8 C
Athens
Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΤο ΓΕΣ εξετάζει αναβάθμιση των ελληνικών UAV Sperwer, θα εμπλακούν ελληνικές εταιρείες;

Το ΓΕΣ εξετάζει αναβάθμιση των ελληνικών UAV Sperwer, θα εμπλακούν ελληνικές εταιρείες;

- Advertisement -

 

Το ΓΕΣ εξετάζει εδώ και αρκετούς μήνες ειδική πρόταση αναβάθμισης των UAV τύπου Sperwer που έχει σε υπηρεσία o Ελληνικός Στρατός. Θυμίζουμε πως ο ΕΣ είχε προμηθευτεί 14 UAV με 4 σταθμούς βάσης, σε μια πρωτοποριακή για την εποχή της προμήθεια. Τα συστήματα προσφέρουν σε καθήκοντα επιτήρησης αλλά και στοχοποίησης για το πυροβολικό, (πυροβόλα αλλά ΚΑΙ ρουκετοβόλα), σε μεγάλες αποστάσεις.

Αν και οι επιδόσεις του Sperwer πλέον έχουν ξεπεραστεί από άλλα, πιο σύγχρονα μοντέλα UAV, εντούτοις το γαλλικό UAV έχει ένα πλεονέκτημα που δεν έχουν τα περισσότερα υπόλοιπα (Εκτός από το φινλανδικό Ranger). Μπορεί να απογειωθεί από ένα εξαιρετικά μικρό κομμάτι γης, από μια εξέδρα που τη μεταφέρει ένα φορτηγό, μαζί με το Sperwer.

Το Sperwer μπορεί επίσης και προσγειώνεται σε κατάλληλο χώρο, με τη βοήθεια αλεξίπτωτου, κάνοντάς το έτσι εξαιρετικά ευέλικτο στη χρήση του. Κάθε πιθανός αντικαταστάτης του χρειάζεται κανονικό τροχόδρομο αποπροσγείωσης, έστω και επαρχιακού δρόμου. Κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί ειδικά στην περιοχή ευθύνης της ΑΣΔΕΝ, όπου τα Sperwer έχουν αρκετές αυξημένες “ευθύνες” και αποστολές.

Καθώς όμως η τεχνολογία που ενσωματώνουν έχει κλείσει τα 20 χρόνια, και ειδικά οι αισθητήρες του χρειάζονται ανανέωση. Με αυτό τον τρόπο θα βελτιωθούν οι επιδόσεις στην επιτήρηση, αναγνώριση και στοχοποίηση. Η Safran Electronics, διάδοχος εταιρεία της κατασκευάστριας SAGEM, έχει αναπτύξει ένα “πακέτο” αναβάθμισης με βελτιωμένους και ελαφρύτερους αισθητήρες.
Έτσι το UAV έχει δυνατότητα πτήσης περισσότερη ώρα και σε μεγαλύτερο ύψος, ενώ το data link σύνδεσης είναι πλέον J band (15 GHz) και η απόσταση που μπορεί να πετά φτάνει τα 200 χιλιόμετρα από το σταθμό βάσης!

Η πρόταση αναβάθμισης της Safran βασίζεται στη σταθεροποιημένη πλατφόρμα Euroflir 350, ένα σύστημα EO/IR που έχει τοποθετηθεί σε πολλά ελικόπτερα και αεροσκάφη ναυτικών επιχειρήσεων παγκοσμίως. Σημειώνουμε πως το σύστημα έχει εξαιρετικές επιδόσεις πάνω από θάλασσα, συνεπώς ο ΕΣ θα αποκτήσει ακόμη περισσότερες δυνατότητες προσβολής θαλάσσιων στόχων (κι όχι μόνο) με μονάδες πυροβολικού.

Ουσιαστικά τα ελληνικά Sperwer παίζουν το ρόλο των τουρκικών Bayraktar, αν και υστερούν αρκετά σε επιδόσεις. Βέβαια, αν εξαιρέσουμε την υστέρηση σε επιχειρησιακή οροφή, η όποια υστέρηση σε εμβέλεια αντισταθμίζεται από τη δυνατότητα να επιχειρούν πολύ κοντά στην περιοχή ευθύνης τους.
Έτσι, τα Sperwer του ΕΣ μπορούν να απογειώνονται από οπουδήποτε, κάνοντάς τα έτσι πολύ πιο ευέλικτα σε σχέση με τα Bayraktar. Ας μην παρεξηγηθούμε, δεν τα συγκρίνουμε, είναι ουσιαστικά σε άλλη κατηγορία. Απλά τονίζουμε την ευελιξία στη χρήση τους.

