23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΦωτογραφίες: Νέο «στρατηγικό» (?) UAV Akinci από την Τουρκία

Φωτογραφίες: Νέο «στρατηγικό» (?) UAV Akinci από την Τουρκία

- Advertisement -

Φωτογραφίες από ένα πρόπλασμα σε προχωρημένο στάδιο συναρμολόγησης άγνωστων λοιπών στοιχείων διέρευσαν στο διαδίκτυο. Το πρόπλασμα υποτίθεται ότι είναι ένα «στρατηγικής» κατηγορίας μη επανδρωμένο όχημα με την ονομασία Akinci το οποίο θα μπορεί να φέρει και ευρεία γκάμα οπλισμού.
https://twitter.com/miguyan2000/status/1007327457651945472
Δεν είναι γνωστό πότε ξεκίνησε η ανάπτυξή του, ούτε πρόκειται να ολοκληρωθεί ή αν γενικώς υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Δεν υπάρχουν επίσης ούτε στοιχεία αν πρόκειται για πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας ή αν υπάρχει συγκεκριμένη επιχειρησιακή απαίτηση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων που θα μπορούσε να μετουσιωθεί σε παραγγελία αριθμού αεροχημάτων του τύπου στο μέλλον.
Προς το παρόν, από τις φωτογραφίες εξάγεται ότι αναπτύσσεται από την εταιρεία Baykar Makina η οποία έχει αναπτύξει και κατασκευάσει και άλλα συστήματα UAV για τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας. Το πρόπλασμα δείχνει να είναι απλά μία ολοκληρωμένη άτρακτος, χωρίς κάποια άλλη εργασία.
Σύμφωνα με τις υποτιθέμενες προδιαγραφές του όπως εξάγονται από τα στοιχεία στις φωτογραφίες και καλλιτεχνικές απεικονίσεις, το Akinci θα μπορεί να πετάξει στα 20.000 πόδια με μέγιστο επιχειρησιακό ύψος 40.000 πόδια. Η αυτονομία του θα φτάνει τις 24 ώρες και η εμβέλεια του τα 1.000 χλμ.

Το μέγιστο βάρος απογείωσης θα φτάνει τους πέντε τόνους, ενώ θα μπορεί να μεταφέρει εξωτερικά μεταφερόμενο φορτίο 900 κιλά και εσωτερικά μεταφερόμενο φορτίο 450 κιλά.
Σε καθαρά πρακτικό επίπεδο, το πρόβλημα μ’ αυτές τις προδιαγραφές είναι ότι όπως επίσης αναφέρεται, θα διαθέτει δυο κινητήρες turboprop τύπου PD-170 (εγχώριας ανάπτυξης για το UAV Anka). Κι είναι πρόβλημα διότι ο καθένας αποδίδει υπό απολύτως ιδανικές συνθήκες 170 ίππους, δηλαδή 340 συνδυαστικά.
Το κατά πόσο θα μπορέσει με δυο PD-170 να πετάξει στα 20.000 πόδια με 1350 κιλά φορτίο όχι για 24 ώρες αλλά για 24 λεπτά είναι κάτι που μένει να φανεί. Αν φυσικά καταφέρει πρώτα να απογειωθεί, για να το θέσουμε και ελαφρώς σκωπτικά.
Την λύση την δίνει μία από τις επόμενες φωτό. Πώς θα τα καταφέρει όλα αυτά; Μα είναι απλό: ο ίδιος κινητήρας με κάποιο μαγικό τρόπο, θα έχει πετύχει απόδοση ούτε λίγο ούτε πολύ, 550 ίππων… κάποια στιγμή στο μέλλον.

Κατά τα λοιπά, η αεροναυπηγική βιομηχανία της χώρας έστω κι υπό αυτές τις συνθήκες συνεχίζει να δουλεύει. Δεν πετυχαίνει τους στόχους της, δεν πιάνει τα χρονοδιαγράμματα, δεν αποδίδει τα επιθυμητά συστήματα κι ό,τι τελικά αποδίδει είναι υπερκοστολογημενό και ήδη τεχνολογικά απαξιωμένο, όπως έχουμε αναφερθεί αναλυτικά και στο παρελθόν εξάλλου.
Το μόνο πραγματικό κέρδος είναι η υπεραξία της «εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής», χρήσιμη ομολογουμένως σε ένα απολυταρχικό καθεστώς υπό τα πρόθυρα επίσημου εμπάργκο  αμυντικών συστημάτων.
Και τονίζουμε το «επίσημου», διότι άτυπο εμπάργκο υφίσταται ήδη σύμφωνα με δήλωση του ίδιου του Τούρκου πρόεδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο οποίος σε πρόσφατη συνέντευξή του, διαμαρτυρήθηκε οτι οι ΗΠΑ δεν δέχονταν να τους πουλήσουν τα συστήματα που ήθελαν.
Υπό αυτό το πρίσμα, όλη της η δουλειά είναι ενδιαφέρουσα και άξια παρακολούθησης κι επαγρύπνησης, κι έπειτα μελέτης, αξιολόγησης και κατά περίπτωση λήψης κατάλληλων αντίμετρων. Μέχρι εκεί.
Από εκεί και πέρα, οι διθύραμβοι κι οι φουσκωμένες προδιαγραφές στα προπαγανδιστικά φυλλάδια των τουρκικών εταιρειών είναι χρήσιμα μόνο για εσωτερική κατανάλωση στην γείτονα.








 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...

Εκτοξευτές HIMARS για την Κροατία – πόσο κοστίζουν

Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών ενέκρινε την πιθανή πώληση 8 πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων M142 HIMARS και πυρομαχικών στην Κροατία με ανώτατο εκτιμώμενο κόστος τα 390...