Η Βρετανία θα είναι μία από τις χώρες που θα συμμετέχουν με πολεμικά πλοία στην υπό συγκρότηση πολυεθνική ναυτική δύναμη για την εξασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στο Στενό του Ορμούζ, ανακοινώνει το Λονδίνο.
Η συγκεκριμένη κίνηση δεν προκαλεί φυσικά έκπληξη, αφού τη συνοδεία εμπορικών πλοίων με βρετανική σημαία στον Περσικό Κόλπο έχει ήδη αναλάβει η φρεγάτα Type 23 «HMS Montrose». Επιπλέον, την παρουσία του Βασιλικού Ναυτικού εκεί ενισχύει το αντιτορπιλικό Type 45 «HMS Duncan».
Η απόφαση ήρθε μετά από διεθνή διάσκεψη την προηγούμενη εβδομάδα στο Μπαχρέιν και έχει ως αφορμή τα γεγονότα που έχουν γίνει με θύματα εμπορικά πλοία τους τελευταίους τέσσερις μήνες: τις επιθέσεις σε τέσσερα δεξαμενόπλοια ανοικτά των ΗΑΕ και την ιρανική έφοδο στο βρετανικής σημαίας πλοίο Stena Impero. Στην ανακοίνωση παραλείπεται πάντως οποιαδήποτε μνεία στην προγενέστερη έφοδο Βρετανών σε ιρανικό δεξαμενόπλοιο που έπλεε προς τη Συρία.
Η Βρετανία έχει προσφερθεί να ηγείται σε μία από τις ομάδες πλοίων οι οποίες θα σχηματιστούν. Για την ώρα δεν έχουν καθοριστεί ειδικές λεπτομέρειες, αλλά θεωρείται ότι τα πρώτα πλοία που θα πάρουν μέρος στην αποστολή, θα είναι όσα είναι ήδη εκεί.
Θα τις πάρουμε εμείς μετά 10 χρόνια…
παντα ειχα αυτην την απορια, αν δηλ. η προθυμια των Γαλλων να χρηματοδοτησουν το Π.Ν. αφορα μονο την περιπτωση των BELH, η με τα ιδια χρηματα θα μπορουσαμε να εκσυγχρονισουμε ουσιαστικα και οχι βαπτιζοντας την βαρια συντηρηση “εκσυγχρονισμο, αλα Γαλλικα τις 4 ΜΕΚΟ, αποκτωντας τις δικες μας ΑΝΖΑC, μαζι φυσικα με την παραλληλη ναυπηγηση 3-4 φρεγατοκορβετων, βλ. gowind η sword 90 πχ, αλλα και την παραχωρηση των 2 LAF ,ιδανικων κατα την αποψη μου πλοιων για τις διεθνεις αγγαρειες που ειναι υποχρεωμενο να κανει το ΠΝ…..και οχι μονο
Σε αυτην την υποθεση θα ειχαμε μια σοβαροτατη ανανεωση των μεσων του ΠΝ πολυ πριν την παραδοση της πρωτης BELH, αφηνοντας ανοικτη και την περιπτωση των BELH για αργοτερα, και εφ οσον το πλοιο δοκιμαστει και στην πραξη…
” Τούς πεπαλαιωμένους RIM-7 Sea Sparrow ” …..πολύ δυνατός ο Υπερσυντέλικος….
Αντε να παιρνουν σειρα και οι δικες μας..με τις belhara να αγγιζουν τα 2-2,5δις ευρω-για δυο πλοια-οι Γαλλοι θα πρεπει να αναβαθμισουν τις ΜΕΚΟ δωρεαν στα πλαισια των ΑΩ..και να επιδιωχθει να γινει σοβαρος εκσυγχρονισμος οχι επιδερμικος..τα πλοια θα συνεχισουν να ειναι στην πρωτη γραμμη για πολλα χρονια ακομα..
Το αστείο είναι ότι αυτοί δεν έχουν κάποιον γείτονα να τους απειλεί καθημερινά αλλα αν θυμάμαι καλά έχουν κάνει ήδη έναν εκσυγχρονισμό και αυτός είναι ο δεύτερος, ενώ εμείς πετάμε χαρταετό. Ας κάνουμε τον ίδιο έστω στο περίπου, εκσυγχρονισμό ώστε αν αργότερα πάρουμε και αυτές να έχουμε έναν ομοιογενή στόλο όπου την θέση των S θα έχουν πάρει οι ΜΕΚΟ μέχρι να υπάρξουν λεφτά για άλλες ναυπηγησεις
Αδελφια πολυ απλα και διακομματικα εμεις την αμυνα δεν την εχουμε σε προτεραιοτητα….ας παρουμε τις 2 γαλλικες καποτε και μετα ερημικο το τοπιο….
Ακόμα μια χώρα πηγαίνει προς CAMM. Δεν μιλάω για τον ER που δεν γίνεται quad packed, το ενδιαφέρον είναι στον μικρό, μήκους μόλις 3,2 μέτρων CAMM. Θα ενδιέφερε ένα λεπτομερές άρθρο εδώ ή και στην Πτήση, καθώς δείχνει να υστερεί του MICA μόνο στις δυνατότητες καθοδήγησης, αλλά προσφέρει το πολύ μεγάλο πλεονέκτημα μεταφορών μεγαλύτερου φόρτου πυραύλων στον ίδιο χώρο.
Όσο για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, φαίνεται πως οι κυβερνήσεις μας θεωρούν τις φρεγάτες περιπολικά ανοικτής θαλάσσης, δεν εξηγείται αλλιώς. Είναι κρίμα πραγματικά.