22.6 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα

- Advertisement -

 

HMS SUTHERLAND
Today, 22nd April 2017, HMS Sutherland’s Merlin Mk2 conducted an aerial Photographic Exercise (PHOTEX).
HMS Sutherland, a Devonport based Type 23 frigate is currently on national tasking around the UK coastline.

H πρόταση για μεταχειρισμένες φρεγάτες κλάσης Type 23 για το ΠΝ, μάλλον δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Το ΠΝ χρειάζεται κατεπειγόντως αξιόμαχα πολεμικά πλοία μεγέθους φρεγάτας, και το Royal Navy σκοπεύει να αρχίσει να αποδεσμεύει φρεγάτες τύπου Type 23. Η ΠΤΗΣΗ έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν με το ενδεχόμενο των φρεγατών αυτών, αλλά είναι η πρώτη φορά, που μαθαίνουμε πως τα πλοία έχουν προταθεί στο ΠΝ, από το ρεπορτάζ της Καθημερινής. Ας δούμε όμως λίγο προσεκτικότερα τα πλοία…

Δύο φρεγάτες Type 23 θέτουν ρόλο “πρωταγωνιστή” στις νέες βρετανικές περικοπές


Η φρεγάτα Type 23 ή Duke Class είχε αρχικά σχεδιαστεί για ανθυποβρυχιακό πόλεμο (ASW) από το RN, αλλά με την προσθήκη του κατακόρυφα εκτοξευμένου πυραυλικού συστήματος Seawolf και των πυραύλων Harpoon (ASuW), η φρεγάτα μπορεί να θεωρηθεί πολλαπλών ρόλων.

RUSSIAN TASKGROUP SAILS THROUGH UK WATERS
Today a Russian Navy Taskgroup comprising of two Steregushchiy Class frigates made their way through UK territorial waters. HMS Sutherland, a Devonport based Type 23 frigate was tasked to provide them with an escort.

Οι φρεγάτες Type 23 που κατασκευάστηκαν είναι οι εξής:

  • HMS Norfolk (F230), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1990
  • HMS Argyle (F231), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1991
  • HMS Lancaster (F229), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1992
  • HMS Marlborough (F233), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1991
  • HMS Iron Duke (F234), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1993
  • HMS Monmouth (F235), σε υπηρεσία τον Σεπτέμβριο του 1993
  • HMS Montrose (F236), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1994
  • HMS Westminister (F237), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1994
  • HMS Northumberland (F238), σε υπηρεσία το Νοέμβριο του 1994
  • HMS Richmond (F239), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1995
  • HMS Somerset (F82), σε υπηρεσία τον Σεπτέμβριο του 1996
  • HMS Grafton (F80), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1997
  • HMS Sutherland (F81), σε υπηρεσία τον Ιούλιο του 1997
  • HMS Kent (F78), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2000
  • HMS Portland (F79), σε υπηρεσία τον Μάιο του 2001
  • HMS St Albans (F83), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2002


Εδώ πρέπει να σημειώσουμε, πως τον Ιούλιο του 2004, το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των Type 23 θα μειωθεί σε 13 πλοία. Τα πλοία του Batch 1, τα HMS Norfolk και Marlborough παροπλίστηκαν το 2005 και το HMS Grafton τον Μάρτιο του 2006. Και οι τρεις πωλήθηκαν στο Ναυτικό της Χιλής και παραδόθηκαν κατά την περίοδο 2007-2008. Η Grafton μετονομάστηκε σε Almirante Lynch (FF-07), η Marlborough σε Almirante Condell (FF-06) και η Norfolk σε Almirante Cochrane (FF-05).

Πότε γίνονται διαθέσιμες οι πρώτες φρεγάτες Halifax και Type 23;


Το ΚΠΜ των πλοίων, ή Surface Ship Command System (SSCS) όπως το ονομάζουν οι Βρετανοί, έχει αναπτυχθεί από την BAE Systems. Είναι ένα πλήρως κατανεμημένο σύστημα Ada που χρησιμοποιεί επεξεργαστές Intel 80486, μετατροπείς INMOS T800 και ένα δίκτυο διπλών οπτικών ινών. Φυσικά στην εποχή του ήταν κορυφαίο, σήμερα όμως θεωρείται ξεπερασμένο. Το SSCS έχει αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να ενσωματώνει το νέο Sonar 2087. Το σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών είναι το Astrium (πρώην Matra Marconi) SCOT 1D.

