτόνωσης αέρα αρχική ταχύτητα. Το αεροσκάφος με εκπέτασμα 1,3 μέτρων, μπορεί να φθάσει σε κάπου 30 χιλιόμετρα εμβέλεια, είναι τύπου FPV (First Person View, οπτική πρώτου προσώπου), καθοδηγείται με τυπικό τηλεχειριστήριο μοντελιστών και κάσκα εικονικής προβολής.

Πόσο ακριβές είναι ένα τέτοιο κατασκεύασμα; Σε ένα πόλεμο φθοράς προφανώς αρκετά, για να χτυπά ότι στόχο ευκαιρίας βρει, ενώ ρωσικές ανακοινώσεις τονίζουν πως το λογισμικό του επιτρέπει την πτήση χωρίς παρεμβολές. Μάλιστα σε σχετική δημοσίευση του ρωσικού υπουργείου Άμυνας το drone χρησιμοποιείται ήδη στο Κουρσκ.

Πιθανά ένα πρωτότυπο του ουκρανικού Palianytsia

Άλλης προσέγγισης είναι το ουκρανικό Palianytsia, το οποίο μάλιστα ανέφερε σε λόγο του στις 24 Αυγούστου ο Βολοντιμίρ Ζελένσκι, ότι “σήμερα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά επιτυχημένα…ευχαριστώ όσους το παρήγαγαν… είμαι περήφανος για εσάς”.

Εδώ δεν έχουμε πολλές πληροφορίες, πέρα από ότι πρόκειται για ένα υβρίδιο μη επανδρωμένου αεροσκάφους/πυραύλου cruise. Καθώς κινείται με τζετ, χρησιμοποιώντας μάλλον ένα κινητήρα για τέτοια αεροσκάφη μοντελιστών, αλλά εξαπολύεται από το έδαφος, με “τροχοδρόμηση”, ακουμπώντας πάνω σε ένα τροχήλατο πλαίσιο, το οποίο μένει στο έδαφος, έως ότου το σκάφος αποκτήσει ταχύτητα απογείωσης.

Σχέδιο του Palianytsia

Ένα βίντεο που κυκλοφόρησε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης απεικονίζει ένα τέτοιο όχημα, χωρίς όμως να είναι σίγουρο πως είναι το Palianytsia. Μάλλον πρόκειται για κάποιο αρχικό πρωτότυπο, που δείχνει όμως τη φιλοσοφία κατασκευής. Οι ουκρανικές πηγές μιλούν πάντως για εξελιγμένο όπλο μεγάλης εμβελείας, πάνω από 300 χιλιόμετρα και σχετικά υψηλής ταχύτητας λόγω κινητήρα τζετ, άρα πιο δύσκολου στην αναχαίτιση.

Η εκρηκτική κεφαλή αναφέρεται κάπου 20 κιλών οπότε το Palianytsia βρίσκεται στον αντίποδα του Molniya-1: με κατασκευή ακριβείας και πολύ υψηλότερου κόστους, αλλά και με τελείως διαφορετικές επιδόσεις και απειλή σε μεγάλο βάθος.

Ξαναλέμε πως και οι δύο πλευρές διαθέτουν πάρα πολλούς τύπους μη επανδρωμένων, οπότε τα παραπάνω “φρέσκα” δείγματα, δείχνουν πόσο η καινοτομία εντός σύγκρουσης και η ταχεία ενσωμάτωση της πολεμικής εμπειρίας μπορεί να δίνει συνεχώς νέες κατασκευές, που να ανταποκρίνονται σε κάθε ειδική ανάγκη.

Και να τονίσουμε πως η ανάπτυξη των μοντέλων εκατέρωθεν γίνεται σε διάστημα λίγων μηνών ή και εβδομάδων, ενώ σε κάποιες άλλες πιο μακρινές χώρες αναζητούν την ανακάλυψη… του “τροχού”, σε πολύχρονα προγράμματα αναζήτησης τεχνογνωσίας, χωρίς καν σαφή ορίζοντα ολοκλήρωσης.

Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Φεβρουαρίου 1943: ο Κώστας Περρίκος περνά στην...

2
Εκτελείται στο σκοπευτήριο Καισαριανής ο αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΠΕΑΝ, Κώστας Περρίκος. Απότακτος αξιωματικός της Αεροπορίας (αποτάχτηκε το 1935 για κριτική της τότε κυβέρνησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Σλοβενία: «πράσινο φως» για τροχοφόρα τεθωρακισμένα Patria

Η Σλοβενία έχει αποφασίσει να προμηθευτεί σε δύο φάσεις συνολικά 106 τροχόφορα τεθωρακισμένα οχήματα 8x8 της φινλανδικής Patria, έναντι περίπου 700 εκατ. ευρώ. Η...

Γερμανία: Αποδίδουν οι συνοριακοί έλεγχοι- Αποτρέψαμε πάνω από 20.000 παράνομες εισόδους

Στις 140 ημέρες εφαρμογής των συστηματικών ελέγχων στα γερμανικά σύνορα, η ομοσπονδιακή αστυνομία απέτρεψε πάνω από 20.000 παράνομες εισόδους, ενώ συνέλαβε περισσότερους από 500...