Στα 6 συνολικά υποβρύχια Type 212CD θα φθάσει η νορβηγική παραγγελία καθώς στα πρώτα 4 θα προστεθούν ακόμη 2. Μάλιστα για να μην καθυστερήσει η παράδοση τους (καθώς χρειάζονται κάπου 7 χρόνια ναυπήγησης), η Νορβηγία θα χρηματοδοτήσει – εν μέρει- τη δημιουργία 2ης γραμμής παραγωγής στη Γερμανία!
Η αρχική πρόταση για την αγορά ακόμη 2 υποβρυχίων είχε υποβληθεί νωρίτερα φέτος, αλλά τώρα ήρθε και η σχετική κυβερνητική απόφαση και αναμένεται και η έγκριση της Βουλής.
Όσο για το κόστος; Εδώ η κατάσταση έχει εκτραχυνθεί, καθώς προϋπολογίζονται 46 δις νορβηγικές κορώνες (με το ΦΠΑ), δηλαδή 3,9 δις ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία. Η “καθαρή” τιμή -χωρίς ΦΠΑ- φθάνει τα 3,1 δις, άρα πάνω από 1,5 δις το σκάφος, ενώ η αρχική για την παραγγελία των 4 πρώτων το 2021, ήταν κάπου 1,1 δις! Σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση αυτό οφείλεται σε άνοδο κόστους πρώτων υλών και συστημάτων, στη χρηματοδότηση 2ης γραμμής παραγωγής και σε εξτρά κόστη υλοποίησης, όπως και σε αναβαθμίσεις που θα εφαρμοστούν και στα 6 υποβρύχια, όπως βέβαια και σε αλλαγές της συναλλαγματικής ισοτιμίας.
Σήμερα τα εξελιγμένα Type 212CD κατασκευάζονται με συνεργασία Γερμανίας και Νορβηγίας καθώς οι δύο χώρες είχαν δώσει αρχική παραγγελία για 6 σκάφη (4 Νορβηγικά και 2 Γερμανικά) το 2021. Έκτοτε η Γερμανία παρήγγειλε άλλα 4 και πλέον η Νορβηγία πάει για ακόμη 2, οπότε η κλάση θα φθάσει τα 12. Το Όσλο αναμένει παραλαβή του πρώτου υποβρυχίου το 2029.
Όσο για την νορβηγική ανάγκη για τέτοια περαιτέρω ενίσχυση του ναυτικού της, αυτή αιτιολογείται από την “αυξημένη ρωσική δραστηριότητα στο Βόρειο Ατλαντικό και στη θάλασσα του Μπάρεντς”.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Type 212CD, η γερμανο-νορβηγική λύση που χτυπά “κορυφή”