Τα πλοία είναι οπλισμένα με οκτώ πυραύλους Harpoon σε εκτοξευτές 2X4 και Α/Α πυραύλους Seawolf κάθετης εκτόξευσης (GWS 26 Mod 1 VLS). Το VLS Seawolf χρησιμοποιεί πύραυλο με καθοδήγηση οπτικής επαφής (CLOS) με χρήση ραντάρ και ηλεκτρο-οπτική παρακολούθηση, ενώ έχει εμβέλεια 6 χιλιομέτρων. Οι ανεπαρκείς Sea Wolf αντικαθίστανται από τους νεότερους και πολύ ικανότερους CAMM (όχι τους CAMM-ER, μην γίνει κάποιο λάθος), οι οποίοι δεν απαιτούν και τερματική καθοδήγηση, ενώ μπορούν να αντιμετωπίσουν και επιθέσεις κορεσμού.

Το BREXIT μειώνει κι άλλο τον Βρετανικό στόλο;


Οι φρεγάτες ήταν αρχικά εξοπλισμένες με ένα πυροβόλο BAE Systems RO Defense 114mm (4,5 in) Μk8 mod 0 με εμβέλεια 22 χιλιομέτρων έναντι στόχων επιφάνειας και 6 χιλιόμετρα έναντι εναερίων στόχων. Αυτά έχουν αντικατασταθεί με ένα ηλεκτρικά ελεγχόμενο Μk8 mod 1. Το 2001, το HMS Norfolk ήταν το πρώτο πλοίο που εφοδιάστηκε με το νέο πυροβόλο.
Και τα δύο πυροβόλο, και το Μod 0 και το Μod 1 έχουν τη δυνατότητα να βάλλουν τα νέα πυρομαχικά μεγάλης ακτίνας δράσης που αναπτύχθηκαν από την RO Defense, η οποία αυξάει την ακτίνα δράσης σε 27km. Το HMS Richmond ήταν το πρώτο πλοίο RN που έλαβε τα πυρομαχικά HE ER (High Explosive Extended Range) τον Απρίλιο του 2004. Το σύστημα ελέγχου πυρός για το πυροβόλο των 114 mm είναι το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα ελέγχου πυρός BAE Systems Sea Archer 30 (GSA 8).

Σε υπηρεσία το αντιαεροπορικό σύστημα Sea Ceptor


Τα πλοία είχαν εξαρχής τοποθετημένα δύο πυροβόλα BAE Systems / Oerlikon 30mm με ακτίνα δράσης 10 χιλιομέτρων ενάντια στόχων επιφανείας και 3,5 χιλιόμετρα ενάντια εναέριων στόχων. Αυτά έχουν αντικατασταθεί με 2 MS30 Defense Systems DS30 Μk2 30mm, βάσει συμβολαίου που συνήφθη τον Σεπτέμβριο του 2005. Το DS30 mk2 περιλαμβάνει αναβαθμισμένη βάση έδρασης, πυροβόλο ATK Bushmaster II και ένα ηλεκτρο-οπτικό σύστημα ελέγχου πυρός. Το HMS Somerset ήταν το πρώτο πλοίο που έλαβε το νέο πυροβόλο το 2007 και οι παραδόσεις ολοκληρώθηκαν το 2014. Τα πλοία διαθέτουν τέσσερις σωλήνες 324 mm που βάλλουν ελαφριές τορπίλες BAE Systems Stingray.

Τα συστήματα αντιμέτρων περιλαμβάνουν τέσσερα δολώματα Sea Gnat (Outfit DLB) και ένα ρυμουλκούμενο σύστημα παραπλάνησης τορπιλών Type 182. Το ESM της Thales Defense, UAF-1, είναι τοποθετημένο στα πρώτα επτά πλοία και το UAT επίσης της Thales Defence στα υπόλοιπα. Τα πλοία είναι επίσης εξοπλισμένα με τον παρεμβολέα ECM Scorpion του Thales Defence . Επιπλέον του Type 182, οι φρεγάτες είναι εξοδιασμένες με ρυμουλκούμενο σύστημα παραπλάνησης τορπιλών, Type 2070. Το τελευταίο αντικαθίσταται από το σύστημα της Ultra Electronics, Surface Ship Torpedo Defence (SSTD). H HMS Westminster ήταν το πρώτο πλοίο της κλάσης που έλαβε το SSTD.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες οι επιλογές για άμεση ενίσχυση του ΠΝ αν δεν αγοραστούν οι Adelaide;


