Μια Κυρία είναι πάντα ευπρεπώς ενδεδυμένη –εκτός κι αν περνά PDM και πρέπει να… γδυθεί. Ακόμη και βεντέτες σαν το U-2 κάποτε μπαίνουν στο υπόστεγο. Κάθε έξι χρόνια ή 4.800 ώρες τα «μαύρα τζετ» της USAF περνούν από προγραμματισμένη βαριά συντήρηση (Programmed Depot Maintenance) ώστε να συνεχίσουν ανανεωμένα τις αδιακρισίες εις βάρος του αντιπάλου που τόσο αγαπούν οι Διοικητές των αμερικανικών δυνάμεων στο πεδίο της μάχης.
Το striptease της «Δράκαινας» αρχίζει με την αφαίρεση του ουραίου τμήματος, του κινητήρα, των πτερύγων και συνεχίζεται μέχρι το αεροπλάνο να διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη. Οι τεχνικοί κοιτούν σχολαστικά τα πάντα: κάθε σύστημα, κάθε κομμάτι του αεροπλάνου αποσυναρμολογείται, ελέγχεται και πιστοποιείται ότι μπορεί να επανατοποθετηθεί ενώ η δομή της ατράκτου ερευνάται για τυχόν διάβρωση, ρωγμές και σημάδια κόπωσης. Το συντετμημένο χρονικά βίντεο είναι ενδεικτικό της περιποίησης που δέχεται ένα ‘Dragon Lady’.
Σκεφτείτε ότι 40.000 πριτσίνια τσεκάρονται ένα-ένα, το ίδιο και 1.800 διαφορετικά απάρτια που αφαιρούνται για να επιθεωρηθούν ξεχωριστά. Το αεροσκάφος αποχρωματίζεται από την ειδική χαρακτηριστική βαφή του πριν επανασυναρμολογηθεί και πάει στο βαφείο για ένα νέο (απαράλλακτο) άκρως κατασκοπευτικό black look. Εκτός της βαριάς συντήρησης, τα U-2 περνούν μεσοπρόθεσμη επιθεώρηση (phase inspection) κάθε 1.000 ώρες πτήσης αντί των 800 που ίσχυε πριν λίγα χρόνια και μάλιστα σε επίπεδο Πτέρυγας εν εκστρατεία για την ταχύτερη επιστροφή τους στις αποστολές.
Οι άνθρωποι της Lockheed Martin Aeronautics πραγματοποιούν 450 ελέγχους σε συστήματα/απάρτια ζωτικής σημασίας ώστε τα αεροσκάφη του τύπου να παραμείνουν πτήσιμα. Γι’ αυτή την δουλειά, 14 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων –υπόλογοι γραμμής πτήσης, τεχνικοί υδραυλικών, καυσίμου, avionics και ηλεκτρονικοί– θα εργασθούν σε βάρδιες καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο επί 19 ημέρες, από την στιγμή που θα μπει το αεροπλάνο στο υπόστεγο μέχρι την αποδέσμευσή του. Μετά, το U-2 είναι και πάλι στο παιχνίδι.
Αλέξανδρος Θεολόγου
U-2 PDM: Η «Δράκαινα» όπως λίγοι την έχουν δει (βίντεο)
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου 1934: Επεισόδιο του Ουαλουάλ, πρελούδιο της...
Στα μέσα της δεκαετίας του 1930, ενώ στην Ευρώπη μεγάλες χώρες συγκλονίζονται από σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και την οικονομική ύφεση που έχει επηρεάσει όλο...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...