Ο ΕΣ θεωρητικά έχει 16 αεροχήματα του τύπου σε υπηρεσία, αν και τουλάχιστον 2 έχουν κάνει “βαριές” προσγειώσεις, και δεν γνωρίζουμε την κατάστασή τους. Επίσης, λόγω παλιάς ηλεκτροοπτικής τεχνολογίας, είναι πλέον πολύ δύσκολη η συντήρησή τους. Τέλος, σε σύγκριση με ένα “κλασικό” UAV που αποπροσγειώνεται “συμβατικά”, υπάρχει σημαντική επιβάρυνση στην προετοιμασία, συντήρηση και επαναποστολή.

Το κόστος αναβάθμισης για τα UAV Sperwer είναι εξαιρετικά υψηλό, καθώς το Euroflir 350 μόνο φθηνό δεν μπορείς να το πεις, ενώ η τεχνολογία του δεν είναι αυτό που θα λέγαμε “cutting edge”. Επίσης, σημαντικό κόστος θα απορρροφήσει και η νέα ραδιόζευξη J Band, απαραίτητη για την μετάδοση δεδομένων σε μεγάλες αποστάσεις.

Σπουδαία εξαγωγική επιτυχία της ΘΕΩΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ και στρατηγική συμμαχία με την Elbit SA


Αυτό που θέλουμε να προτείνουμε, είναι ο ΕΣ να εξετάσει την πιθανότητα την αναβάθμιση των ελληνικών Sperwer να την κάνουν ελληνικές εταιρείες. Δεν μιλάμε για κατασκευή από το μηδέν ενός νέου UAV αλλά για την αναβάθμιση ενός μοντέλου που ο ΕΣ έχει σε εκτίμηση. Έχουμε εξαιρετικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών και ηλεκτρο-οπτικών.
Δεν θα μπορούσε η THEON ή η MILTECH να κατασκευάσουν ένα συγκρότημα ηλεκτρο-οπτικών για τα Sperwer; η εμπειρία τους στον χώρο είναι μπροστά από τις τουρκικές εταιρείες που “θαυμάζουν” κάποιοι. Απλά οι τελευταίες έχουν δυο πράγματα. Το πρώτο είναι χρηματοδότηση, και το δεύτερο, ευκαιρίες. Αν δεν δώσει ο ΕΣ ευκαιρίες στις ελληνικές εταιρίες, ποιος θα δώσει;

Και η MILTECH HELLAS προσέφερε στις Δυνάμεις που επιχειρούν σε Έβρο και Αιγαίο, υπερσύγχρονο εξοπλισμό νυχτερινής όρασης


Ένα από τα Sperwer που πιθανά είναι εκτός υπηρεσίας, δεν θα μπορούσαν να παραδοθούν σε κάποιον ή κάποιες από τις THEON, MILTECH ή IDE για αναβάθμιση; Δεν λέμε να γίνει τίποτα παράτυπα ή με απευθείας αναθέσεις, αλλά με κανονικό διαγωνισμό. Φοβάται ο ΕΣ πως θα αποτύχουν; ωραία, ας δοκιμάσουν και ας αποτύχουν. Πάλι κέρδος θα έχουμε.

Σημαντική αναβάθμιση δυνατοτήτων του ΠΝ με εγκατάσταση νέων ηλεκτροπτικών αισθητήρων σε πλοία


 
 
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα

20
Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου/6 Φεβρουαρίου 1833: Άφιξη του Όθωνα, το...

1
Ο Όθων ο Α΄ φτάνει στην χώρα μας, ως ο πρώτος βασιλιάς της σύγχρονης Ελλάδας. Αν και δεν ήταν επιλογή των επαναστατών για το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Παρίσι: Τι απαντήσεις δίνει για την πιθανή πώληση πυραύλων Meteor στην Τουρκία

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΣε επιχείρηση να διασκεδαστούν οι ανησυχίες της Αθήνας για το ενδεχόμενο πώλησης πυραύλων Meteor προς την Τουρκία προχωρά το Παρίσι,...

Σε χρήση ουκρανικό όπλο laser κατά drones

Την επιχειρησιακή λειτουργία του όπλου laser, Tryzub (τρίαινα) επιβεβαίωσε σε συνέντευξη του, ο Συνταγματάρχης Vadym Sukharevskyi, επικεφαλής της ουκρανικής διοίκησης μη επανδρωμένων (SBS), λέγοντας...

Mirage 2000-5F, οι «πελαργοί» της αεράμυνας που πετάνε ανατολικά προς Ουκρανία

 Με την ευκαιρία της σημερινής παραλαβής από την Ουκρανία του πρώτου γαλλικού Mirage 2000-5F, αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο, από παλαιότερη επίσκεψη της "ΠΤΗΣΗΣ" στην...