Στις φρεγάτες αρχικά τοποθετήθηκε ραντάρ 3D E/F band της BAE Systems Type 996 (AWS-9), ραντάρ πλοήγησης Kelvin Hughes Type 1007 I-band και δύο ραντάρ ελέγχου πυρός BAE Systems Type 911 που παρέχουν στοιχεία βολής στο σύστημα Seawolf.
Το ραντάρ Type 996 έπρεπε να αντικατασταθεί από ένα νέο ραντάρ μεσαίας εμβέλειας. Τον Μάρτιο του 2007, το Ministry of Defence εξέδωσε προσκλήσεις υποβολής προσφορών για νέο ραντάρ. Οι προσφορές κατατέθηκαν από την BAE Systems (Artisan 3D E/F-band radar), την Elta Systems (EL/M-2238 STAR E/F-band) και την Thales Naval UK (SMART-S Μk2 E/F-band). Τον Αύγουστο του 2008, το ραντάρ BAE Systems ARTISAN 997 3D E / F-band νίκησε στο διαγωνισμό, και το ARTISAN τοποθετήθηκε σε όλα τα πλοία της κλάσης σε υπηρεσία με το RN.

Νέας γενιάς sonar για τις βρετανικές φρεγάτες Type 23


Οι αρχικές Type 23 έχουν σόναρ της Thales Underwater Systems (πρώην Thomson Marconi Sonar) Type 2050 μεσαίας εμβέλειας με ενεργή/παθητική αναζήτηση και συρόμενο σόναρ της Ultra Electronics (πρώην Dowty) Type 2031Z παθητικής αναζήτησης . Το τελευταίο αντικαθίσταται από το ενεργό σόναρ χαμηλής συχνότητας (LFAS) Thales Underwater Systems Type 2087. Πρόκειται για σόναρ χαμηλής συχνότητας μεταβλητού βάθους και παθητική συρόμενη συστοιχία λήψης. Πρέπει όμως να πούμε πως τα 5 παλαιότερα πλοία, Argyll F231, Lancaster F229, Iron Duke F234, Monmouth F235 και Montrose F236 δεν θα λάβουν το Type 2087, αλλά θα διατηρήσουν το παλαιό τους σόναρ.

Οι φρεγάτες κινούνται από ένα σύστημα που συνδυάζει ντίζελ-ηλεκτροκινητήρες και αεριοστροβίλων (CODLAG), το οποίο αποτελείται από δύο αεριοστρόβιλους Rolls Royce Spey SM1A ισχύος 34.000 ίππων και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες Alstom 1.5MW 4.400 ίππων. Υπάρχουν επίσης τέσσερις βοηθητικοί πετρελαιοκινητήρες Alstom 12 RP2000CZ 1.3MW ή 7.000 ίππων. Χρησιμοποιώντας τους πετρελαιοκινητήρες, η οικονομική ταχύτητα είναι 15 κόμβοι και η εμβέλεια είναι 7.800 μίλια ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 28 κόμβοι. Πλοία της κλάσης όμως έχουν επιτύχει πολύ υψηλότερες ταχύτητες σε δοκιμές. Έτσι, έχουν αναφερθεί και ταχύτητες 34,4 κόμβων!

Το Royal Navy πρέπει να περιμένει «μόλις» επτά χρόνια για να λάβει μια καινούρια φρεγάτα


Type 23 και Ελλάδα
Το Royal Navy θα αντικαταστήσει τις φρεγάτες Type 23 με ένα συνδυασμό φρεγατών Type 26 αλλά και φθηνότερων Type 31e. Έτσι οι Type 23 γίνονται σταδιακά διαθέσιμες από το 2021, ενώ είμαστε σίγουροι πως οι Βρετανοί θα μπορούσαν να τις διαθέσουν πολύ νωρίτερα αν υπήρχε λόγος και … πελάτης. Πρέπει να πούμε πως τα πλοία είναι πολύ μακρυά από οτιδήποτε έχει συνηθίσει το Πολεμικό μας Ναυτικό, καθώς η πρόωση GODLAG είναι αρκετά διαφορετική από αυτή των πλοίων του ΠΝ. Εδώ όμως πρέπει να πούμε πως αντίστοιχη πρόωση έχουν και οι φρεγάτες FREMM που το ΠΝ επιθυμεί να αγοράσει εδώ και πάνω από 10 έτη. Και αν μας επιτραπεί να πούμε πως οι Βρετανοί μάλλον τα έχουν καταφέρει καλύτερα από τους Γάλλους (μάλλον από τους Ιταλούς) καθώς οι Type 23 δείχνουν να επιτυγχάνουν υπερυψηλές ταχύτητες.

Κάπου εδώ θα πρέπει να πούμε πως ο βασικός κινητήρας (αεριοστρόβιλος) των Type 23 είναι ο Rolls-Royce Marine Spey SM1C, που, στην αεροπορική του έκδοση, πωλήθηκε στις ΗΠΑ σαν TF-41. Για όσους δεν το κατάλαβαν ήδη, μιλάμε για τον κινητήρα των A-7E/H Corsair II. Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει δυνατότητα χρήσης ανταλλακτικών, αλλά σίγουρα υπάρχει γνώση στην Ελλάδα για τον συγκεκριμένο κινητήρα.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το Royal Navy θα αποκτήσει 5 φρεγάτες κλάσης Type 31e από την Babcock με κόστος 1,4 δις ευρώ με σχέδιο που βασίζεται στην Iver Huitfeld


Ένα θέμα που χρήζει αξιολόγησης, είναι τα όπλα των πλοίων. Το Mk8 είναι ένα εξαιρετικό όπλο, αλλά τελείως “ξένο” με το ΠΝ. Οι CAMM, είναι ένα επίσης κορυφαίο όπλο, αλλά θα ήταν υπερβολή για ένα ΠΝ που έχει σε υπηρεσία εδώ και δυο δεκαετίες τον ESSM και προφανώς θα προχωρήσει και στους ESSM Block II. Τέλος, το ελικοδρόμιο των πλοίων μπορεί να δεχτεί ελικόπτερο 10 τόνων, όπως το MH-60R.

Το ARTISAN 997 θεωρείται κορυφαίο ραντάρ για την κατηγορία του, και σίγουρα θα ήταν καλοδεχούμενο στο ΠΝ. Το πιθανότερο είναι τα προς διάθεση πλοία να μην διαθέτουν το προηγμένο sonar 2087, καθώς το RN θα τα θέλει για να αντιμετωπίσει την αυξημένη παρουσία ρωσικών υποβρυχίων στον Ατλαντικό. Τα πλοία που δεν φέρουν το 2087 θεωρούνται GP (General Purpose, γενικής χρήσης), ενώ τα πλοία που το φέρουν έχουν ανθυποβρυχιακή αποστολή.

CAMM-ER, ποιος είναι ο πύραυλος που εξετάζει το ΠΝ για τις Belh@rra Helleniques;


Όποια έκδοση κι αν προσφερθεί στην Ελλάδα, είτε η GP είτε η ASw, θεωρούμε πως είναι ένα εξαιρετικό “σκαρί” που έχει να προσφέρει πολλά, ενώ η υπηρεσία με το RN είναι εγγύηση για πλοία σε καλή κατάσταση. Βέβαια η Ελλάδα έχει να αγοράσει αγγλικά πλοία επιπέδου κορβέτας/φρεγάτας από τα αντιτορπιλλικά κλάσης Hunt. Όμως το ΠΝ, πέρα από τις κατασκευαστικές παληνωδίες είναι πολύ ευχαριστημένο από τις ΤΠΚ Super Vita, βρετανικής σχεδίασης.

Η Βρετανία ανακοίνωσε την πώληση του “HMS Ocean” στη Βραζιλία


Τώρα, το κόστος των πλοίων αναμένουμε να είναι εξαιρετικά χαμηλό, αν κρίνουμε από το κόστος πώλησης ενός ελικοπτεροφόρου στην Βραζιλία πριν λίγο καιρό. Εκεί, το RN αξίωσε μόλις 84 εκ. λίρες, για ένα ελικοπτεροφόρο εκσυγχρονισμένο με ραντάρ ARTISAN 997. Παλαιότερη πώληση τριών φρεγατών  Type 23 στη Χιλή το 2005, κόστισε “μόλις” 250 εκ λίρες. Τότε βέβαια πρέπει να πούμε πως τα πλοία ήταν περίπου 10 ετών παλιά. Από τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε πως το ΠΝ θα καταφέρει να αγοράσει πλοία σε εξαιρετικές τιμές, σαφώς χαμηλότερες από αυτές που πωλήθηκαν οι 2 Adelaide στη Χιλή προσφάτως.

Το θέμα του οπλισμού πρέπει να εξεταστεί με προσοχή. Το Mk8 και οι CAMM αν και εξαιρετικές λύσεις, εντούτοις είναι συστήματα “ξένα” για το ΠΝ. Αν βέβαια πωληθούν οι φρεγάτες As is, και σε συμφέρουσα τιμή, τότε εμείς θα χαιρόμασταν για ένα όπλο σαν τους CAMM. Αν όμως οι Βρετανοί επιλέξουν να αφαιρέσουν τα όπλα, για να τα τοποθετήσουν στις Type 31e (πολύ πιθανό σενάριο), τότε το ΠΝ θα μπορούσε να τοποθετήσει άμεσα ένα πυροβόλο Oto Melara στη θέση του Mk8, ενώ στη θέση των CAMM μπορεί άνετα να μπει ένα ή δυο εκτοξευτές 8cell Mk41, που θα μπορούν να λάβουν είτε ESSM είτε κάποιο άλλο όπλο. Και τέλος, πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάποιο CIWS Phalanx από τις Kortenaer. Το πιθανό κόστος θα είναι πολύ μικρό, καθώς και τα πλοία θα μας παραχωρηθούν με μικρό κόστος αφού οι Βρετανοί θα τα έχουν αποψιλώσει από τα όπλα τους (Harpoon, CAMM, Mk8, Stingray).
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρο στο αδελφό μας site, navaldefence.gr, εδώ.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

101 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
101 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τι Αστυνομία θέλουμε: Στο πλάι του πολίτη ή σε διαρκή αδράνεια και βουτηγμένη στην γραφειοκρατία;

Στις 16 Ιανουαρίου 2019, αστυνομικός της ΔΙ.ΑΣ. γύριζε από παιδικό πάρτι, έχοντας στο αμάξι τον 4χρονο γιο του, όταν είδε μόλις λίγα μέτρα από...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η ελληνική εμπειρία των F-15E που σάρωσαν 70 ιρανικά drone πριν...

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λευκού Οίκου ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν τηλεφώνησε στους Μοιράρχους δυο μονάδων της Αμερικανικής Αεροπορίας, της 494ης Μοίρας Μαχητικών, που ανήκει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Απριλίου 1988: Επιχείρηση “Praying Mantis” – H...

0
Το Ναυτικό των ΗΠΑ εξαπολύει επίθεση κατά των ιρανικών αντλιών πετρελαίου στον Περσικό Κόλπο, σε απάντηση των κλιμακούμενων επιθέσεων του Ιράν κατά εμπορικών πλοίων....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Κίνα χαιρετίζει την επικείμενη επίσκεψη Μπλίνκεν παρά τις εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ- Κίνας

Το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών καλωσόρισε σήμερα την επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Άντονι Μπλίνκεν στην Κίνα, την ώρα που οι εντάσεις ανάμεσα στις...

Μπορέλ: Έχουμε αντιπυραυλικά συστήματα, να τα βγάλουμε από τα στρατόπεδα και να τα στείλουμε στην Ουκρανία

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να στείλουν τα αντιπυραυλικά τους συστήματα για να ενισχύσουν την αντιαεροπορική άμυνα της Ουκρανίας καθώς η Ρωσία σφυροκοπά...

Τεχεράνη: Δεν επιδιώκουμε την κλιμάκωση της έντασης με το Ισραήλ, διαβεβαίωσε τις ΗΠΑ

Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Χοσεΐν Αμίρ- Αμπντολαχιάν δήλωσε ότι η χώρα του έχει στείλει πολλά «μηνύματα» στις ΗΠΑ για να τις διαβεβαιώσει ότι η...